• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Velveteen
    Gina43 skrev 2015-09-07 07:17:42 följande:
    Hej! Nej, jag tror inte att Puregon ska påverka blödningen. Kanske hade du bara en mindre slemhinna den gången? Det är väl normalt att börja spruta dag 2-3 med Puregon? Dag 4 känns länge. Fanns det något särskilt skäl till att ni startade på dag 4?
    Mensen tog "paus" en dag och kom sen igång lite igen och jag började spruta med Puregon på dag 2. Förra gången hade de sagt dag 3-4 och sen bestämde de till dag 4, kanske pga vilken veckodag det var, så att det inte skulle krocka med helg etc längre fram. Men jag tyckte också det var sent, men denna gång blev det alltså dag 2 och jag har precis varit på ultraljud och kollat utvecklingen på äggblåsorna och den är typ likadan som förra gången så det verkar inte spela så stor roll för min kropp vilken dag jag börjar spruta på.
  • Pluppen85
    Jag har samma funderingar! Jag är på ruvardag 11. Jag har inte känt mkt alls denna gång. Vi fick ett blastocyst den 28 aug. Jag hade känningar senare under kvällen den 28e och undrar om det kan fästa så fort eller som du säger om det var kroppen som stötte bort det? Har hört att det fäster tidigare vid FET så håller tummarna för oss Testdag 13/9....
  • Pluppen85
    missmissis skrev 2015-09-06 17:19:44 följande:
    Hur går det?? Ruvar du?
    Jag ruvar, är på dag 11 :)
  • MålaMittHjärta
    Stargazers skrev 2015-09-06 22:16:07 följande:

I augusti startade vi upp syskonförsök nr 1 via IVF. Imorgon har vi TD men såklart har vi inte kunnat vänta med att testa tills dess och härligt nog blir det där plusset bara starkare och starkare! Håller tummarna för att detta går vägen och att sonen får bli storebror till våren <3

Åh grattis :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Pluppen85
    Gina43 skrev 2015-09-05 08:20:45 följande:
    Tack! Fast i nuläget vet vi inte om det blir något. Utreds för buksmärtorna nu (troligen måttlig överstimulering - har vätska i buken). Ska på återbesök och hoppas att de kan se en hinnsäck vid VUL denna gång (vilket de inte gjorde sist, kanske för tidigt). Är ju i mitten av vecka 6 nu, så det borde synas. De kollar även HCG, så jag får ju svar om saker verkar gå åt rätt håll.

Det här med smärtor är så olika. Jag hade bara molvärk under min första graviditet. Några enstaka gånger kände jag av ligamenten, men det var först senare. Den här gången har jag lite annan typ av smärta.
     Håller tummarna!!
  • Pluppen85
    Stargazers skrev 2015-09-06 22:16:07 följande:

I augusti startade vi upp syskonförsök nr 1 via IVF. Imorgon har vi TD men såklart har vi inte kunnat vänta med att testa tills dess och härligt nog blir det där plusset bara starkare och starkare! Håller tummarna för att detta går vägen och att sonen får bli storebror till våren <3

Grattis :)
  • Pluppen85
    missmissis skrev 2015-09-06 16:30:38 följande:

Tack! På kvällen/natten (i fredags) efter insatt blasto kändes det jättemycket i livmodern. Stick och värk. Tog det som positivt men nu har det varit helt stilla så får för mig att det va kroppen som stötte bort det som plötsligt placerades där. Åh, vad jobbigt när man inte vet. Men hoppas så starkt. Samtidigt vill jag inte hoppas och tro för vet ju hur det gått flera gånger förut.... Min man säger att det va embryot som "smälte in" i livmodern. Vet någon hur fort det går???

Jag har samma funderingar! Jag är på ruvardag 11. Jag har inte känt mkt alls denna gång. Vi fick ett blastocyst den 28 aug. Jag hade känningar senare under kvällen den 28e och undrar om det kan fästa så fort eller som du säger om det var kroppen som stötte bort det? Har hört att det fäster tidigare vid FET så håller tummarna för oss Testdag 13/9....
  • snobben00
    Gina43 skrev 2015-09-02 07:54:18 följande:

Tittar in i tråden igen. Har haft en del att stå i, men har varit inne i andra trådar.

Vi hostade upp pengar till ett tre-pack i augusti, trots att vi hade mycket kring oss i sommar. Körde långt protokoll denna gång för att kunna styra dag för ÄP till när kliniken öppnade efter sommarperioden. Mådde bra under nedregleringen men kände mig sprängfylld och i ganska dåligt skick inför ÄP. Det blev det mest smärtsamma ÄP:t hittills (av totalt tre färskförsök). Det blev ett topp-embryo till mig på dag 5 som verkar ha tagit sig! Jag har VUL nu i mitten av september och är ganska nervös.

Hur har det gått? Är allt okej? Hoppas på bra resultat!!
    Har inte varit inne och läst på ett tag nu men vad kul att du är gravid!!! Stort grattis!
    Jag är gravid i v.15+5 och inväntar rul 23september, kub gjorde vi i augusti och fick låg risk.
    Mådde strålande bortsett från migränen när jag väntade sonen men den här gången har det varit 100 ggr värre som maginfluensa som varat i 7-8 veckor, det har dock börjat bli bättre nu.
    Det blir tätt, sonen kommer vara 1 år och 4 månader när nästa kommer så det lär bli en utmaning.
  • toksnippan

Hej!!

Vi är i rullarna igen. Vi fick vår son med hjälp av ivf på Akademiska för drygt 5 år sedan. Hade tre ägg kvar i frysen men det ena försöket misslyckades och det andra slutade med MA. Sen låg vi lågt. Jag kände mig inte alls motiverad att börja om med ny IVF.

Tiden har gått och vi känner att vi måste göra ett sista försök innan vi går vidare.

Vi har kört korta metoden och hunnit med äggplocket. Ligger med värk men nöjd, 11 ägg blev det ut. Återinföring på Torsdag om det blivit lyckat party i värmeskåpet.

• missmissis
    toksnippan skrev 2015-09-08 13:30:40 följande:

Hej!!

Vi är i rullarna igen. Vi fick vår son med hjälp av ivf på Akademiska för drygt 5 år sedan. Hade tre ägg kvar i frysen men det ena försöket misslyckades och det andra slutade med MA. Sen låg vi lågt. Jag kände mig inte alls motiverad att börja om med ny IVF.

Tiden har gått och vi känner att vi måste göra ett sista försök innan vi går vidare.

Vi har kört korta metoden och hunnit med äggplocket. Ligger med värk men nöjd, 11 ägg blev det ut. Återinföring på Torsdag om det blivit lyckat party i värmeskåpet.

Spännande!! Lycka till! Låter som goda förutsättningar.. ?

Är i ungefär samma situation. Vi har en snart 4-åring med hjälp av IVF, första försöket.

Hade ett embryo kvar i frysen som sattes in men ej tog (förra året). Gjorde en ny vända där det tyvärr inte blev några befruktade ägg. Stor sorg.

Efter några månader gjorde vi nytt färskförsök med 4 befruktade ägg som resultat. Ett till mig som inte tog och tre odlades vidare till blastocyster. Satte in ett i fredags. Så har 2 kvar i frysen.

Är 39 år så tiden rinner genom fingrarna.
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015