• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Elin87

Har en fråga jag hoppas någon av er kan ge mig svar på.

Är tillbaka på jobbet nu efter semestern och är i v21 nu och börjar fundera över vad jag får och inte får lyfta. Jobbar inom industrin så är en del lyft osv. Är första gången jag är gravid så känner mig helt förvirrad. Finns det någon gräns med hur tungt man max borde lyfta eller ska jag köra på tills kroppen säger till?

• flugsvamp

Jag jobbar också inom industrin och min bm sa att man ska lyfta max 12 kilo och max 10 ggr per dag. Man kan inte lyfta så man får missfall men man kan få problem med bäcken/leder och rygg.

• fantasy06

När man får reda på på rul att det är en flicka eller pojk. Hur säker kan man va på att det stämmer? Jag tog inte reda på det med sonen men denna gång frågade vi och bm sa att det är en flicka. Och om det är en pojke gömmer han snoppen väl.

Kan man ta ut i förskott att det är en flicka då?

• taramn

Jag hade bf 27/11 men blev nyligen flyttad till 2/12... har inte läst igenom tråden då det är över 2000 inlägg men jag vill gärna följas åt med andra som är gravida o ska föda ungefär samtidigt.

Hoppas jag inte hoppade in försent i tråden.

Jag väntar en pojke.

:)

• emeliess
    taramn skrev 2015-08-04 18:33:48 följande:

Jag hade bf 27/11 men blev nyligen flyttad till 2/12... har inte läst igenom tråden då det är över 2000 inlägg men jag vill gärna följas åt med andra som är gravida o ska föda ungefär samtidigt.

Jag väntar en pojke.

Grattis till bebis! :)
  • JJ15

Jag väntar en pojke.

Välkommen! :) vi har bf 5/12 och väntar en sprallig liten krabat som låter mig känna rörelser flera ggr om dagen :) känns lika häftigt varje gång! Vi vet inte könet så vi väntar med spänning till decembet :)
  • lillaknytet

Jag väntar en pojke.

Välkommen, jag är också ny på tråden.

Jag har dock BF 26/12 och väntar också en pojke.
Svar på tråden BF december 2015 :-)