• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • gällka88
    summer13 skrev 2015-08-07 07:14:06 följande:

Vi behöver syskonvagn men är helt förvirrad av vilken man ska välja.. gillar inte bugaboo så den går bort, måste vara individuellt vändbara sittdelar, stora svängbara hjul och inte för liten liggyta i sittdelen då dottern är lång. Hrmm...

Emmaljunga har ju en syskonvagn som ser rätt okej ut.. Heter double viking. Har du kollat på den?
  • velvet

Tänkte kolla om någon har bättre koll på foglossning än vad jag har. Förra graviditeten så kände jag typ ingenting men denna tycker jag mig ha ont i blygdbenet (tror att det är det iaf), är det foglossning? Måste det bli värre? :(

• emeliess
    velvet skrev 2015-08-07 08:47:32 följande:

Tänkte kolla om någon har bättre koll på foglossning än vad jag har. Förra graviditeten så kände jag typ ingenting men denna tycker jag mig ha ont i blygdbenet (tror att det är det iaf), är det foglossning? Måste det bli värre? :(

Jag fick ont redan i v 16 (v 20 nu.) Det var som en nerv som satt i kläm vid ryggslutet på ena sidan som strålade ner till knävecket. Nu har jag ont i hela bäckenet, det strålar ner i båda benen och även ryggen gör ont. Det kan även kännas i blygdbenet och ja, det kan tyvärr bli värre... Jag har gått från att ha lite ont till att vara sängliggandes och sjukskriven :/ inte roligt alls..
  • moruri

Lite namninspiration kanske vi kan ha? :)

Mina topp tre namn är nu:
    Hector
    Giovanny
    Figaro

Ferdinand och Douglas heter bröderna!

• velvet
    emeliess skrev 2015-08-07 09:28:01 följande:
    Jag fick ont redan i v 16 (v 20 nu.) Det var som en nerv som satt i kläm vid ryggslutet på ena sidan som strålade ner till knävecket. Nu har jag ont i hela bäckenet, det strålar ner i båda benen och även ryggen gör ont. Det kan även kännas i blygdbenet och ja, det kan tyvärr bli värre... Jag har gått från att ha lite ont till att vara sängliggandes och sjukskriven :/ inte roligt alls..
    Ånej, stackars dig! Har du fått någon hjälp? Finns det ens någonting att göra? :(

Hoppas att det inte blir värre för någon av oss.
  • velvet
    moruri skrev 2015-08-07 10:04:37 följande:

Lite namninspiration kanske vi kan ha? :)

Mina topp tre namn är nu:
    Hector
    Giovanny
    Figaro

Ferdinand och Douglas heter bröderna!

Åh vilka fina namn! Gillar allihopa! Har ni varit överens vid alla namnen?

Vi har tre förslag, förmodligen kommer vi att välja alla tre:

1. Frans
    2. Bastian
    3. Loui

Storasyster heter Livia Bianca Noelle. :)
  • moruri

Velvet:

Vi har valt ett var av mellannamnen (men varit överens/accepterat varandras). Denna gång är det svårare..

Ikem Ferdinand Nikolai & Ezennia Douglas Carmelo, är deras fulla namn. Ikem och Ezennia kommer från hans land. Så denna gosse ska också få ett igbo-namn.

Era namn var verkligen också superfina!

• emeliess
    velvet skrev 2015-08-07 10:29:16 följande:

Ånej, stackars dig! Har du fått någon hjälp? Finns det ens någonting att göra? :(

Hoppas att det inte blir värre för någon av oss.

Fick rådet att köpa ett bäckenbälte, men det hann jag aldrig använda. Ska till mvc och träffa läkare på måndag för att se hur rörlig jag är då och ev förlänga sjukskrivningen... Får nog bli sjukgymnast efter det :)
  • velvet
    emeliess skrev 2015-08-07 11:00:39 följande:
    Fick rådet att köpa ett bäckenbälte, men det hann jag aldrig använda. Ska till mvc och träffa läkare på måndag för att se hur rörlig jag är då och ev förlänga sjukskrivningen... Får nog bli sjukgymnast efter det :)
    Det låter läskigt att kolla rörligheten, hur gör man det? Hoppas att det går bra iaf! Du får uppdatera oss!
  • velvet
    moruri skrev 2015-08-07 10:45:51 följande:

Velvet:

Vi har valt ett var av mellannamnen (men varit överens/accepterat varandras). Denna gång är det svårare..

Ikem Ferdinand Nikolai & Ezennia Douglas Carmelo, är deras fulla namn. Ikem och Ezennia kommer från hans land. Så denna gosse ska också få ett igbo-namn.

Era namn var verkligen också superfina!

Jättevackra namn allihopa tycker jag! Och jag förstår verkligen att man vill välja namn med hänsyn till ursprung om någon inte kommer från Sverige. Min pappa och hela den sidan av min familj är bosatta i Paris och talar franska, så vi försökte få in det i iaf ett av dotterns namn (Noelle). Nu känns det svårare, med killnamnen alltså.
Svar på tråden BF december 2015 :-)