• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • FruGrävling
    pumpkinspice skrev 2015-10-11 17:06:12 följande:

Nej fy vad jobbigt för er! Ibland känns det nästan som om kroppen motarbetar en...

De kollade mitt AMH på utredningen, jag utgår från att de kollat allt de behöver iom att det var dem vi gick hos (eller Göteborgs kvinnoklinik då men de är ju "samma"). Men de här 2,5 åren som vi försökt har jag haft totalt 3 stycken 30-dagars cykler, så det ska nog mycket till om vi ska ha sån tur ändå... Det blir nog till att snällt vänta ytterligare en månad.

Vi gjorde också utredningen på Göteborgs Kvinnoklinik. Ja då har de nog allt klart och om du nu har tur med cyklerna kanske du får börja direkt!
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-10-11 11:12:56 följande:
    Asch, jag tror det är rätt kört, mina cykler har om något blivit kortare och kortare, den här blev bara 25 dagar och som längst har de varit 30 dagar. Hade den här blivit 28-29 dagar och nästa lika lång hade vi hunnit men nu skulle bästa tänkbara scenario (denna cykeln blir 30 dagar) bli att jag är på dag 3 när vi är på läkarbesöket så såvida de inte låter mig böra med injektionerna samma dag är det nog kört (för som jag kunnat läsa mig till så är det dag 2-3 man börjar?). Lika bra att ställa in sig på december! Men det kan ju vara bra också, då kan jag läsa hur det går för er först så jag vet lite vad jag har att vänta mig Flört
    Okej, ja men ibland är det bra att ställa in sig på ett datum längre fram. Så gjorde jag nu när vi väntade på en tid för att få komma till nordic. Tänkte att vi kanske får komma i januari iaf. Men inte!

Mina cyklar ligger ofta på 30 dagar. Som högst 34. Men förra mån var den på 46!!! Helt galet. Vi trodde faktiskt att vi hade lyckats med ett plus. Sen så är mensen 4 dagar sen idag. Vet inte vad som hänt med kroppen.

Ja, jag kommer garanterat vilja skriva av mig!
  • Lotten
    MammasWilda skrev 2015-10-08 13:58:22 följande:
    Allt går bra. Är i v 29 med enäggstvillingar.
    Åh! :)
    Gick det på första försöket? :)
  • Lotten
    Lotten skrev 2015-10-12 08:49:12 följande:
    Åh! :)
    Gick det på första försöket? :)
    Dålig på att läsa första inlägget hihi. Såg nu att det inte var första försöket.

Ha en fin måndag!
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-19 07:54:35 följande:

Hur går det för er? :)

Ska ta den första sprutan ikväll. Nervöst som sjutton eftersom jag är rädd för sprutor. Men det SKA gå :)
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-19 15:03:17 följande:
    Ska ta den första sprutan ikväll. Nervöst som sjutton eftersom jag är rädd för sprutor. Men det SKA gå :)
    Hoppas det gått bra :) tänkt på dig!
    Nu är det bara 2 veckor kvar tills vi ska på vårt första möte. Gud vad tiden går fort!

Hur många dagar ska sprutorna tas nu då?
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-19 21:45:39 följande:
    Nu är det bara 2 veckor kvar tills vi ska på vårt första möte. Gud vad tiden går fort!

Hihi, det gick ganska bra faktiskt. Jag satt och tvekade i 10 minuter innan jag till slut vågade ta sprutan. Sambon satt jämte och pratade med mig och berömde mig för jag va så duktig, hahaha. Nu ska jag ta dom sprutorna till på fredag och då ska jag även ta en annan spruta.
    Förstår att du bara går och väntar nu. Bor ni i Göteborg eller har ni en bit att åka?
  • FruGrävling
    Lotten skrev 2015-10-19 21:45:39 följande:

Vanligtvis tar man sprutorna i ca 10 dagar +/- några dar. Vid det korta protokollet får man även ta en andra spruta (Orgalutran) f r o m dag fem för att förhindra att man får ägglossning.
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2015-10-20 11:40:18 följande:
    Vanligtvis tar man sprutorna i ca 10 dagar +/- några dar. Vid det korta protokollet får man även ta en andra spruta (Orgalutran) f r o m dag fem för att förhindra att man får ägglossning.
    Okej, börjar man på mensdag 1?
    Finns det någon information där allt sånt här står som som missat? :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg