• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • mom2012

Ieah fick du ordning på urinen?

På min klinik måste man kissa innan de släpper hem en efter op. De vill väl va säkra på att de ej stuckit i urinblåsan ????

• Blåblomman
    mom2012 skrev 2015-05-10 13:15:39 följande:

Hoppar in här om det är ok.

Mitt upp i syskon ivf. Är på spruta 10 idag och väntar på besked om op dag på måndag vid vul. Hoppas på op torsdag (helgdag) eller fredag då vi tar ledigt. Blir mycket ledighet från jobbet och vill man inget berätta så blir det knöligt med all frånvaro.

Min gamla chef hade jag kunnat berätta för men min nya är jag inte så nära ännu.

Samma som oss då. Jag är också på sprutdag 10 idag. Äggplock är beräknat till torsdag men ska dit imorgon för ett VUL och se om det blir ändrat. Jag har valt att berätta på jobbet eftersom jag jobbar en del helger och kvällar och måste således ta sprutorna även där.
  • Gina43
    Liil skrev 2015-05-10 12:57:52 följande:

Jag känner mig nervös för morgondagen, fick 4 befruktade ägg som i morgon är odlade 5 dagar. Hoppas verkligen att det kommer att finnas ett kvar som fortsatt delat sig som det ska. 

Jag förstår din oro! Jag var hemskt orolig för samma sak. Vi får hålla tummarna!
  • Vincents mamma

Här är det nog redan kört, blod redan på ruvar dag 2 trots lutinus. Min kropp vill inte längre är nog bara inse att det inte blir fler barn!

• Gina43
    Vincents mamma skrev 2015-05-10 16:46:46 följande:

Här är det nog redan kört, blod redan på ruvar dag 2 trots lutinus. Min kropp vill inte längre är nog bara inse att det inte blir fler barn!

Det låter tidigt! Är du säker på att det inte är en nidblödning? Vänta och se lite om det slutar blöda.
  • Liil
    Gina43 skrev 2015-05-10 16:43:43 följande:
    Jag förstår din oro! Jag var hemskt orolig för samma sak. Vi får hålla tummarna!
    Tack snälla. Ja det kommer att vara en orolig förmiddag då vi hoppas att dom inte ringer och säger att det inte blir något.... Har ingen ringt vid kl 10.30 så borde det vara lugnt. 
  • Vincents mamma

Nop är säker, tyvärr! Har alltid så här, enda gången jag inte har så här är dom 2 gångerna jag varit gravid så är rätt säker

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-10 10:57:33 följande:

Man blir helt förstörd. Inte ens sovmorgon på en helg. :)

Inne på 5de dagen med spruta ikväll. Åh de känns verkligen som de börjar närma sig nu. Ska bli spännande och se på onsdag hur äggblåsorna ser ut. :)

Hoppas verkligen denna gång blir våran gång :)

Ja, det börjar dra ihop sig. Jag hoppas att det är dags om en vecka. Jag har börjat känna av äggen nu. Börjar bli lite öm och brösten börjar ömma. Hoppas inte att äggen växer för snabbt nu bara. Min klinik gör inte äggplock på helgen så det gäller att tajma. Får se på tisdag vad blodprovet säger. Ja, hoppas verkligen att det ska gå vägen nu.
  • Pommac1
    Gina43 skrev 2015-05-10 12:46:43 följande:

Tack! Fick en blastocyst! Tre embryon odlas vidare. Det var kanske inte riktigt lika fina resultat denna gången som vid förra IVF, men är tacksam för att vi tog oss såhär långt!

Min klinik ringer alltid dagen efter äggplock för att berätta hur det har gått, hur många befruktade man har. Skönt, men spänt ändå!

Skönt att ha äggplocket i sikte!

Å hoppas på den då! Att den vill utvecklasnoch fästa. Vad trist att det inte såg lika bra ut. Använde ni några andra läkemedel denna gång?
  • mom2012

Vincent mamma. Du har inte fått extra östrogen eller mer hcg för att mens inte ska komma så tidigt? Verkar ju konstigt de inte medicinerar så kort lutealfas. Ägget hinner inte fästa ju.

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj