FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Pommac1: Såg att du gjort en omgång med Gonal-F innan och sedan bytte till Menopur. Fick du bättre äggkvalitet när du bytte?
Vår första omgång fick jag fem ägg med Gonal-F men inget blev befruktat. Läkaren sa att det troligen berodde på att spermierna inte kunde ta sig in i ägget, men att embryologen också sett som bubblor på äggen vilket inte är bra. Så jag ska börja med Menopur inför nästa omgång och hoppas hoppas hoppas att det gör resultatet bättre.
Hoppas det gick bra för dig idag!
Här är det dags för äggplock imorgon och insättning fredag eller månadag.
Hurra vi får köra denna omgången trots kort varsel.
Ska äta progynon för att göra slemhinnan redo, fler som får progynon?
Fint!
Progonyn är visst ett östrogenpreparat?
Jag har vid alla mina FET bara tagit östrogen före insättning. Mitt heter dock Zumenon, men antar det är exakt motsvarande Progonyn (på paketet står Estradiol. hemihydr. respond. estradiol. 2 mg) tar 1 tablett 3 gånger om dagen.
Hurra vi får köra denna omgången trots kort varsel.
Ska äta progynon för att göra slemhinnan redo, fler som får progynon?
Jag äter progynon. Var och kollade slemhinnan igår och fick tid för FET nästa tisdag, 19/5. Det blir mitt första försök
hej!
Jag är ny medlem här men såg eran grupp och tänkte hoppa in, så skönt att ha några som går egenom samma sak. jag har gjort mitt andra ivf försök och satte in ett två dagras den 2 maj, väntar nu och hoppas att det går denna gången.
Har haft 3 missfall och ett utomhavandeskap..
hej!
Jag är ny medlem här men såg eran grupp och tänkte hoppa in, så skönt att ha några som går egenom samma sak. jag har gjort mitt andra ivf försök och satte in ett två dagras den 2 maj, väntar nu och hoppas att det går denna gången.
Har haft 3 missfall och ett utomhavandeskap..
Hej igen!
Idag har jag satt tillbaka ett 5-dagars embryo som enligt labbet var perfekt. Hoppas nu att det vill stanna kvar. Har testdag 30 maj!
Hej igen!
Idag har jag satt tillbaka ett 5-dagars embryo som enligt labbet var perfekt. Hoppas nu att det vill stanna kvar. Har testdag 30 maj!