• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • PlusLängtan
    Snobi skrev 2015-12-03 09:42:22 följande:
    Samma förvirring här :) Men smärtfria sammandragningar har jag haft i flera veckor så för mig verkar de inte betyda så mycket. Har fått för mig att förvärkar ska göra mer ont? I natt hade jag två sammandragningar som gjorde pyttelite ont, men sen inget mer. Så frustrerande! Sätt igång bara! ;)
    Ja, eller hur, så frustrerande. Men värre för dig som är så nära. Jag har ju ändå lite längre kvar... Lite avundsjuk på er som ska bli igångsatta på ett sätt, ni vet ju när ni ska in. Att inte veta gör mig lite knäpp :P 
  • PlusLängtan
    Frankie86 skrev 2015-12-03 21:56:03 följande:
    Förvärkar känns som en sammandragning då magen blir hård men att du även får som "mensvärk" och att du blir påverkad av den. Jag var tvungen att fokusera och "pusta o flåsa" mig igenom den. Sen slappnar magen av igen.

Så upplevde jag dom iaf :)

Värkar blir mer intensiva än förvärkar och du måste fokusera mera på andningen och hur du står/rör dig :)
    Lite tips på hur det kan kännas :) Tack! 
  • BowserSchnauzer

Åh, har haft någon vecka då jag sovit jättebra (bara gått upp enstaka gång på natten) men nu ligger jag klarvaken sedan 2 timmar - så frustrerande! Har sista dagen på jobbet imorgon så bara att kämpa sig igenom det ändå, sen kan man iaf ha sovmorgon tills bebis kommer...

Hur har ni andra med sömn såhär på slutet?

• Polly 98

Igår em och kväll hade jag onda värkar och trodde vi skulle få åka in. Så bestämde vi oss för att lägga oss och försöka sova en stund. Då slutade alla värkar :-/ och nu känns inget. Fy så trist!

• fantasy06
    BowserSchnauzer skrev 2015-12-04 02:41:56 följande:

Åh, har haft någon vecka då jag sovit jättebra (bara gått upp enstaka gång på natten) men nu ligger jag klarvaken sedan 2 timmar - så frustrerande! Har sista dagen på jobbet imorgon så bara att kämpa sig igenom det ändå, sen kan man iaf ha sovmorgon tills bebis kommer...

Jag jobbade min sista dag den 11 november så har varit ledig ett tag. O sömnen går upp o ner. Ibland sover jag gott med "bara" toabesök då o då. Andra nätter kan jag inte somna, somnar kanske vid 1-2 på natten. Så tur man sen kan vila på dagarna, det är guld värt.

O nu går jag bara o väntar på att värkarna ska dra igång, bf imorrn :)
  • Snobi
    BowserSchnauzer skrev 2015-12-04 02:41:56 följande:

Jag har också vissa nätter då jag bara ligger klarvaken utan anledning, och även om jag inte gör det så är jag uppe på toa varannan timme nästan. Som tur är har jag varit ledig sen mitten av november, annars vet jag inte hur jag hade klarat mig. Det är så skönt att slippa stressen som blir när man är sömnlös och vet att man ska upp och jobba :)
  • Beya
    fantasy06 skrev 2015-12-04 06:21:53 följande:
    Jag jobbade min sista dag den 11 november så har varit ledig ett tag. O sömnen går upp o ner. Ibland sover jag gott med "bara" toabesök då o då. Andra nätter kan jag inte somna, somnar kanske vid 1-2 på natten. Så tur man sen kan vila på dagarna, det är guld värt.

O nu går jag bara o väntar på att värkarna ska dra igång, bf imorrn :)
    Åh va spännande att du har bf imorgon! Hoppas du får en fin upplevelse. Tror vi ska föda på samma sjukhus, csk, eller?
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-04 08:42:32 följande:

Åh va spännande att du har bf imorgon! Hoppas du får en fin upplevelse. Tror vi ska föda på samma sjukhus, csk, eller?

Jajamen Csk blir det om där inte är fullt :) bor du med i Kristianstad eller? Födde där förra gången med o då hade jag inget att klaga på.

Ja spännande är det men önskar man vetat att hon verkligen kommer i dagarna. Har dessutom sonen varannan vecka o han kommer på söndag o det bästa o enklaste hade ju varit om lillasyster kan titta ut innan dess :)
  • Beya
    fantasy06 skrev 2015-12-04 09:07:24 följande:
    Jajamen Csk blir det om där inte är fullt :) bor du med i Kristianstad eller? Födde där förra gången med o då hade jag inget att klaga på.

Ja spännande är det men önskar man vetat att hon verkligen kommer i dagarna. Har dessutom sonen varannan vecka o han kommer på söndag o det bästa o enklaste hade ju varit om lillasyster kan titta ut innan dess :)
    Ja det gör jag:) ja hoppas verkligen det inte är fullt där. Ska du testa det nya badet förresten? Tycker det låter skönt, min bm rekomenderade det.

Förstår hur du tänker, jag har också min son varannan vecka och han kommer ikväll och jag vill verkligen hinna vara med honom. Dessutom har han mycket viktiga och roliga händelser den här helgen som jag absolut inte vill missa. Så lillasyster får gärna komma tidigast bf:)
Svar på tråden BF december 2015 :-)