• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • missmissis

Hej på er alla!!

Ruvardag 5 här. Igår fick vi veta att tre blastosar går till frysen. Jippi. Sex plockade ägg, ett isatt och tre till frysen. Vårat bästa resultat hittills. Jag har tillförsikt för första gången. Samtidigt vill jag inte känna mig för säker för då blir besvikelsen större tänker jag. Bara tiden kan utvisa. Och den går så lååååååååångsamt. Hoppas ni får en bra lördag!!

Kram från höna-pönan

• Popparn

Jag har inte varit särskilt aktiv i tråden men här kommer en positiv uppdatering!
    Jag fick tillbaka en blastocyst från frysen i söndags. I min naturliga cykel så jag tar inga hormoner. Redan i torsdags plussade jag (svagt) !:) Jag är något av en testoman så jag testar mig alltid för tidigt:P Är så lycklig nu:) Med dottern plussade jag svagt på rd5 och nu redan på rd4. Hoppas hoppas att den vill stanna nu och att det lyckas för er andra också!:)

• Krabaten1

Jag har inte heller hållit mig uppdaterad. Vi testade positivt, efter tre år, och åtta försök. ???? Det känns fortfarande fantastiskt, om än väldigt verkligt eftersom jag mår kass. ???? Är nervös och förhoppningsfull inför VUL i nästa vecka. Är lite nojig, har aldrig haft missfall, men vågar inte riktigt vara odelat glad. Nu ska jag lägga mig på soffan och försöka sova en stund, ända gången jag inte känner av illamåendet.

• Krabaten1

Jag har inte heller hållit mig uppdaterad. Vi testade positivt, efter tre år, och åtta försök. ???? Det känns fortfarande fantastiskt, om än väldigt verkligt eftersom jag mår kass. ???? Är nervös och förhoppningsfull inför VUL i nästa vecka. Är lite nojig, har aldrig haft missfall, men vågar inte riktigt vara odelat glad. Nu ska jag lägga mig på soffan och försöka sova en stund, ända gången jag inte känner av illamåendet.

• Gina43

Grattis till plus ni som plussat och grattis till bra resultat till frysen, ni som fått blastisar!

• missmissis

Grattis till er!!

När man sätter in ett embryo med 8 celler dag 3 från äggplock, när fäster det då? Rd 3 eller 4? Och hur funkar det i jämförelse med en femdagars blasto? Vill bara förstå.

• Gina43
    missmissis skrev 2015-05-23 20:13:32 följande:

Grattis till er!!

När man sätter in ett embryo med 8 celler dag 3 från äggplock, när fäster det då? Rd 3 eller 4? Och hur funkar det i jämförelse med en femdagars blasto? Vill bara förstå.

Embryot måste bli blastocyst och "kläckas" innan det fäster. Ditt embryo blir förhoppningsvis blastocyst på dag 5 från äggplocket (eller möjligen dagen efter). Alltså fäster det omkring då/dagen efter, så RD3 eller möjligen RD4 för en tredagars borde stämma? Vid ET med blastocyst sker det tidigare, RD1 eller RD2.
  • missmissis
    Gina43 skrev 2015-05-23 21:29:44 följande:

Embryot måste bli blastocyst och "kläckas" innan det fäster. Ditt embryo blir förhoppningsvis blastocyst på dag 5 från äggplocket (eller möjligen dagen efter). Alltså fäster det omkring då/dagen efter, så RD3 eller möjligen RD4 för en tredagars borde stämma? Vid ET med blastocyst sker det tidigare, RD1 eller RD2.

Tack!! Då har den förhoppningsvis fäst nu. Gulp.
  • Gina43

Jaha tjejer, eftersom det inte blev något nu så går inte nästa tåg förrän sent i augusti/början av september och då blir det nya tag igen. Tänkte önska er en trevlig sommar! Kanske ses vi här i tråden igen senare? Lycka till alla!

• missmissis
    Gina43 skrev 2015-05-24 17:41:14 följande:

Jaha tjejer, eftersom det inte blev något nu så går inte nästa tåg förrän sent i augusti/början av september och då blir det nya tag igen. Tänkte önska er en trevlig sommar! Kanske ses vi här i tråden igen senare? Lycka till alla!

Gina:Ta hand om dig framöver och din familj. Lycka till med nya boendet och att utforska närområdet på en cykel. Låter härligt. Nya tag framöver.

Kram
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015