pepparkakan skrev 2015-11-10 22:25:24 följande:
Hej alla!
Hoppas jag kan hoppa in i tråden. Var på nordic idag och fick veta att jag har stopp i båda äggledarna. Det kunde vara tillfälligt pga sekret så ska göra en ny spolning om en månad, om det fortfarande är stopp då så blir det ivf. Känns lite tungt.
Tänkte fråga er som gör ivf nu och har lite koll, betalar ni själva eller har ni använt vårdgarantin? Om ni har använt vårdgarantin, hur gick det till? Krångligt?
Någon mer som har stopp i äggledarna?
/En ledsen tjej
Hej!

Förstår att det känns tungt, jag är själv jättebesviken på min kropp, nervös och lite rädd inför alla ingrepp. Men hoppas verkligen det går bättre nästa spolning och ni slipper göra ivf!
Vi har använt vårdgarantin. Det var inte krångligt alls, bara ringde till SU när det gått 3 månader och frågade om väntetid och vårdgaranti, de sa att vi kunde välja att gå till Nordic eller Carlanderska om vi ville, vi valde Nordic och då skickade de betalningshänvisning. Jag har dock hört ryktesvägen att avtalet med Nordic precis gått ut, så kolla upp att det fortfarande går att komma till dem! Men känns ju konstigt att de inte skulle förnya det när de har så långe väntetider.