• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • MålaMittHjärta

missmissis: spännande :)
    Vi har med haft ett break i sommar fick ett MA och har behövt ta en paus att läka och samla kraft. 
    Vi har ett mirakel som föddes 2012 och vill väldigt gärna att han ska få ett syskon.

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43
    Pluppen85 skrev 2015-09-04 16:15:03 följande:

Hej Gina,

Ja var också orolig för utomkvedshavande vid min första graviditet. Hade ordentligt med smärta efter att jag testat positivt men det var helt normalt, livmodern som växer. Grattis till ditt plus :)

Tack! Fast i nuläget vet vi inte om det blir något. Utreds för buksmärtorna nu (troligen måttlig överstimulering - har vätska i buken). Ska på återbesök och hoppas att de kan se en hinnsäck vid VUL denna gång (vilket de inte gjorde sist, kanske för tidigt). Är ju i mitten av vecka 6 nu, så det borde synas. De kollar även HCG, så jag får ju svar om saker verkar gå åt rätt håll.

Det här med smärtor är så olika. Jag hade bara molvärk under min första graviditet. Några enstaka gånger kände jag av ligamenten, men det var först senare. Den här gången har jag lite annan typ av smärta.
  • missmissis

Tack! På kvällen/natten (i fredags) efter insatt blasto kändes det jättemycket i livmodern. Stick och värk. Tog det som positivt men nu har det varit helt stilla så får för mig att det va kroppen som stötte bort det som plötsligt placerades där. Åh, vad jobbigt när man inte vet. Men hoppas så starkt. Samtidigt vill jag inte hoppas och tro för vet ju hur det gått flera gånger förut.... Min man säger att det va embryot som "smälte in" i livmodern. Vet någon hur fort det går???

• missmissis

Tack! På kvällen/natten (i fredags) efter insatt blasto kändes det jättemycket i livmodern. Stick och värk. Tog det som positivt men nu har det varit helt stilla så får för mig att det va kroppen som stötte bort det som plötsligt placerades där. Åh, vad jobbigt när man inte vet. Men hoppas så starkt. Samtidigt vill jag inte hoppas och tro för vet ju hur det gått flera gånger förut.... Min man säger att det va embryot som "smälte in" i livmodern. Vet någon hur fort det går???

• missmissis
    Pluppen85 skrev 2015-08-24 11:52:13 följande:

Hej,

Jag och min sambo ska nu i sluten av aug göra ett syskonförsök med FET IVF.

Hur går det?? Ruvar du?
  • Stargazers

I augusti startade vi upp syskonförsök nr 1 via IVF. Imorgon har vi TD men såklart har vi inte kunnat vänta med att testa tills dess och härligt nog blir det där plusset bara starkare och starkare! Håller tummarna för att detta går vägen och att sonen får bli storebror till våren <3

• Gina43
    Stargazers skrev 2015-09-06 22:16:07 följande:

I augusti startade vi upp syskonförsök nr 1 via IVF. Imorgon har vi TD men såklart har vi inte kunnat vänta med att testa tills dess och härligt nog blir det där plusset bara starkare och starkare! Håller tummarna för att detta går vägen och att sonen får bli storebror till våren <3

Grattis!!
  • Gina43

Stargazers: Min lille son var också ca 1 år när kliniken öppnade i augusti. Kul att vi plussar ungefär samtidigt för syskon

Spännande tid nu, mycket som händer med en ettåring - men jag tyckte att det var tungt att göra full IVF och vara spänd och öm över buken. Blöjbyten är ibland en kamp! Och stark har han ju blivit! Han har precis lärt sig gå, men ibland har han ju velat vara i famnen och då tar det emot! Har tänkt på de som får barn riktigt tätt och som är otympliga och höggravida när de har barn som är 11-14 mån gamla. Det måste vara en riktig utmaning.

Kul att det blev plus med tredagars. Jag tycker att det känns lite hetsigt med jakten på blastocyster.

• Gina43
    Velveteen skrev 2015-09-02 07:34:12 följande:

Hej!

Har ett ivf-barn som föddes 2011. Gjorde ett syskonförsök i februari/mars men det misslyckades. Går på Nordic IVF i Göteborg. Började ett nytt försök nu, startade med Puregon i måndags. Har standarddos 150 IE. Vid förra försöket började jag med Puregon på 4 mensdagen men denna gång istället på 2 mensdagen. Jag var glad att få börja tidigare men det var som att mensen tog slut när jag började med Puregonen. Om den inte börjar igen så hade jag bara mens i 2,5 dagar. Har det blivit så för någon annan?

Hej! Nej, jag tror inte att Puregon ska påverka blödningen. Kanske hade du bara en mindre slemhinna den gången? Det är väl normalt att börja spruta dag 2-3 med Puregon? Dag 4 känns länge. Fanns det något särskilt skäl till att ni startade på dag 4?
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015