• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Elin87

Har vi någon Bf-lista som rullar här så vi kan följa och se när folk är beräknad och när och om man fått?

Vi har den 20e så 18 dagar kvar nu :D

• Elin87
    Snobi skrev 2015-12-02 14:24:29 följande:

Egentligen borde vi ju göra en ny bf-lista och lägga till de som redan har fått. Men själv vet jag tyvärr inte hur man gör.. någon annan?

Haha precis det jag undrade och skrev :D
  • Snobi
    Elin87 skrev 2015-12-02 14:26:44 följande:

Haha precis det jag undrade och skrev :D

Haha :D Jag vet att det fanns en i början men den behöver nog uppdateras en del. Kanske lika bra att göra en ny med alla som är kvar i tråden?
  • Elin87
    Snobi skrev 2015-12-02 14:57:56 följande:

Haha :D Jag vet att det fanns en i början men den behöver nog uppdateras en del. Kanske lika bra att göra en ny med alla som är kvar i tråden?

Ja precis. Jag kan börja skriva så nästa får kopiera och fylla i sin med vad man nu vill. Och vi kan väl försöka ordna så nått är i ordning, kanske bf-datumet?

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka
  • summer13
    Snobi skrev 2015-12-02 14:22:21 följande:

Men då är det iaf nära! Vad kul! Hur länge kan man vänta efter att vattnet har gått?

De väntar tre dagar innan det sätts igång.. Mycket dryg väntan!!! Efter 24h börjar dom ge antibiotika regelbundet för att förhindra infektion hos bebis. Kl 17.45 har det gått ett dygn. Två återstår
  • moruri

:) tack alla för ert stöd <3

Har fått två suppar "igångsättningsgrejs" :p, minns ej namnet.
    Har molvärk och endel sammandragningar men inte så mycket mer än så än. Nästa dos skulle bli större, så kanske det sätter igång då, hon sa man brukar räkna med ett dygn. Så får väl se om han vill titta ut innan tolvslaget. Sist tog det 7 timmar från att de satt igång mig tills brorsan var ute.

Fan vad nervös man blir för smärtan när man bara ligger här och väntar på den, får se om jag hinner få epidural, hon skulle säga till när jag kan få det så får jag avgöra då.. Men sedan är han mindre än min första son som vägde 3,3 så kanske inte "behöver", så svårt att avgöra. Massa tankar snurrar här i huvudet på förlossningen.

• Kauwe

Grattis till alla som fått bebis och kämpa på de som väntar på resultat vilken dag som helst :)

Jag tyckte något började kännas igår, men inget mera nu att snacka om nu. Suck!

Är det annars någon som vet vad som hände med signaturen "JJ15"? Hon var väldigt aktiv fram till sensommaren, men sen blev det tyst...

Svar på tråden BF december 2015 :-)