• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Gweny
    Velveteen skrev 2015-12-13 23:55:22 följande:

I magen känns det sedan några dagar sedan ett "fladder", härligt men overkligt, trots andra barnet så trodde jag inte det skulle komma så tidigt. De säger ju runt v 20 för förstföderskor och något tidigare för omföderskor. Jag är i v 15 ungefär. Hur känner ni det som är i vecka 15-20 eller har varit där?

Din känsla stämmer nog. En del omföderskor känner tidigare... Jag började känna lite snabba i slutet av v.14, senare på kvällen. Nu i v.15 kan det dyka upp snabbt "kittlande" på dagen med. Så mysigt.

Längtar till sambon kan känna...hans 1a.
  • Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 09:33:44 följande:

Igår fick vi se vår lilla räka v 11+1 som låg och sprattlade i magen <3

Så härligt!!

Fick själv tid idag för RUL i januari. Har varit på flera vul redan, men detta är stort.
  • MålaMittHjärta
    Gweny skrev 2015-12-15 12:06:57 följande:
    Så härligt!!

Fick själv tid idag för RUL i januari. Har varit på flera vul redan, men detta är stort.
    Tack :) Efter missfallet i somras har det varit svårt att tro att det blir en bebis så det kändes så skönt att få det bekräftat. På fredag blir det inskrivning på mvc och bokning av rul :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 12:28:34 följande:

Tack :) Efter missfallet i somras har det varit svårt att tro att det blir en bebis så det kändes så skönt att få det bekräftat. På fredag blir det inskrivning på mvc och bokning av rul :) 

Jo vi hade mf förra sommaren, så svårt att ta in att vi kommit såhär långt.

Kul med inskrivning och få rul-tid!
  • Bolih84

Vårat år slutade med MF nu i vecka 16. Nu undrar jag om någon vet när man kan köra igång ett nytt försök, långa protokollet? Nästa mens? Eller en mens emellan så näst-nästa mens?

• MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2016-01-01 23:08:27 följande:

Vårat år slutade med MF nu i vecka 16. Nu undrar jag om någon vet när man kan köra igång ett nytt försök, långa protokollet? Nästa mens? Eller en mens emellan så näst-nästa mens?

Åh vad tråkigt! 
    Fick ma i somras i v 11 då skulle vi få vänta ut missfallsblödningen och börja efter nästa mens. Håller tummarna för ert nästa försök <3
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-02 10:48:21 följande:
    Åh vad tråkigt! 
    Fick ma i somras i v 11 då skulle vi få vänta ut missfallsblödningen och börja efter nästa mens. Håller tummarna för ert nästa försök <3
    Tråkigt för er med.. Hur gick det sen för er?

Då blir det alltså tidigast i påsktid ungefär som nästa försök för oss kan bli.
    Och vi har inget i frysen heller då inget av de 6 blastosarna klarade nedfrysning :/ Tidskrävande dethära....
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2016-01-02 13:00:37 följande:
    Tråkigt för er med.. Hur gick det sen för er?

Då blir det alltså tidigast i påsktid ungefär som nästa försök för oss kan bli.
    Och vi har inget i frysen heller då inget av de 6 blastosarna klarade nedfrysning :/ Tidskrävande dethära....
    Först krockade sommaruppehållet på kliniken, sen vår kreta resa i aug, sen månaden efter registrerade äl stickorna inte min äl trots jag hade haft äl sen i okt gjorde vi ett stimulerat fet som lyckades och går in i v 15 imorgon :)

Bara så tråkigt att vi fick vänta 4 månader på att börja nästa försök men det blev ju bra i slutändan. 

Men tråkigt att behöva göra om allt :/
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-02 19:54:12 följande:
    Först krockade sommaruppehållet på kliniken, sen vår kreta resa i aug, sen månaden efter registrerade äl stickorna inte min äl trots jag hade haft äl sen i okt gjorde vi ett stimulerat fet som lyckades och går in i v 15 imorgon :)

Bara så tråkigt att vi fick vänta 4 månader på att börja nästa försök men det blev ju bra i slutändan. 

Men tråkigt att behöva göra om allt :/
    Månad efter månad går och tiden går så sakta! Ja kroppen måste ju hur som helst vara läkt och redo annars i gen mening känns det som...
    April var ju månaden jag tänkte gå på HP men istället börjar vi om då då ... :/
  • Gweny
    Bolih84 skrev 2016-01-01 23:08:27 följande:

Nej vad säger du??? Fy så tufft. Vet dem vad det berodde på? Kram!
  • Gina43
    Bolih84 skrev 2016-01-02 22:00:00 följande:

Månad efter månad går och tiden går så sakta! Ja kroppen måste ju hur som helst vara läkt och redo annars i gen mening känns det som...

April var ju månaden jag tänkte gå på HP men istället börjar vi om då då ... :/

Vad tråkigt! Beklagar verkligen ert MF! Men åtminstone efter två cykler efter blödningen borde ni kunna börja på nytt? ÄP i mars? Kanske redan i februari?

Styrkekram!
  • Bolih84
    Gweny skrev 2016-01-02 22:04:06 följande:
    Nej vad säger du??? Fy så tufft. Vet dem vad det berodde på? Kram!
    Inte hört nåt än. Den hände 30/12. Läkaren som tog emot oss på gyn kunde inte se några konstigheter iaf. Får se när vi får svar på fostret.
  • Gweny
    Bolih84 skrev 2016-01-03 08:46:20 följande:

Inte hört nåt än. Den hände 30/12. Läkaren som tog emot oss på gyn kunde inte se några konstigheter iaf. Får se när vi får svar på fostret.

Ok. Uch finner inga ord.

En vän förlorade sin i v.16 nu i höstas med...
  • Velveteen
    Bolih84 skrev 2016-01-03 08:46:20 följande:
    Å så hemskt, det går nästan inte att förstå. Jag tycker det är så många numera som får sena missfall. Förr kände man sig hyfsat säker efter v 12 men nu förstår jag ju att man inte alls kan koppla av...

Du verkar ha båda fötterna på jorden, så du klarar säkert av att gå vidare och försöka igen. Håller timmarna för er!
  • Velveteen
    Velveteen skrev 2016-01-04 15:36:51 följande:
    Å så hemskt, det går nästan inte att förstå. Jag tycker det är så många numera som får sena missfall. Förr kände man sig hyfsat säker efter v 12 men nu förstår jag ju att man inte alls kan koppla av...

Du verkar ha båda fötterna på jorden, så du klarar säkert av att gå vidare och försöka igen. Håller timmarna för er!
    TUMMARNA... skulle det ju stå!!
  • Linnsan

kram till er alla starka kvinnor och män i denna tråd. jär blir det äggplock i falun på tisdag

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015