• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • langtarefterbarn78
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:24:49 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Nej, vad jättetråkigt. Förstår att du är ledsen och besviken med så många i frysen. Har de gett dig någon förklaring?
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:24:49 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Men nej fy vad tråkigt att ingen klarade upptiningen :(
    Har kliniken get någon förklaring till varför?
    Låter ju väldigt märkligt att ingen klarade sig :/
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Bolih84
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-18 13:59:26 följande:
    Nej, vad jättetråkigt. Förstår att du är ledsen och besviken med så många i frysen. Har de gett dig någon förklaring?
    Ne ingen förklaring... Dessa var tvådagars. Kliniken har övergått till 5dagars helt numera som jag förstod det. Så det blir nya tag efter sommaruppehållet.
    Eller om vi ska testa en ny klinik. Har endast 40 mil till bägge så.....
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-06-18 22:22:26 följande:
    Ne ingen förklaring... Dessa var tvådagars. Kliniken har övergått till 5dagars helt numera som jag förstod det. Så det blir nya tag efter sommaruppehållet.
    Eller om vi ska testa en ny klinik. Har endast 40 mil till bägge så.....
    vJag trodde alla kliniker bara fryste ner 5-6 dagars. Men trist för er att ingen överlevde.. Har du hört bättre rykte om nya kliniken? 
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2015-06-19 09:46:27 följande:
    vJag trodde alla kliniker bara fryste ner 5-6 dagars. Men trist för er att ingen överlevde.. Har du hört bättre rykte om nya kliniken? 
    Tror de flesta kliniker har övergått till 5 dagars nu, så även vår klinik.
    Nja, inte direkt så men tänkte det kan vara värt ett försök. :) vi skulle höra av oss till vår klinik i början på aug när dom öppnar igen. Om vi ville göra ett nytt försök (långa protokollet) så var det bara att börja på en gång sa vår dr.
  • camilla1979

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)
    var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"
    Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.
    Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna Hjärtaatt lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

• Bolih84
    camilla1979 skrev 2015-06-20 09:16:52 följande:

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)
    var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"
    Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.
    Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna Hjärtaatt lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

Grattis! :) :)
  • MålaMittHjärta

Grattis :)
  • langtarefterbarn78

Åh vad underbart, stort grattis! Var det ert första syskonförsök eller? FET eller färskförsök? Sorry, har glömt, du har säkert skrivit det innan. Stort grattis iallafall!

På onsdag är det äntligen dags för FET för mig. Har börjat med lutinus nu.
  • camilla1979
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-22 08:43:53 följande:
    Åh vad underbart, stort grattis! Var det ert första syskonförsök eller? FET eller färskförsök? Sorry, har glömt, du har säkert skrivit det innan. Stort grattis iallafall!

På onsdag är det äntligen dags för FET för mig. Har börjat med lutinus nu.
    Ingen fara alls langtarefterbarn78 vet hur lätt det är att blanda ihop alla, vi är ju ett par stycken här inne :)
    Det är vårt allra första IVF försök och därmed är det ett FET.

Håller tummarna för dig på onsdag nu, du ska se att det är din tur :)

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015