• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • emeliess
    fridawilhelmina skrev 2015-08-05 15:18:09 följande:

Bor i Göteborg!

Ni som jobbar, när har ni planerat att gå hem?

Jag funderar på att gå 3-4 veckor innan, lite beroende på hur jag mår. Sett att det verkar vara rätt vanligt att man jobbar fram till 10-14 dagar innan bf?

Jag jobbar inom vården och jag tänkte gå 60 dagar innan BF (28/12) men nu i v 20 är jag i princip sängliggandes och sjukskriven pga tidig och fruktansvärd foglossning sen v 16... Man får verkligen ta dag för dag.
  • Anniiica

Bor i Göteborg!

Jag funderar på att gå 3-4 veckor innan, lite beroende på hur jag mår. Sett att det verkar vara rätt vanligt att man jobbar fram till 10-14 dagar innan bf?

Jobbar som kock och barnskötare på förskola och som kock på ett Lss boende,
    På Lss boendet tänkte jag köra sista helgen 27-29/11 och till runt lucia på vanliga jobbet. Bf 20/12
    Om man mår bra och klarar av det, annars får man gå tidigare.
  • summer13

Jag har kontorsarbete och möjlighet att jobba hemifrån, min chef är väldigt medgörlig och vill det bästa för mig så hon har k8mmit med flera olika förslag hur jag kan göra. Allt beror såklart på hur man mår! Men fram till november ungefär, kommer n8g bli igångsatt i mitten/slutet av november!

• velvet
    summer13 skrev 2015-08-05 19:58:03 följande:

Jag har kontorsarbete och möjlighet att jobba hemifrån, min chef är väldigt medgörlig och vill det bästa för mig så hon har k8mmit med flera olika förslag hur jag kan göra. Allt beror såklart på hur man mår! Men fram till november ungefär, kommer n8g bli igångsatt i mitten/slutet av november!

Får jag fråga varför du kommer att bli igångsatt? Hur långt tid innan sätts man igång? Jag kommer förmodligen också bli igångsatt nämligen.
  • summer13

Läkaren rekommenderade det eftersom min dotter var stor när hon föddes. Vägde nästan fem kg och kom dagen efter bf.

Isåfall blir det 2 veckor innan bf cirka. Men det visar sig längre fram, kanske blir annorlunda denna gången Gjorde TUL med dottern men när hon kom 1 vecka senare skiljde det 1.2kg på vad de trodde så jag litar inte mycket på det heller..

varför planeras en igångsättning för dig?

• lillaknytet

Bor i Göteborg!

Jag pluggar till elektriker/ljussättare och min andra termin slutar strax innan jul och hoppas att jag kan plugga klart denna termin. Har BF 26/12 ????
  • Frankie86

Jag bor i Vallentuna, norra sthlm och väntar vårt tredje barn. Är beräknad 9/12 men tror och hoppas hon kommer tidigare.

Jag jobbar på kontor och hade tänkt gå hem den 20/11 som är fredag. Har hittills mått hur bra som helst, bara hoppas det håller i sig :)

• BowserSchnauzer

Jag skrev ju nyss att jag tänkte jobba fram till BF (16/12) men nu på semestern har jag börjat få lite ont i ryggen och svårare att sova pga detta... Antar att man får se hur man mår helt enkelt. Men i övrigt så mår jag bra iaf :). Har börjat handla lite kläder nu och vagnen ska vi beställa snart - bestämt modell men inte beställt än då vi har lite andra kostnader med flytt och så nu... Hur mår ni andra?

• moruri

Jag tycker alla kan få önska kön bäst de vill till sina egna barn, men jag blir jäkligt irriterad när folk önskar vad JAG ska få. Med två pojkar sedan innan hoppades "alla" på en flicka denna gång. Varken jag eller min man bryr oss om vilket kön. Men väldigt störigt när folk blir "besvikna" när vi berättat att det blir en tredje pojke.

Bor i Södra Skåne. Skulle egentligen avslutat usk studier på komvux i januari. Nu hoppas jag på att jag får köra de sista två månaderna på distans då kurserna redan är uppstartade och göra mina 5 veckors praktik vid ett senare tillfälle. Bf 6 dec. Så planerar att vara hemma från 1dec iaf

Svar på tråden BF december 2015 :-)