• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Honsomvill

Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka

Snobi: BF 6/12, första barnet.

Syndrom: BF 14/12, första barnet.

BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

Honsomvill: BF 20/12, första barnet, pojke

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka

Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke

Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka.

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.

• fantasy06

Jag har haft vad jag tror är förvärkar el värkar från o till hela natten. Molande mensvärk, sammandragningar, tryck neråt. Inte sovit mer än 1 timme precis när jag gick o la mig. Behöver väl inte skriva att jag är trött. Haha.

Men sen nu när jag gått upp har jag inte känt nåt mer än lite mensvärk. Hoppas det drar igång igen, vill träffa henne nu. Har ju bf på lördag så hon kan gott komma lite tidigare.

• PlusLängtan
    Snobi skrev 2015-12-02 14:19:59 följande:
    På söndag! Kände ev. några förvärkar en natt men i övrigt känner jag inte så mycket, så jag är ganska inställd på att gå över tiden. Känner du något? Är det första barnet?
    Så nära :D Hoppas att du inte behöver gå över, iaf inte så många dagar! Jag känner bara ganska mycket sammandragningar (eller förvärkar? hur vet man skillnad?) på kvällarna framför allt. Annars som molnande mensvärk vid enstaka tillfällen. Ja, det är första barnet. Så spännande! 
  • PlusLängtan
    Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke 

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka 

Snobi: BF 6/12, första barnet.

Syndrom: BF 14/12, första barnet. 

BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke 

PlusLängtan: BF 16/12, första barnet, flicka

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka 

Honsomvill: BF 20/12, första barnet, pojke

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka 

Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke 

Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka. 

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka. 

Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.
  • velvet
    PlusLängtan skrev 2015-12-03 08:44:22 följande:
    Så nära :D Hoppas att du inte behöver gå över, iaf inte så många dagar! Jag känner bara ganska mycket sammandragningar (eller förvärkar? hur vet man skillnad?) på kvällarna framför allt. Annars som molnande mensvärk vid enstaka tillfällen. Ja, det är första barnet. Så spännande! 
    Exakt så upplever jag det också. Det är andra barnet för mig men vår dotter föddes med ett planerat kejsarsnitt i vecka 38+4 så jag har ingen aning om hur det känns när någonting sätter igång.
  • PlusLängtan
    velvet skrev 2015-12-03 08:52:52 följande:
    Exakt så upplever jag det också. Det är andra barnet för mig men vår dotter föddes med ett planerat kejsarsnitt i vecka 38+4 så jag har ingen aning om hur det känns när någonting sätter igång.
    Nej, det är så svårt att veta vad som är vad. Samtidigt sägs det att sammandragningarna inte ska göra ont, men mina är ju inte vad jag skulle kalla smärtfria, även om det inte heller är lidelsefullt. Men dom känns. Fast har känt dom i ganska många veckor nu, så antar att det är just sammandragningar det är, och inte förvärkar. Eller!? Så knepigt att veta... 
  • Beya

Jag lyckas inte kopiera bf listan med min telefon, är det någon som är så gullig och kan klistra in mig?:) Bf 10 dec

• Snobi
    PlusLängtan skrev 2015-12-03 08:44:22 följande:

Samma förvirring här :) Men smärtfria sammandragningar har jag haft i flera veckor så för mig verkar de inte betyda så mycket. Har fått för mig att förvärkar ska göra mer ont? I natt hade jag två sammandragningar som gjorde pyttelite ont, men sen inget mer. Så frustrerande! Sätt igång bara! ;)
Svar på tråden BF december 2015 :-)