FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Pommac1: Såg att du gjort en omgång med Gonal-F innan och sedan bytte till Menopur. Fick du bättre äggkvalitet när du bytte?
Vår första omgång fick jag fem ägg med Gonal-F men inget blev befruktat. Läkaren sa att det troligen berodde på att spermierna inte kunde ta sig in i ägget, men att embryologen också sett som bubblor på äggen vilket inte är bra. Så jag ska börja med Menopur inför nästa omgång och hoppas hoppas hoppas att det gör resultatet bättre.
Hoppas det gick bra för dig idag!
Snacka om att min kropp är seg! Hur mycket medicin ska den behöva?! Har haft en höjd dos på menopur 300 enheter redan från första sprutdagen. Nu efter blodprovet ska jag höja ännu mer. Nu blir det 450 enheter. Ojoj! Gäller att ladda sprutan nu.
Så spännande att läsa nu när många kommit långt i behandlingen och en del även blivit ruvar! Nu är det bara vänta på alla plus som ska komma!
När jag körde gonal-f så blev nästan alla ägg som var mogna befruktade. När vi körde menopur blev inget av äggen befruktade (dock var äggen bättre kvalitet och alla var mogna) så därför kör vi menopur igen och nu kör vi SCSI.
Någon mer än jag som sväller upp över magen efter ÄP?
Okej! Hoppas att kombinationen Menopur och ICSI gör susen för oss båda!!!
Ja det får vi hoppas på! Även om mina förväntningar känns låga. Månad fick jag SCSI från? Haha! Inte lätt att få bokstäverna på rätt plats. :)
Efter mitt äggplock var magen som en stenhård ballong i flera dagar, helt normalt vad jag förstår.
Jag fick aldrig något embryo återfört eftersom inget av äggen befruktades men har förstått att det kan svälla upp ytterligare efter återföring också (hoppas på att få erfarenhet från den extra svullnaden nästa månad :))