• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-06 13:22:52 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Det har gått bra. Ruvardag två idag :) Vi fick två blastocystee till frysen också!
    När var det du skulle på första besöket?
  • pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-11-06 15:32:42 följande:
    Det har gått bra. Ruvardag två idag :) Vi fick två blastocystee till frysen också!
    När var det du skulle på första besöket?
    Åh vad roligt! Hoppas, hoppas det blir ett plus snart då! Är det efter 10 dagar man testar?

Vi ska dit på måndag. Jag är helt besatt just nu, kan inte tänka på något annat!
  • Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-06 17:52:06 följande:
    Åh vad roligt! Hoppas, hoppas det blir ett plus snart då! Är det efter 10 dagar man testar?

Vi ska dit på måndag. Jag är helt besatt just nu, kan inte tänka på något annat!
    Man ska testa 20 dagar efter ägguttag.
    Spännande för dig på måndag :)
  • pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-11-06 18:45:58 följande:
    Man ska testa 20 dagar efter ägguttag.
    Spännande för dig på måndag :)
    Aha, trodde det var 10 dagar efter insättning. Vad länge man får vänta då!
  • pumpkinspice

Nu har vi varit på första besöket! Massor med information såklart, snurrar i huvudet nu! Min dumma kropp har ju helt fel timing så har vi tur kan vi sätta igång med första cykeln i början av december, annars blir det början av januari. Det blir korta protokollet för oss.

• Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-09 11:24:52 följande:

Nu har vi varit på första besöket! Massor med information såklart, snurrar i huvudet nu! Min dumma kropp har ju helt fel timing så har vi tur kan vi sätta igång med första cykeln i början av december, annars blir det början av januari. Det blir korta protokollet för oss.

Ok, hoppas att ni kan starta i december redan. Skönt att ha varit på första besöker nu iaf? :)
  • pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-11-09 13:49:58 följande:
    Ok, hoppas att ni kan starta i december redan. Skönt att ha varit på första besöker nu iaf? :)
    Känns jätteskönt att äntligen få komma igång :)
  • FruGrävling

Hur var det nu igen - har vi nån här i tråden som gjort en (blastocyst) återföring?

Hur gick det till? Nåt särskilt att tänka på? Får man typ nån information om embryot? Typ gradering/betyg? Har hört om andra som fått se en bild på sitt embryo - får man det på Nordic?

Det börjar närma sig för oss nu och jag är lite nyfiken. Naturligtvis spelar det ju egentligen ingen roll så länge de har koll på allt (och det har de ju!) men jag skulle gärna vilja få så mycket info om vår isbit som möjligt.

• Lotten

Inväntar mensen, beräknas komma nästa vecka. Sen kör vi igång med första försöket. Tiden går ju så lååångsamt nu bara för det. Hur har ni mått under tiden ni tagit sprutorna?

Vi ska köra korta programmet.

De påpekade min vikt lite när vi var där. Hade gått ner lite innan besöket och har gått ner ytterligare. Vi bestämde oss för att göra ett försök här innan jul. Det var ju såklart upp till oss om vi ville vänta eller prova.

Håller tummarna för oss alla att det ska gå bra!

• pumpkinspice

Jag har läst att många blir svullna, särskilt mot slutet av stimuleringen eftersom äggstockarna är så stora, men att det ska hjälpa att hålla sig ordentligt uppvätskad (vilket ju känns lite motsägelsefullt). Byxor med lite lös/stretchig midja ska också vara skönt att ha av den anledningen, så det ska ja köpa inför vårt första försök Glad 

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg