• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • BowserSchnauzer
    SsJj skrev 2015-06-28 09:54:52 följande:

Nu vet alla på min sida släkten om bebisen.

Vissa är glada men jag hade aldrig räknat med så mycket fula kommentarer..

Hur dåligt planerar ni? (BF 24 efter kub). Vem vill fylla år i december?

December som redan är så dyrt!

Tänk om det blir en pojke, stackaren som får två storasystrar.

Hur stor ska du bli denna gången?

Jag var rätt matt sen..

Försökte med att december är en mysig månad med tända ljus och snö och pulkaåkning och marknader men det tyckte ingen..

Till slut tänkte jag kläckt ur mig att ja sambon kanske skulle fått sin abort igenom då om det nu är så fel. Så hade det kanske inte varit så illa med en decemberbebis ändå.

Har fortfarande inte berättat för någon på sambons sida. Trots att vi bor så nära alla så träffas vi sällan. I värsta fall så får dom en överraskning vid nästa familjesammankomst när jag är i vecka 19 och kulan är ett faktum... Usch så gnällig man kan bli ibland! :) ;)

Vilka dumma kommentarer, tänker att det är från folk som helt enkelt inte vet bättre och inte vet hur dem ska agera och då säger dem plumpa kommentarer. Jag fick frågan "Vet ni verkligen vad ni gett er in på" (sagd av par med en treåring). Eeeeh - nämen nu när jag ser er unge så får jag skynda mig att boka tid ännu är det inte försent för abort (sa jag INTE men vad förväntar man sig för svar egentligen???). Nä - jag har valt att ignorera dem, säger man något så dumt så är man inte särskilt smart och då är det väl synd om en. Jag försöker välja att glädjas att de fina kommentarerna istället :).
  • gällka88

Åh jag är så deppig!! Har bara legat i soffan hela dagen.. Solen skiner utanför å ja borde gå ut å röra mig, för min och bebis skull, men jag pallar inte. Jag orkar inte duscha, orkar inte "göra mig iordning", orkar ingenting!!. Så fort ja tänker på att kliva upp ur soffan börjar ja gråta.. Gubben har varit ute å cyklat och ville jag skulle följa men de gick inte, han har varit å ätit hos sina föräldrar och jag tog mig inte upp för att följa med. Han fick ta med mat till mig därifrån.. Och just nu är han och handlar....
    Känner mig så dålig...

• chokladgroda
    SsJj skrev 2015-06-28 09:54:52 följande:

Nu vet alla på min sida släkten om bebisen.

Vissa är glada men jag hade aldrig räknat med så mycket fula kommentarer..

Hur dåligt planerar ni? (BF 24 efter kub). Vem vill fylla år i december?

December som redan är så dyrt!

Tänk om det blir en pojke, stackaren som får två storasystrar.

Hur stor ska du bli denna gången?

Jag var rätt matt sen..

Försökte med att december är en mysig månad med tända ljus och snö och pulkaåkning och marknader men det tyckte ingen..

Till slut tänkte jag kläckt ur mig att ja sambon kanske skulle fått sin abort igenom då om det nu är så fel. Så hade det kanske inte varit så illa med en decemberbebis ändå.

Har fortfarande inte berättat för någon på sambons sida. Trots att vi bor så nära alla så träffas vi sällan. I värsta fall så får dom en överraskning vid nästa familjesammankomst när jag är i vecka 19 och kulan är ett faktum... Usch så gnällig man kan bli ibland! :) ;)

Fy vilka missunnsamma och tråkiga kommentarer du fått. Hoppas verkligen du kan strunta i vad dom säger. Kanske vänder det sen när det går upp för dom att det faktiskt kommer ett till litet barn som kommer vara älskad!

Väntade mig liknande kommentarer från släkten själv. Vet att både min och min mans släkt tycker att vi ska vänta eftersom jag pluggar fortfarande. Och jag kan väl hålla med på ett sätt men nu var detta ett hoppsan (som blev väldigt lyckat ändå!). Min mamma tycker mest synd om mig som inte får fortsätta plugga och min svärmor tycker mest synd om oss för att det kommer tära så mycket på relationen enligt henne. Är lite less på allt "tycka synd om" och allas kommentarer.

Är det inte konstigt att så fort man är gravid så har alla rätt att tycka och det även högt?
  • velvet

Igår vräkte jag i mig (hehe) spagetti med köttfärssås, med MASSOR av nyriven parmesan ovanpå. När jag ätit upp så upptäckte jag att oj, parmesan ska man visst inte äta som gravid. Behöver jag oroa mig nu?

• Honsomvill
    velvet skrev 2015-06-29 07:25:14 följande:

Igår vräkte jag i mig (hehe) spagetti med köttfärssås, med MASSOR av nyriven parmesan ovanpå. När jag ätit upp så upptäckte jag att oj, parmesan ska man visst inte äta som gravid. Behöver jag oroa mig nu?

Nu när du säger det... Jag har också ätit parmesan...
  • Anniiica

Ibland får vi frågan om man vågar äta Grana Padano eller Parmigiano Reggiano när man är gravid ? de är ju opastöristerade! Svaret är självklart! Ostarna mognar långsamt och länge. Det ger dem ett lågt pH och så låg vattenhalt att bakterierna inte kan växa till i osten.

Detta hittade jag ang, parmesan på zetas hemsida tror jag det var!

• Anniiica

Dessa ostar går bra att äta:
    Hårdost, till exempel Grevé®, Präst® och Herrgård
    Parmesanost
    Mjukost och annan bredbar ost i tub eller ask
    Fetaost gjord på pastöriserad mjölk
    Mozzarella, Ricotta, Halloumi går bra om de är nyförpackade
    Cottage cheese, till exempel Keso®.
    Detta från 1177 hemsida.

• velvet

Anniiica - Tack! :D Nu behöver jag inte svettas över det.

Svar på tråden BF december 2015 :-)