• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Pluppen85

Hej,

Jag och min sambo ska nu i sluten av aug göra ett syskonförsök med FET IVF.
    Vi startade vår första behandling dec/jan 13  och lyckades på vårt första IVF försök. I okt 13 föddes vår dotter. Detta efter flera år av försök, utredningar, operationer osv. Det är jag som inte kan få barn, en sprucken blindtarm ledde till sammanväxningar och läkarna har sagt att jag aldrig kommer få barn på naturlig sätt. Lyckan över vår dotter går inte att förklara och vi är lyckliga hur det här försöket än slutar men vi hoppas och längtar såå efter ett syskon.

Ska bli kul att följa er alla här och jag säger stort grattis till er alla som har lyckats!

• Velveteen

Hej!
    Har ett ivf-barn som föddes 2011. Gjorde ett syskonförsök i februari/mars men det misslyckades. Går på Nordic IVF i Göteborg. Började ett nytt försök nu, startade med Puregon i måndags. Har standarddos 150 IE. Vid förra försöket började jag med Puregon på 4 mensdagen men denna gång istället på 2 mensdagen. Jag var glad att få börja tidigare men det var som att mensen tog slut när jag började med Puregonen. Om den inte börjar igen så hade jag bara mens i 2,5 dagar. Har det blivit så för någon annan?

• Gina43

Tittar in i tråden igen. Har haft en del att stå i, men har varit inne i andra trådar.

Vi hostade upp pengar till ett tre-pack i augusti, trots att vi hade mycket kring oss i sommar. Körde långt protokoll denna gång för att kunna styra dag för ÄP till när kliniken öppnade efter sommarperioden. Mådde bra under nedregleringen men kände mig sprängfylld och i ganska dåligt skick inför ÄP. Det blev det mest smärtsamma ÄP:t hittills (av totalt tre färskförsök). Det blev ett topp-embryo till mig på dag 5 som verkar ha tagit sig! Jag har VUL nu i mitten av september och är ganska nervös.

snobben00 skrev 2015-06-26 21:53:10 följande:

Jo, nu är det ett starkt streck och idag ringde jag kliniken och fick tid för ul när dom öppnar efter sommaren 3 augusti och då är jag i v.10....om det nu håller i sig.

Hur har det gått? Är allt okej? Hoppas på bra resultat!!
  • Gina43

Alltså, fasen vad nervig jag är. Det smärtar lite i buken ibland (ej molvärk) och då oroar jag mig för utomkvedshavandeskap trots att det säkert bara är äggstockarna som spökar. Nu är också sista dagen med Lutinus. Det ska bli så skönt att slippa! Och kladdet när det liksom "rinner till" är ju jobbigt i sig ("tänk om det var en blödning?").

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-02 11:16:24 följande:

Alltså, fasen vad nervig jag är. Det smärtar lite i buken ibland (ej molvärk) och då oroar jag mig för utomkvedshavandeskap trots att det säkert bara är äggstockarna som spökar. Nu är också sista dagen med Lutinus. Det ska bli så skönt att slippa! Och kladdet när det liksom "rinner till" är ju jobbigt i sig ("tänk om det var en blödning?").

Åh ruvartiden är hemsk, när har du tid för VUL?

Själv väntar jag på att blödningen  känner av mensvärk sen igår så snart borde den dyka upp. 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-02 11:43:34 följande:

Åh ruvartiden är hemsk, när har du tid för VUL?

Själv väntar jag på att blödningen  känner av mensvärk sen igår så snart borde den dyka upp. 

Om två veckor. Jag är v5 +0 idag.

Oh, vet hur den väntan känns! Upplevde den nyligen när jag väntade på utblödningen vid nedregleringen (den som jag trodde skulle utebli..). Hoppas att du mår bra och att du är redo för insättning snart!

Har ni bestämt än om det blir stimulerat eller inte? Har för mig att naturlig cykel kan vara att föredra om man har en regelbunden cykel med egen ÄL?
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-02 13:03:52 följande:
    Om två veckor. Jag är v5 +0 idag.

Oh, vet hur den väntan känns! Upplevde den nyligen när jag väntade på utblödningen vid nedregleringen (den som jag trodde skulle utebli..). Hoppas att du mår bra och att du är redo för insättning snart!

Har ni bestämt än om det blir stimulerat eller inte? Har för mig att naturlig cykel kan vara att föredra om man har en regelbunden cykel med egen ÄL?
    Åh spännande:)

Jo jag mår faktiskt väldigt bra just nu, har fult upp med studierna så slipper grubbla så mycket. 

Det blir ostimulerat som jag trodde, lite nervöst för jag har aldrig gjort en FET, eller jo sist vi gjorde en på förra kliniken så klarade frysisen inte sig. Men som tur är oddsen större denna gången :)

Fick snusa på en 3 dagars bebis i måndags, så underbart och man kände sig lite mer motiverad att försöka igen, även om man psykar sig med "tänk om"... 
  • Pluppen85
    Gina43 skrev 2015-09-02 11:16:24 följande:

Hej Gina,

Ja var också orolig för utomkvedshavande vid min första graviditet. Hade ordentligt med smärta efter att jag testat positivt men det var helt normalt, livmodern som växer. Grattis till ditt plus :)
  • MålaMittHjärta

Idag kom blödningen som den skulle så om allt ser okej ut den 14 så blir det FET för oss :) Känns skönt att kunna sätta igång efter 3 mån uppehåll :)

• missmissis

Hoppar gärna in här igen! Blev ett misslyckat färskförsök innan sommaren. Efter det loggade jag ut här och även mentalt vad gäller syskonförsök. Men nu är vi igång igen.

Gina43: Guu vad underbart!!!Ett stort Grattis. Minns att vi båda hängde här tidigare.

Vi har ett barn som föddes 2011 och vi är överlyckliga över vår guldklimp!!

Idag satte vi in en blastocyst. Iiiiiiiiii. Den hade börjat dela sig efter upptining och allt såg väldigt bra ut enligt kliniken. Gulp. Redan nervös.

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015