• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • velvet
    moruri skrev 2015-08-06 08:20:18 följande:

Jag tycker alla kan få önska kön bäst de vill till sina egna barn, men jag blir jäkligt irriterad när folk önskar vad JAG ska få. Med två pojkar sedan innan hoppades "alla" på en flicka denna gång. Varken jag eller min man bryr oss om vilket kön. Men väldigt störigt när folk blir "besvikna" när vi berättat att det blir en tredje pojke.

Bor i Södra Skåne. Skulle egentligen avslutat usk studier på komvux i januari. Nu hoppas jag på att jag får köra de sista två månaderna på distans då kurserna redan är uppstartade och göra mina 5 veckors praktik vid ett senare tillfälle. Bf 6 dec. Så planerar att vara hemma från 1dec iaf

Herregud, det förstår jag! Jag hade blivit superprovocerad. Märkte det jag också, att människor i vår närhet "hoppades" på en kille bara för att vi har en tjej redan. Konstigt att andra tar sig rätten att kommentera det tycker jag. Vad har ni fått för kommentarer?
  • Noli
    moruri skrev 2015-08-06 08:20:18 följande:

Jag tycker alla kan få önska kön bäst de vill till sina egna barn, men jag blir jäkligt irriterad när folk önskar vad JAG ska få. Med två pojkar sedan innan hoppades "alla" på en flicka denna gång. Varken jag eller min man bryr oss om vilket kön. Men väldigt störigt när folk blir "besvikna" när vi berättat att det blir en tredje pojke.

Bor i Södra Skåne. Skulle egentligen avslutat usk studier på komvux i januari. Nu hoppas jag på att jag får köra de sista två månaderna på distans då kurserna redan är uppstartade och göra mina 5 veckors praktik vid ett senare tillfälle. Bf 6 dec. Så planerar att vara hemma från 1dec iaf

Har precis samma upplevelser när det gäller andras kommentar om kön. Har också två pojkar sedan tidigare och redan när vi väntade lillebror kom kommentarer om att det vore roligt med en tjej. Denna gång har vi fått höra att "vi väl hoppas på en tjej denna gång" och liknande. Vi själva bryr oss inte alls om vilket kön det blir, men när man ger det svaret är det precis som att folk inte tror på att man verkligen kan känna så. 
  • velvet

Någon annan vars bebis i magen har hicka väldigt ofta? Här är det flera gånger om dagen sen några dagar tillbaka, haha. Behöver jag vara orolig?

• gällka88
    velvet skrev 2015-08-06 09:36:38 följande:

Någon annan vars bebis i magen har hicka väldigt ofta? Här är det flera gånger om dagen sen några dagar tillbaka, haha. Behöver jag vara orolig?

Inte märkt av någon hicka.. Istället känner ja bebis mindre sen någon dag tillbaka :( försöker intala mig själv att den har flyttat på sig å ligger nån annanstans å sparkar... Ska till BM imorgon å då lyssnar hon väl efter hjärtljuden... Men känner mig lite nervös..
  • SsJj

Mina tjejer hade JÄMT hicka. Typ varje dag. :)

Såklart fick vi också MASSOR av kommentarer om att vi måste hoppas på en pojke denna gången och ALLA gissade på pojke utom jag och sambon. Jag säger att det är stjärnvinst att få en tredje tjej och att jag är trött på att en pojke och en flicka är vad man måste ha så tystnar det fort. Vi är supernöjda med en tredje tjej!

Jag bor i södra Småland förresten. :)

• SsJj

På måndag börjar min "lilla" förskolan och jag har inget jobb att gå tillbaka till. Varit mammaledig till 100% i 4 års tid så nu blir det några timmar ensamt till december när bebis kommer. Har precis lärt mig virka och skaffat mig en symaskin så jag får väl boa, göra bebissaker och vila min foglossning några månader.

• velvet
    SsJj skrev 2015-08-06 12:46:56 följande:

På måndag börjar min "lilla" förskolan och jag har inget jobb att gå tillbaka till. Varit mammaledig till 100% i 4 års tid så nu blir det några timmar ensamt till december när bebis kommer. Har precis lärt mig virka och skaffat mig en symaskin så jag får väl boa, göra bebissaker och vila min foglossning några månader.

Jag tycker att det låter helt underbart! Som det ser ut nu så kommer jag att jobba november ut. Möjligtvis att jag kan gå i mitten av november. Hur har du tänkt med jobb efter nästa bebis? Svårt att veta hur länge man ska vara hemma tycker jag... Men det blir nog dagisstart vid 2 år som för dottern.

Jag går upp klockan fem varje morgon så att jag kan vara på jobbet såpass tidigt att jag kan hämta dottern 15.30 (hon lämnas 09.00 av sin pappa) och fortfarande jobba heltid, vilket håller på att ta knäcken på mig. :(
  • Beya

Hade gärna gått minst en månad innan Bf, men sen är det ju det att då får man färre dagar sedan med bebis, det är det som gör mig så kluven:/

• SsJj
    velvet skrev 2015-08-06 12:55:49 följande:

Jag tycker att det låter helt underbart! Som det ser ut nu så kommer jag att jobba november ut. Möjligtvis att jag kan gå i mitten av november. Hur har du tänkt med jobb efter nästa bebis? Svårt att veta hur länge man ska vara hemma tycker jag... Men det blir nog dagisstart vid 2 år som för dottern.

Jag går upp klockan fem varje morgon så att jag kan vara på jobbet såpass tidigt att jag kan hämta dottern 15.30 (hon lämnas 09.00 av sin pappa) och fortfarande jobba heltid, vilket håller på att ta knäcken på mig. :(

Oj då kämpar du på rejält! Stora började veckan efter hon fyllt 3. Lilla fyllde 2 förra veckan. Min sambos familj tycker barnen ska börja vid året och jag slåss för att dom inte ska börja gärna innan 2 så vi får se. Eventuellt att sambon ville prova på att vara lite pappaledig denna gången också. Han har varit ledig Måndagar med båda tjejerna bara. Kanske (!) att jag kan tänka mig en inskolning lagom till augusti 2017 men ja allt kan ju hända. :) Och då blir det förhoppningsvis inte en 100% tjänst utan 75. Sambon tycker det är bra samtidigt som han såklart gärna hade velat att vi båda jobbade så mycket som möjligt och fick in maximalt med pengar men samtidigt så tycker han att barnen går först och småbarnsåren kommer aldrig tillbaka. Min sambo reser mycket dagligen i jobbet så det är jag som måste hålla mig i närheten om det skulle vara något. :)
  • fridawilhelmina
    emeliess skrev 2015-08-05 17:28:32 följande:
    Jag jobbar inom vården och jag tänkte gå 60 dagar innan BF (28/12) men nu i v 20 är jag i princip sängliggandes och sjukskriven pga tidig och fruktansvärd foglossning sen v 16... Man får verkligen ta dag för dag.
    Oj, fy vad jobbigt för dig! Hoppas det blir bättre!
    Kan du gå något alls och har du fått några hjälpmedel, tänker höftbälte eller så?
    Har aldrig haft foglossning då detta är min första graviditet så vet inte så mkt om det eller om man kan göra något åt det, det verkar vara olika från fall till fall.
Svar på tråden BF december 2015 :-)