• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Tussebus

Hmm.. Ok. Har aldrig tänkt på det. Men det kan väl gå bra ändå? Det betyder väl bara att ägget har större chans att fästa ju tjockare slemhinnan är typ? Den kan ju fortfarande fästa, tänk positivt :)

• Gina43

De mäter väl alltid endometriet/slemhinnan vid ET? Tussebus, de kanske inte sagt något till dig när de mätt för att allt har sett bra ut?

Snobben, trist att du redan känner dig uppgiven! Upp med hakan! Det är inte kört än! Allt måste inte vara perfekt varje gång. Tänk på att det är många som fått barn på halvdåliga embryon! Det är ju blastocyster du har.

• Solhem
    snobben00 skrev 2015-06-09 21:31:01 följande:

Gjorde ett FET nu i eftermiddags och har varit positivt inställd hela förmiddagen men väl på plats visar det sig att slemhinnan inte är optimal utan bara 6mm.... och den bör vara 7-8 och förra gången var den 1cm. Vet inte om det beror på att jag fick tidigare ÄL den här gången? ..,

Känns inget vidare längre, jag hatar verkligen den här kommande ruvtiden. Blir lika besviken och ledsen efter varje misslyckat försök och nu känns det som att jag tar nederlaget i förskott dessutom.

Trodde verkligen att det skulle kännas lugnare när sonen nu finns... men där hade jag fel!

Nej ta inte nederlaget i förskott! Allt finns på rätt plats och du har en toppenfin blastocyst som vill fästa, den här månaden har du samma chans som normalfertila att bli med barn Allt behöver inte se perfekt ut på pappret för att det ska gå bra. Grattis till ruvningen! När har du testdag? Är du testoman eller brukar du vänta?
  • langtarefterbarn78

Snobben: Håller tummarna att embryot kommer fästa ändå! Det finns ju tyvärr inga garantier att man lyckas, även om embryot och slemhinnan är perfekta. Det kan gå vägen ändå! Försök tänka positivt.

• camilla1979
    snobben00 skrev 2015-06-09 21:31:01 följande:

Gjorde ett FET nu i eftermiddags och har varit positivt inställd hela förmiddagen men väl på plats visar det sig att slemhinnan inte är optimal utan bara 6mm.... och den bör vara 7-8 och förra gången var den 1cm. Vet inte om det beror på att jag fick tidigare ÄL den här gången? ..,

Känns inget vidare längre, jag hatar verkligen den här kommande ruvtiden. Blir lika besviken och ledsen efter varje misslyckat försök och nu känns det som att jag tar nederlaget i förskott dessutom.

Trodde verkligen att det skulle kännas lugnare när sonen nu finns... men där hade jag fel!

Håller tummarna att allt går vägen trotts slemhinnan. Håller med övriga om att du ska tänka positivt trotts att förutsättningarna är något lägre  "liv skapas där liv vill" som det så fint heter dvs är embryot rätt så kommer det ske. Stå på dig
  • Bolih84

VUL gjord idag, ett ägg var 14. Och slemhinnan 9. Börjar med äl-test imorgon, och har inte gladagubben kommit på söndag så ska jag ta äl-sprutan på sön kväll. Isf blir det FET på torsdag!

• Solhem
    Bolih84 skrev 2015-06-14 17:43:36 följande:

Ingen glad gubbe här idag, så ikväll blir det Ovitrelle!

Lycka till på torsdag!
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-06-14 17:43:36 följande:

Ingen glad gubbe här idag, så ikväll blir det Ovitrelle!

Lycka till :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • langtarefterbarn78
    Bolih84 skrev 2015-06-11 18:13:10 följande:

VUL gjord idag, ett ägg var 14. Och slemhinnan 9. Börjar med äl-test imorgon, och har inte gladagubben kommit på söndag så ska jag ta äl-sprutan på sön kväll. Isf blir det FET på torsdag!

Spännande, lycka till! Då är vi ganska lika i tiden, du är lite före mig. Jag gjorde VUL idag, en blåsa på 15 mm och slemhinnan drygt 7 mm. ÄL-spruta på onsdag och återföring 24 juni. Ser fram emot det så mkt!
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015