BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Usch, nu har jag gått och blivit orolig. Tog ett graviditetstest för några timmar sedan "bara för att", och tänkte att det borde ju ge maximalt utslag (alltså att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket). Men det var det inte. Det visade ju rätt starkt, men inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Testade med graviditetskollens sticka, men tänkte att testremsan kanske inte innehåller så jättemycket färg? Eller kanske det var dåligt med färg på just det testet? Usch, tankarna är många just nu. Är i vecka 8 så det borde ju visa jättestarkt. Eller? Vad tror ni?
Vi kommer göra kub pga att vi fick avbryta graviditet i v 23 sist. Vi gjord kub då också med mycket låg risk och felet på vår flicka kunde ändå inte ses på kub. Vi kommer göra kub för att lugna och även se om det är nån avvikelse som är allvarlig. Vill minimera riskerna och lugna ner mig själv mycket. Har haft svårt att ta till mig graviditeten, så avundas när ni andra verkar vara väldigt glada vissa tom börja planera. Kuben kanske får mig att inse att det är på riktigt.
Vi kommer göra kub pga att vi fick avbryta graviditet i v 23 sist. Vi gjord kub då också med mycket låg risk och felet på vår flicka kunde ändå inte ses på kub. Vi kommer göra kub för att lugna och även se om det är nån avvikelse som är allvarlig. Vill minimera riskerna och lugna ner mig själv mycket. Har haft svårt att ta till mig graviditeten, så avundas när ni andra verkar vara väldigt glada vissa tom börja planera. Kuben kanske får mig att inse att det är på riktigt.
Jag har valt att inte göra kub, vet inte vad jag skulle göra med provsvaren. Var däremot på ett vul den 28/4, så skönt o se lilla bebisen med hjärta som pickade och små armar och ben. Var då i 8+5 nu är jag i 11+1. Mår fantastiskt bra, detta är tredje barnet och det kom till på naturlig väg, dom andra två har kommit till med hjälp av assisterad befruktning. Helt otroligt :) 1/12 är vi beräknade, väntar på tiden till Rul :)
Gravid i v.7+ så vecka 8. Väntar någon gång runt jul och nyår. Det har varit lite oklart kring vilken vecka jag är i. Andra barnet nu och är förväntansfulla och håller tummarna för att allt går bra.
Misshjb vet inte så mycket om KUB men ni har inte fått/ska få göra något riktat UL, mot hjärtat då?
Vi ska få göra riktat ultraljud mot barnets hjärta, fick göra det även förra graviditeten pga. två olika hjärtfel i närmaste släkten. Dock så görs ju det efter ungefär halva graviditeten, (vi ska göra det i v.22).
förtydligande :jag vet inte så mycket om KUB, så det inte blir några missförstånd med min text ;)
Jag mår så illa och kräcks flera gånger om dagen. Har köpt åksjuketabletter men blev jätte dåsig av dem så vet inte vad som är värst? Funkar seaband? Nån som har något bra tips?
Till alla er som likt mig kräks och mår illa: LERGIGAN COMP. Livet har återvänt. Känner mig pånyttfödd. Helt fantastiskt. Från miserabel, orkeslös och ofräsch till pigg, kry och glad.
Man ska kanske inte klaga när man fått chansen till att va gravid. Men oj vad jag saknar att må bra o va som vanligt. Är i v 10+3 Konstant trött idag har kag sovit 2 ggr mitt på dagen. Konstant hungrig. Kvällarna är värst. Jättehungrig samtidigt som jag inte har någon matlust. Och idag har kag fått ont typ där äggstockarna sitter. Går från ena sidan till den andra och sedan tillbaka igen.
Jag är jätte glad att jag är gravid så missförstå mig rätt :) var bara tvungen att gnälla av mig lite.