• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • FruGrävling
    pumpkinspice skrev 2015-11-03 11:56:48 följande:

På tal om att maximera sina chanser, gör någon av er något "extra" för att öka chanserna? Sitter och läser en hel del på nätet och många i USA verkar testa olika dieter, tar kosttillskott (t.ex. omega 3, D-vitamin, Co Q10) o.s.v.   

Omega 3 och D-vitamin har jag tagit flera år så det har jag fortsatt med. Har även tagit sk prenatal vitamins (multivitamin för gravida) sen vi började försöka så det har också blivit ett par år vid det här laget.

Min svägerska samt makens ena kusin som båda gjort IVF i USA/Kanada blev rekommenderade CoQ10 av sina läkare för förbättrad äggkvalitet så det tog jag också. Läste boken "It starts with the egg" som diskuterar just tillskott och diet (fördelar, nackdelar, dosering och vilka studier som finns) i samband med fertilitet och IVF.

Vi fick ju många mogna ägg och många som befruktades och slutligen många blastocyster till frysen så min äggkvalitet verkar ju ha varit bra. Men det är ju omöjligt att säga om det berodde på CoQ10 eller inte. Det är ju mycket möjligt att det skulle ha gått lika bra ändå.
  • pumpkinspice
    FruGrävling skrev 2015-11-03 12:39:11 följande:
    Omega 3 och D-vitamin har jag tagit flera år så det har jag fortsatt med. Har även tagit sk prenatal vitamins (multivitamin för gravida) sen vi började försöka så det har också blivit ett par år vid det här laget.

Min svägerska samt makens ena kusin som båda gjort IVF i USA/Kanada blev rekommenderade CoQ10 av sina läkare för förbättrad äggkvalitet så det tog jag också. Läste boken "It starts with the egg" som diskuterar just tillskott och diet (fördelar, nackdelar, dosering och vilka studier som finns) i samband med fertilitet och IVF.

Vi fick ju många mogna ägg och många som befruktades och slutligen många blastocyster till frysen så min äggkvalitet verkar ju ha varit bra. Men det är ju omöjligt att säga om det berodde på CoQ10 eller inte. Det är ju mycket möjligt att det skulle ha gått lika bra ändå.
    Jag äter också folsyra och d-vitamin redan. Har bestämt mig för att beställa Q10 och just nu fick man även omega 3-kapslar att prova på (på apotea.se om någon är intresserad) så nu blir det till att knapra piller! Tänkte också försöka skära ner på/sluta med godis, och har köpt hem en påse avokado... även om det kanske inte har någon effekt så skadar det ju iaf inte! Solig
  • pumpkinspice

Alltså, nu närmar sig vårt första besök och jag läser som en galning på allt jag kan komma över. Och först nu ser jag på Nordics hemsida att de erbjuder insemination till oförklarligt barnlösa. Det var det ingen som sa något om när vi gjorde våran utredning (vi fick oförklarad som diagnos) utan de sa bara att om vi inte blev gravid inom två år var det IVF som gällde. Och när vi ringde efter två år så skickade de bara remiss för IVF direkt. Är det någon som fått någon information om det? Hade ju jättegärna testat iaf ett par cykler innan man gick på IVF, ok att det inte är lika stor chans men funkar det så har man ju sluppit en massa läkemedel och ingrepp... Ska fråga om det när vi ska dit!

• Lotten
    Linny83 skrev 2015-11-02 17:17:21 följande:
    Åh, vad jobbigt att behöva ta det beslutet. Har du mkt kvar att gå ner?
    Skulle ni köra korta eller långa protokollet när ni kör igång? Hoppas att ni snart kommer fram till ett beslut hur ni ska göra. Kan tänka mig att det är tusen tankar nu.
    Jag ligger under gränsen, men antar att de måste informera. Hon rek. 8kg.

Vi skulle köra på korta. Ja, det är mkt tankar som snurrar. Vet inte om vi ska försöka nu ändå. Och om det inte funkar så gör vi ett uppehåll och bantar rejält. Men jag rör ju på mig och tränar regelbundet. Så det borde ju se bättre ut än om jag bara hade legat på soffan.

Stort lycka till imorgon! :) kram
  • Fritzi

För min del slutade söndagen på sämsta tänkbara sätt - först ett minus och bara några timmar senare full menstruation. Nåväl, inga tvivel om vad som stod på i alla fall... Pratade med kliniken i måndags och jag måste nu stå över en månad pga att detta var ett färskförsök i stimulerad cykel. Troligtvis vill de nu göra ett FET i naturlig cykel, men jag är lite orolig för att det skall vara förspilld tid om ÄL uteblir, vilket hände för ett tag sedan. Skall diskutera med läkaren och se vad vi kommer fram till.

Nya tag... :-/

• pumpkinspice

Usch vad tråkigt Fritzi! :( Det är så vidrigt med all besvikelse man får utstå... Se till och ta hand om dig ordentligt nu. Hoppas du och läkaren kommer fram till något som känns bra! Kram 

• Så vit

Angående parkering brukar vi stå vid Odinsplatsen. Kommer man från E6/E20-hållet kör man in på Friggagatan. Finns ett litet p-hus med 15kr/h där och det är nog ungefär lika långt som centralstationen, men mycket smidigare för er som inte är vana att köra i Göteborg :). Bara att kör in och sedan köra runt i rondellen och ut igen.

• pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-10-31 22:32:39 följande:
    Åhh, vad spännande. Du får berätta sen hur det gick! Själv ska jag tillbaka på onsdag för återföring :)
    Hur har det gått för dig?
  • Maraki73

Va tråkigt Fritzi ???? hoppas ni lyckas nästa gång.

Går du på akupunktur? Jag gjorde det inför sista ivf och samma dag som ET som resulterade i min dotter. Jag går nu oxå inför FET och ska gå dagen innan återföring.

Jag har börjat med ägglossningstest och väntar med spänning på att få tillbaka en liten eskimå ????

Om du är intresserad av akupunktur så kan du få numret till den jag går till.

• Maraki73
    Maraki73 skrev 2015-11-06 14:51:32 följande:

Va tråkigt Fritzi hoppas ni lyckas nästa gång.

Går du på akupunktur? Jag gjorde det inför sista ivf och samma dag som ET som resulterade i min dotter. Jag går nu oxå inför FET och ska gå dagen innan återföring.

Jag har börjat med ägglossningstest och väntar med spänning på att få tillbaka en liten eskimå ????

Om du är intresserad av akupunktur så kan du få numret till den jag går till.

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg