• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Anniiica

Hur gör ni? Följer ni Livsmedelsverkets rekommendationer eller kör ni på bara?

Är första barnet här och man vill väl följa riktlinjerna då.

Jag dricker te 2-3 koppar om dagen, men dricker varken kaffe eller läsk för övrigt.

• gällka88

Huvva.. Idag har jag en sån där dag där ingenting känns rätt. Känner mig så osäker på om de finns ett liv inom mig och skulle helst av allt vilja göra ett ul för att få de bekräftat! Tror dock de är väldigt svårt i min lilla stad, finns inget privat alternativ och BM har ju sagt att de blir ul först vid rul! :(

Måste ja ta ännu ett gravtest! Usch de känns så jobbigt... :(

• fantasy06
    min väg skrev 2015-05-12 21:05:34 följande:

Hakar gärna på denna gruppen. vårt lilla mirakel är beräknat till den 15 december. detta är nr 2, men känns som man gör allt för första gången igen. kan bero på att dottern i skrivande stund är 6år.

Känns som första gången för mig med. Sonen blir 9 år i september. Galet att man glömt hur det var sist :)
  • summer13

För att knyta an tiklump kt-debatten..

Min förra graviditet gick jag upp mycket om enligt bm hade jag "en ovanligt stor mage". Fick ständigt kommentarer som "hej tjockis!" "Vad stor du är!" "Är du säker att det inte är två?!". Då menar jag varje dag. När man i flera månader får höra kommentarer om sin kropp från både kända och okända så vill man inte gå ut längre. Jag kände det som min kropp blev allmän egendom och alla hade rätt att kommentera den.

Till slut så fick jag ångest av att vistas ute bland människor, även familjemedlemmar. De två sista månaderna spenderade jag mest i vårt hus. Följde inte med på kalas eller andra tillställningar.

Vill med detta bara säga att var rädd om era ord. De kan såra väldigt mycket även om man säger det i all välmening. Den enda människa som sa till mig "gud vad fin du är!" istället för att kommentera min kropp fick mig att börja stortjuta ????

Ut kom en femkilos klump som bidrog till den enorma magen! ????

• summer13

Konstigt inlägget blev, postar igen...

För att knyta an till vikt-debatten..

Min förra graviditet gick jag upp mycket om enligt bm hade jag "en ovanligt stor mage". Fick ständigt kommentarer som "hej tjockis!" "Vad stor du är!" "Är du säker att det inte är två?!". Då menar jag varje dag. När man i flera månader får höra kommentarer om sin kropp från både kända och okända så vill man inte gå ut längre. Jag kände det som min kropp blev allmän egendom och alla hade rätt att kommentera den.

Till slut så fick jag ångest av att vistas ute bland människor, även familjemedlemmar. De två sista månaderna spenderade jag mest i vårt hus. Följde inte med på kalas eller andra tillställningar. 

Vill med detta bara säga att var rädd om era ord. De kan såra väldigt mycket även om man säger det i all välmening. Den enda människa som sa till mig "gud vad fin du är!" istället för att kommentera min kropp fick mig att börja stortjuta.

Ut kom en femkilos klump som bidrog till den enorma magen!

• Beya
    TessOphira skrev 2015-05-12 17:14:14 följande:

Idag fick vi se lilla kornets hjärta ticka på för fullt. Vilken helt magisk känsla. Fick med mig en liten bild som sitter på kylen nu <3

Fick nytt bf från 22/12 som beräknat efter ivf:en till 25/12. Blir världens bästa jul :)

Va skönt grattis! :)
  • Beya
    min väg skrev 2015-05-12 21:05:34 följande:

Hakar gärna på denna gruppen. vårt lilla mirakel är beräknat till den 15 december. detta är nr 2, men känns som man gör allt för första gången igen. kan bero på att dottern i skrivande stund är 6år.

Välkommen!:) har också en 6-åring så förstår hur du menar. Jag har Bf 12dec
  • Milasmamma
    summer13 skrev 2015-05-12 21:54:42 följande:

Konstigt inlägget blev, postar igen...

För att knyta an till vikt-debatten..

Vill med detta bara säga att var rädd om era ord. De kan såra väldigt mycket även om man säger det i all välmening. Den enda människa som sa till mig "gud vad fin du är!" istället för att kommentera min kropp fick mig att börja stortjuta.

Ut kom en femkilos klump som bidrog till den enorma magen!

Vad tråkigt att folk inte förstår att sånt är känsligt!

Jag tyckte att det var jobbigt att folk skulle fram och känna hela tiden.

Min familj har jag inget emot men människor som inte står mig så nära behöver ju kanske inte klappa på mig.

Jag hade en väldigt liten mage och det skulle med kommenteras.
  • Loveway
    velvet skrev 2015-05-12 12:16:09 följande:

Loveway - Grattis till plusset! :D Vi befann oss i en liknande situation när jag blev gravid med dottern för fyra år sen. Jag hade ett ganska dåligt betalt arbete och min sambo hade två år kvar av sin utbildning. Dessutom bor vi i Stockholm vilket är dyrt. Det fungerade dock jättebra och dottern saknade aldrig någonting! Dessutom anser jag att många av grejerna vi köpte till henne var heeelt onödiga. (Sen vill man ju köpa vissa onödiga grejer för att det är roligt, men det är ju en annan sak ;))

Nu är vår situation helt annorlunda. Vi har båda fått bra jobb och har precis köpt en bostadsrätt. Men hade vi befunnit oss i samma situation som förut så hade det fungerat det också. :)

SsJj skrev 2015-05-12 12:11:37 följande:

Välkommen! :) Då är vi beräknade till samma dag du och jag.

Men vad spännande :)

Hur mår du som läget är just nu? Jag själv har väldiga problem med illamående och kräks var och varannan dag. Har även som växtvärk i magen, men det är mest bara lite mysigt då det känns som ett bra tecken.
Svar på tråden BF december 2015 :-)