• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • godisvraket82

I natt vet jag inte om jag drömde eller det var verklighet. Hade sjuka onda förvärkar så jag trodde det var dags. Men när jag vakna så hade jag ont, men vet inte om det var dröm eller verklighet. Men nu känner jag inte ett dugg... :( men har en ond smärta i magen. Så kanske ett tecken på att det snart e dags har bf 22/12.

• fantasy06
    Beya skrev 2015-12-04 09:14:28 följande:

Ja det gör jag:) ja hoppas verkligen det inte är fullt där. Ska du testa det nya badet förresten? Tycker det låter skönt, min bm rekomenderade det.

Förstår hur du tänker, jag har också min son varannan vecka och han kommer ikväll och jag vill verkligen hinna vara med honom. Dessutom har han mycket viktiga och roliga händelser den här helgen som jag absolut inte vill missa. Så lillasyster får gärna komma tidigast bf:)

Skrev ett meddelande till dig istället :)
  • Beya
    fantasy06 skrev 2015-12-04 09:57:29 följande:
    Skrev ett meddelande till dig istället :)
    Ah ok:) ska kolla vid senare tillfälle när jag har tillgång till en dator, kan inte se det via mobilen.
  • Snobi

Här kommer en löjlig fråga... Visst vågar jag boka in ett biobesök imorgon, dagen före bf? Det värsta som kan hända är väl att vattnet går och sabbar stolen och att vi får lämna salongen utan att se slutet?

Nej, dum fråga som sagt. Det kan ju lika gärna dröja ett par veckor till och jag kan ju inte hålla mig inne hela tiden.

• fantasy06
    Snobi skrev 2015-12-04 12:52:02 följande:

Här kommer en löjlig fråga... Visst vågar jag boka in ett biobesök imorgon, dagen före bf? Det värsta som kan hända är väl att vattnet går och sabbar stolen och att vi får lämna salongen utan att se slutet?

Nej, dum fråga som sagt. Det kan ju lika gärna dröja ett par veckor till och jag kan ju inte hålla mig inne hela tiden.

Absolut kan du det. Som du skriver, vad är det värsta som kan hända?:) en vän till mig, som var på dag 13 efter bf var på bio o då startade värkarna. Så det är kansle bio man ska gå på. :)
  • velvet

På måndag har jag tid för igångsättning (pga extremt förlossningsrädsla så känns det något bättre att det iaf kommer att ske "planerat") och jag börjar bli riktigt nervös och orolig. Mest för att jag inte ska vara mogen nog. Var hos barnmorskan i måndags som gjorde en undersökning och sa att jag var mjuk och att hon nästan kunde nå tappen. Då borde det väll gå bra på måndag, en vecka senare? Om någon har några positiva erfarenheter eller tankar så dela gärna med er! :(

• Snobi
    fantasy06 skrev 2015-12-04 13:20:39 följande:

Absolut kan du det. Som du skriver, vad är det värsta som kan hända?:) en vän till mig, som var på dag 13 efter bf var på bio o då startade värkarna. Så det är kansle bio man ska gå på. :)

Haha ja, så kanske det är? Murphys lag brukar ju funka när det gäller andra saker så det är väl bara att börja besöka "olämpliga" ställen ;)
  • Anny123
    velvet skrev 2015-12-04 13:29:02 följande:

På måndag har jag tid för igångsättning (pga extremt förlossningsrädsla så känns det något bättre att det iaf kommer att ske "planerat") och jag börjar bli riktigt nervös och orolig. Mest för att jag inte ska vara mogen nog. Var hos barnmorskan i måndags som gjorde en undersökning och sa att jag var mjuk och att hon nästan kunde nå tappen. Då borde det väll gå bra på måndag, en vecka senare? Om någon har några positiva erfarenheter eller tankar så dela gärna med er! :(

Det kommer gå jättebra, om inte annat blir du mogen när du blir igångsatt. När har du ditt riktiga bf? Vilken vecka är du i på måndag?
  • velvet
    Anny123 skrev 2015-12-04 21:34:02 följande:
    Det kommer gå jättebra, om inte annat blir du mogen när du blir igångsatt. När har du ditt riktiga bf? Vilken vecka är du i på måndag?
    Tack! BF nästa söndag. Jag kommer alltså att vara i vecka 40 (39+1) när jag blir igångsatt.

Vår dotter föddes med planerat kejsarsnitt i vecka 38+4 så jag har aldrig gått längre tidigare.
  • emelieen

Nu vill jag höra vad ni tror/har erfarenhet av. Haft en del sammandragningar och samtidigt "mensvärk", detta är väl förvärkar? Jag har några st sådana per dag, är det vanligt att ha så "tätt"? Det handlar inte om minuter emellan men jag tänker ändå att det är rätt ofta när de kommer några st per dag. Ni som fött eller har barn sen tidigare, hur lång tid drog det igång efter att ni börjat känna såhär? :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)