• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-10 18:54:51 följande:

Å hoppas på den då! Att den vill utvecklasnoch fästa. Vad trist att det inte såg lika bra ut. Använde ni några andra läkemedel denna gång?

Tack, vi får se hur det går! Min son var en 10/10 på graderingsskalan som blastocyst vid ET. Hur denna blastocyst är graderaded vet jag inte, men tydligen inte lika bra. Det hänger väl delvis ihop med hur utvecklade embryona är vid tidpunkten för ET. Läkaren sa att det såg bra ut och såg väldigt glad ut så jag får ju fasta på det!

Nej, samma behandling/preparat, men något lägre dos som fick höjas eftersom det gick lite trögare. Jag var väldigt lättstimulerad förra gången.
  • Gina43
    Liil skrev 2015-05-10 18:02:58 följande:

Tack snälla. Ja det kommer att vara en orolig förmiddag då vi hoppas att dom inte ringer och säger att det inte blir något.... Har ingen ringt vid kl 10.30 så borde det vara lugnt. 

Gick precis så hela morgonen här! Orolig över att telefonen skulle ringa med dåliga nyheter! Hoppas att du kan sova inatt och så får vi hoppas på ett gott resultat!
  • Pommac1
    Gina43 skrev 2015-05-10 20:55:26 följande:

Tack, vi får se hur det går! Min son var en 10/10 på graderingsskalan som blastocyst vid ET. Hur denna blastocyst är graderaded vet jag inte, men tydligen inte lika bra. Det hänger väl delvis ihop med hur utvecklade embryona är vid tidpunkten för ET. Läkaren sa att det såg bra ut och såg väldigt glad ut så jag får ju fasta på det!

Nej, samma behandling/preparat, men något lägre dos som fick höjas eftersom det gick lite trögare. Jag var väldigt lättstimulerad förra gången.

Okej. Men det verkar ju positivt om läkaren såg glad ut. För mig blev det en seg tid vid förra ivf då jag fick köra sprutor i 12 dagar. Optimalt verkar vara nio dagar och det är förhoppningsvis så det blir denna gång.
  • Ia84

Idag kom mensen och jag har fått tummen Upp för att börja med sprutor imorgon, vår första ivf-behandling. Mensen kom fyra dagar tidigare än beräknat och jag har nog aldrig varit så glad för att se mensen och att nu äntligen få starta, men det är en lite skräckblandad förtjusning, är ju rädd att detta inte ska funka för oss.

• Bolih84

ÄL-testar och väntar ivrigt på glada gubben, trodde den skulle dyka upp i helgen. Nu vill man ju bara iväg och göra FET! :)

• Linda8110
    Bolih84 skrev 2015-05-10 22:33:26 följande:

ÄL-testar och väntar ivrigt på glada gubben, trodde den skulle dyka upp i helgen. Nu vill man ju bara iväg och göra FET! :)

Vilken dag är du på? :)
  • En PantherTant

Ultraljud idag för mig, spännande få besked när FET blir. Vill verkligen ägget ska fästa denna gång!

• PD1984

Gråter av lycka.. ÄNTLIGEN kom min mens o det betyder att allt går som planerat o jag får börja med sprutorna imorgon :) :)

• Ia84
    PD1984 skrev 2015-05-11 09:48:38 följande:

Gråter av lycka.. ÄNTLIGEN kom min mens o det betyder att allt går som planerat o jag får börja med sprutorna imorgon :) :)

Då ligger jag bara en dag före dig. Börjar med sprutorna idag. Blev också överlycklig när jag såg mensen igår, fyra dagar för tidigt! Vart går ni? Första försöket?
  • Pommac1
    PD1984 skrev 2015-05-11 09:48:38 följande:

Härligt!!! Vad skönt!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj