• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Bolih84
    langtarefterbarn78 skrev 2015-05-20 10:33:28 följande:

Grattis FrunIHuset, så roligt!

Var på UL i måndag och vi kommer inte köra FET förrän om ca en mån. Är det någon mer som ska försöka då?

Vi kommer göra FET i mitten av juni är det tänkt. Det har blivit avblåst två ggr nu, pga att kliniken inte har någon dr på plats söndagar..... :/
  • langtarefterbarn78
    Bolih84 skrev 2015-05-26 22:38:19 följande:
    Vi kommer göra FET i mitten av juni är det tänkt. Det har blivit avblåst två ggr nu, pga att kliniken inte har någon dr på plats söndagar..... :/
    Vad kul, då kan vi följas åt. Trist att det blivit avblåst två ggr för er! Tredje gången gillt nu då. Jag väntar mens i slutet av nästa vecka så FET blir nog i mitten av juni för mig också, om vårt sista embryo klarar upptiningen.
  • Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-24 17:41:14 följande:

Jaha tjejer, eftersom det inte blev något nu så går inte nästa tåg förrän sent i augusti/början av september och då blir det nya tag igen. Tänkte önska er en trevlig sommar! Kanske ses vi här i tråden igen senare? Lycka till alla!

Vad tråkigt!!! Önskar dig en superbra sommar!

Jag började spruta igår med Menopur 150, någon annan med sprutdag igår?

• snobben00

Jag kommer också göra ett FET i mitten av juni. Är på cykeldag 8 nu och ska snart börja med ägglossningstesterna.

• langtarefterbarn78
    snobben00 skrev 2015-05-27 22:11:02 följande:

Jag kommer också göra ett FET i mitten av juni. Är på cykeldag 8 nu och ska snart börja med ägglossningstesterna.

Åh så spännande! Då är vi några stycken. Blir lite senare för mig, det blir nog FET i den senare delen av juni, kanske runt midsommar.

Missmissis: låter ju lovande! Hoppas på ett fint plus snart. När jag du testa?

Gina: Beklagar att ni inte lyckades. Skönt att du verkar positiv i allafall och planerar inför sommaren. Ska ni försöka igen till hösten?
  • missmissis

Rätt stor brunaktig flytning. Nu verkar mensen va på väg. Snyft. Därav huvudvärken säkert. Jag som började tro...

• snobben00
    missmissis skrev 2015-05-28 12:20:54 följande:

Rätt stor brunaktig flytning. Nu verkar mensen va på väg. Snyft. Därav huvudvärken säkert. Jag som började tro...

Testa ändå, jag håller tummarna!
  • missmissis

Va hemma igår från jobbet. Mådde illa så att jag kräktes på morgonen. Men huvudvärken va värst, typ migrän. Sen kom flytningarna och på kvällen igår testade jag minus och då kom mensen. Är såå ledsen. Trodde jag var gravid denna gång!! Hemma idag också, huvudvärken är kvar.. Fyy för detta. Vill så gärna att min dotter ska få bli storasyster.

• Solhem

Hej allesammans!
    Jag hoppar in här. Fick en toppenfin blastocyst för fyra dagar att ruva på (vår sista i frysen) så nu är det bara att hålla tummarna Sedan tidigare försök har vi en fin son som precis fyllt två år och nu hoppas vi innerligt på att få ett syskon 2016.
    Grattis till er alla som fått fina resultat så här långt! Till Bolih84: byt klinik! Klart att de ska ha öppet söndagar, blev mycket upprörd när jag såg hur de behandlat dig. Och de som det gått mindre bra för...hoppas ni orkar kämpa på, IVF-svängen är otroligt tuff känslomässigt. 

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015