• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Linny83
    FruGrävling skrev 2015-11-10 08:28:56 följande:

Hur var det nu igen - har vi nån här i tråden som gjort en (blastocyst) återföring?

Hur gick det till? Nåt särskilt att tänka på? Får man typ nån information om embryot? Typ gradering/betyg? Har hört om andra som fått se en bild på sitt embryo - får man det på Nordic?

Det börjar närma sig för oss nu och jag är lite nyfiken. Naturligtvis spelar det ju egentligen ingen roll så länge de har koll på allt (och det har de ju!) men jag skulle gärna vilja få så mycket info om vår isbit som möjligt.

Hej :) Vi gjorde återföring med en blastocyst, men det var en färsk. Jag vet inte om det är någon större skillnad från att återföra en tvådagars. Vi fick inte se hur den såg ut. Är på ruvardag 6 idag. Har inte märkt av några symtom än men det är ju iofs ganska tidigt än så länge.
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-11-10 10:49:28 följande:

Inväntar mensen, beräknas komma nästa vecka. Sen kör vi igång med första försöket. Tiden går ju så lååångsamt nu bara för det. Hur har ni mått under tiden ni tagit sprutorna?

Vi ska köra korta programmet.

De påpekade min vikt lite när vi var där. Hade gått ner lite innan besöket och har gått ner ytterligare. Vi bestämde oss för att göra ett försök här innan jul. Det var ju såklart upp till oss om vi ville vänta eller prova.

Håller tummarna för oss alla att det ska gå bra!

Heja dig :) Vad duktig du är som kämpar på.
  • pepparkakan

Hej alla!
    Hoppas jag kan hoppa in i tråden. Var på nordic idag och fick veta att jag  har stopp i båda äggledarna. Det kunde vara tillfälligt pga sekret så ska göra en ny spolning om en månad, om det fortfarande är stopp då så blir det ivf. Känns lite tungt. 

Tänkte fråga er som gör ivf nu och har lite koll, betalar ni själva eller har ni använt vårdgarantin? Om ni har använt vårdgarantin, hur gick det till? Krångligt? 

Någon mer som har stopp i äggledarna? 

/En ledsen tjej

• Maraki73

Imorgon är det dax då ska jag göra fet. Jag hoppas embryot klarar upptining. Ska på akupunktur innan insättning. Det är nervöst nu.

• pumpkinspice
    pepparkakan skrev 2015-11-10 22:25:24 följande:

Hej alla!
    Hoppas jag kan hoppa in i tråden. Var på nordic idag och fick veta att jag  har stopp i båda äggledarna. Det kunde vara tillfälligt pga sekret så ska göra en ny spolning om en månad, om det fortfarande är stopp då så blir det ivf. Känns lite tungt. 

Tänkte fråga er som gör ivf nu och har lite koll, betalar ni själva eller har ni använt vårdgarantin? Om ni har använt vårdgarantin, hur gick det till? Krångligt? 

Någon mer som har stopp i äggledarna? 

/En ledsen tjej

Hej! Skrattande
    Förstår att det känns tungt, jag är själv jättebesviken på min kropp, nervös och lite rädd inför alla ingrepp. Men hoppas verkligen det går bättre nästa spolning och ni slipper göra ivf!

Vi har använt vårdgarantin. Det var inte krångligt alls, bara ringde till SU när det gått 3 månader och frågade om väntetid och vårdgaranti, de sa att vi kunde välja att gå till Nordic eller Carlanderska om vi ville, vi valde Nordic och då skickade de betalningshänvisning. Jag har dock hört ryktesvägen att avtalet med Nordic precis gått ut, så kolla upp att det fortfarande går att komma till dem! Men känns ju konstigt att de inte skulle förnya det när de har så långe väntetider.
  • pumpkinspice
    Maraki73 skrev 2015-11-11 00:01:41 följande:

Imorgon är det dax då ska jag göra fet. Jag hoppas embryot klarar upptining. Ska på akupunktur innan insättning. Det är nervöst nu.

Åh, lycka till idag! Ska hålla tummarna!
  • Maraki73
    pumpkinspice skrev 2015-11-11 12:36:43 följande:

Åh, lycka till idag! Ska hålla tummarna!

Tack så mycket ????

Embryot klarade upptining och tappade inga celler. Det är ett 4 celligt 2 dagars embryo. Nu börjar den jobbiga väntan.
  • jewel

Hej allihop! Jag och min man ska på första besöket hos Nordic IVF Center den 1 december. Är det någon som vet hur de har öppet över jul? Min mens borde komma runt den 18-20 december så jag undrar om man kan få börja direkt på cykeldag 3 då eller om vi måste vänta en månad till. Vi vill ju gärna komma igång så snart som möjligt och det hade passat väldigt bra då vi ändå är lediga över jul och nyår. Någon som vet?

• Maraki73

Är hos läkaren för jag tror jag har fått urinvägsinfektion. Jag har sen igår morse haft som mensvärk och molvärk över nedre delen av magen och ont i ländryggen. Jag springer och kissar stup i kvarten. Hoppas det inte påverkar embryot. Är på RD2 idag.

• Maraki73

Har en liten urinvägsinfektion tyvärr. Ska få antibiotika. Har lämnat meddelande till nordic för att höra med dem om det påverkar embryot.

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg