• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Pommac1
    EricaSE83 skrev 2015-05-12 14:01:27 följande:

Pommac1: Såg att du gjort en omgång med Gonal-F innan och sedan bytte till Menopur. Fick du bättre äggkvalitet när du bytte? 

Vår första omgång fick jag fem ägg med Gonal-F men inget blev befruktat. Läkaren sa att det troligen berodde på att spermierna inte kunde ta sig in i ägget, men att embryologen också sett som bubblor på äggen vilket inte är bra. Så jag ska börja med Menopur inför nästa omgång och hoppas hoppas hoppas att det gör resultatet bättre. 

Hoppas det gick bra för dig idag!

När jag körde gonal-f så blev nästan alla ägg som var mogna befruktade. När vi körde menopur blev inget av äggen befruktade (dock var äggen bättre kvalitet och alla var mogna) så därför kör vi menopur igen och nu kör vi SCSI.
  • Pommac1

Snacka om att min kropp är seg! Hur mycket medicin ska den behöva?! Har haft en höjd dos på menopur 300 enheter redan från första sprutdagen. Nu efter blodprovet ska jag höja ännu mer. Nu blir det 450 enheter. Ojoj! Gäller att ladda sprutan nu.

• Gina43
    Vincents mamma skrev 2015-05-12 18:03:54 följande:

Så spännande att läsa nu när många kommit långt i behandlingen och en del även blivit ruvar! Nu är det bara vänta på alla plus som ska komma!

Hur går det för dig? Blöder du fortfarande?

Såg du frågan från mom2012?

Här är det en dipp idag. Inget till frysen och jag tror inte att detta försök kommer att lyckas, sedan relationsstrul på det.
  • EricaSE83
    Pommac1 skrev 2015-05-12 20:53:47 följande:

När jag körde gonal-f så blev nästan alla ägg som var mogna befruktade. När vi körde menopur blev inget av äggen befruktade (dock var äggen bättre kvalitet och alla var mogna) så därför kör vi menopur igen och nu kör vi SCSI.

Okej! Hoppas att kombinationen Menopur och ICSI gör susen för oss båda!!!
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-12 20:47:41 följande:

Någon mer än jag som sväller upp över magen efter ÄP?

Efter mitt äggplock var magen som en stenhård ballong i flera dagar, helt normalt vad jag förstår.

Jag fick aldrig något embryo återfört eftersom inget av äggen befruktades men har förstått att det kan svälla upp ytterligare efter återföring också (hoppas på att få erfarenhet från den extra svullnaden nästa månad :))
  • En PantherTant
    JMD skrev 2015-05-12 15:20:11 följande:
    Har det fungerat bra för dig? Har du fått bra slemhinna? Min största oro är att jag har/kommer få en cysta och jag måste avbryta. Har du fått mycket biverkningar?
    Jo, har fungerat bra för mig. Slemhinnan har varit fin och tjock alla gånger. Aldrig behövt avbryta. På 4 FET så har det blivit 2 graviditeter. Nästa vecka blir det insättning för mig igen, igår på dag 11 var slemhinnan 11,5 mm. Enda biverkningen är viktuppgång, har gått upp i vikt varje FET-försök.
  • Pommac1
    EricaSE83 skrev 2015-05-12 21:27:43 följande:

Okej! Hoppas att kombinationen Menopur och ICSI gör susen för oss båda!!!

Ja det får vi hoppas på! Även om mina förväntningar känns låga. Månad fick jag SCSI från? Haha! Inte lätt att få bokstäverna på rätt plats. :)
  • EricaSE83
    Pommac1 skrev 2015-05-12 21:46:28 följande:

Ja det får vi hoppas på! Även om mina förväntningar känns låga. Månad fick jag SCSI från? Haha! Inte lätt att få bokstäverna på rätt plats. :)

Haha jag läste det faktiskt som ICSI, såg inte förrän nu att bokstäverna var omkastade. Man är ju rätt insnöad :)

Mina förväntningar är också bra mycket lägre denna gång. Telefonsamtalet från kliniken med meddelandet om att inga ägg befruktats och att äggen var halvbra går liksom på repeat i huvudet. Vill verkligen inte vara med om det igen, hoppas vi i alla fall kommer vidare till ET denna gång.
  • Kingston
    Blomster84 skrev 2015-05-12 20:51:36 följande:
    Usch! Håller tummarna för att testet visade fel. Tänker på er. Har ni gjort många försök?

Kram
    Räknar inte med att testen visar fel. Med tanke på att jag inte har ett endaste litet sypmtom så talar det sitt tydliga språk.

Nej jag har bara gjort ett färskförsök som slutade med mf och ett frysförsök (var bara ett embryo som överlevde upptiningen).

Men vi har försökt i över 2 år nu och har fått gå igenom utomkveds, operationer, mf osv.

Tillslut orkar man inte mer... Det tär så mkt på våran relation och ekonomi. Vi vill fortsätta men ser inte hur det skulle kunna vara möjligt utan att sätta "allt på spel".
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-12 21:31:16 följande:

Efter mitt äggplock var magen som en stenhård ballong i flera dagar, helt normalt vad jag förstår.

Jag fick aldrig något embryo återfört eftersom inget av äggen befruktades men har förstått att det kan svälla upp ytterligare efter återföring också (hoppas på att få erfarenhet från den extra svullnaden nästa månad :))

Tack för ditt svar. Det var likadant förra gången jag gjorde ivf men blev ändå nyfiken på om det är vanligt eller bara min mage som gör revolt.

Tråkigt att ni inte fick några embryon åter. Hoppas det går bättre nästa gång kram
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj