• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical

Jaha... fick en rejäl blödning nu i lördags (på cd 10) som jag misstänkte var en biverkning av mina letrozoltabletter. Började som litegrann på fredagen, för att sen tillta en hel massa under lördagen och samtidigt fick jag mensvärk. Försvann typ 12 timmar senare och sedan dess har jag haft lite brunt blod, men inget färskt.

Tänkte nu idag på cd 13 att jag skulle ta ett äl-test för att se hur landet låg, även om jag inte har några äl-känningar än, men med tanke på letrozolbehandlingen ville jag ändå vara på den säkra sidan, för att inte riskera att missa den. Har ALDRIG fått ett i närheten av så stark och snabbt utslag. Mycket märkligt, tänkte jag och stack ner ett gravtest i urinen. Typ 3 sek senare var det vrålpositivt.

Jaha, då var alltså blödningen i lördags ett tidigt missfall, drog jag slutsatsen av. Fick ett akut vul i eftermiddags där gynekologen lät "ganska" övertygad om att det inte skulle vidareutvecklas till en fullgod graviditet. Störigt nog inte lät hon inte helt hundra, då hon såg något inne i livmodern, men det kunde tydligen likaväl vara en klump blod eller nåt.

Förvirringen är total, kan jag tillägga. Dock inställd på att det var ett missfall och skulle det mot förmodan inte ha varit det får jag väl reda på det om en vecka när jag har ett vul inbokat hos min ordinarie gynekolog...

• Nystjärna

Är idag på ÄL+ 8 och har molnade värk av och till i magen men inte så mycket längre utan mer en prirande och hungrig känsla. Sen är illamåendet fortfarande kvar vilket är starkare visa gånger och svagare andra gånger under dagen men alltid där. Ryggen får jag ont i i mellan åt och trött. Hade tänkt testa först på fredag men nu pratat med sambo att tidigast testa på torsdag så får vi se. Då är jag på ÄL+ 10 och bim-4 alternativ bim-3 beroende på hur man räknar. Så hopppas de kan visa något då. För känns som jag är gravid och alla tecken. Men samtidigt rädd för att det är inbillning. Med dottern så plussa jag första gången på bim-3 eller bim-4 kommer inte ihåg helt. Så hoppas. Men samtidigt så rädd och nervös :( Usch denna ovisshet och väntan är inte kul eller lätt :(

• vår sommar
    Symetrical skrev 2015-06-02 20:59:55 följande:

Jaha... fick en rejäl blödning nu i lördags (på cd 10) som jag misstänkte var en biverkning av mina letrozoltabletter. Började som litegrann på fredagen, för att sen tillta en hel massa under lördagen och samtidigt fick jag mensvärk. Försvann typ 12 timmar senare och sedan dess har jag haft lite brunt blod, men inget färskt.

Tänkte nu idag på cd 13 att jag skulle ta ett äl-test för att se hur landet låg, även om jag inte har några äl-känningar än, men med tanke på letrozolbehandlingen ville jag ändå vara på den säkra sidan, för att inte riskera att missa den. Har ALDRIG fått ett i närheten av så stark och snabbt utslag. Mycket märkligt, tänkte jag och stack ner ett gravtest i urinen. Typ 3 sek senare var det vrålpositivt.

Jaha, då var alltså blödningen i lördags ett tidigt missfall, drog jag slutsatsen av. Fick ett akut vul i eftermiddags där gynekologen lät "ganska" övertygad om att det inte skulle vidareutvecklas till en fullgod graviditet. Störigt nog inte lät hon inte helt hundra, då hon såg något inne i livmodern, men det kunde tydligen likaväl vara en klump blod eller nåt.

Förvirringen är total, kan jag tillägga. Dock inställd på att det var ett missfall och skulle det mot förmodan inte ha varit det får jag väl reda på det om en vecka när jag har ett vul inbokat hos min ordinarie gynekolog...

Håller alla fingrar och tår att det ligger en liten och växer där inne. När jag fick mitt missfall i vecka 6 så kunde de se det direkt på ultraljudet. Och jag fick verkligen mensvärken från helvete. När jag väntade min son så blöder jag två ggr i V30 och V 35 utan att det va nån fara. För här ligger han ju bredvid mej Va säger din Magkänsla?
  • KarnaB
    MotherA skrev 2015-06-02 18:41:41 följande:

KarnaB, jag fick ganska svaga plus på mina cb med. Och dom minskade och blev bara ett tunt tunt streck efter torktiden. Det är när man haft starka plus/streck och dessa blir svagare som man kan misstänka missfall. Så hoppas att ni (och vi, och alla) får behålla sina små hjärtan!

det låter lugnande :) mina test har iallafall hela tiden blivit mer starka även om det går långsamt..

tack för svaret!

hoppas också att de alla vill stanna kvar <3 
  • halo83

Jag har mellan 28-32 dagar.

Det vackraste skrev 2015-06-02 19:52:44 följande:

Har du cykler under 35 dagar har du säkert äl.

• Desideri
    KarnaB skrev 2015-06-02 21:27:24 följande:

det låter lugnande :) mina test har iallafall hela tiden blivit mer starka även om det går långsamt..

tack för svaret!

hoppas också att de alla vill stanna kvar <3 

Mitt var med ganska svagt igår på bim-4. Tänkte ta ett imorgon försäkra mig om att det faktiskt är sant och även kolla om det blivit starkare. :) har ganska svårt att lita på bara 1 test. Haha
  • linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-06-02 20:59:55 följande:

VAVAVA?!? nu hänger jag inte med..!!
    När hade du bim? typ två veckor sedan? så det var en "fejkmens" då och du var gravid? jag hoppas verkligen inte detta är ett missfall nu, utan att det finns ett mirakel i magen, men om det är ett missfall så sägs det ju att man har lättare för att bli gravid. Håller alla tummar o tår!!!!
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • vår sommar

Också bim -4 och negativt. Det är ju helt sjukt va man kan lura sig själv. Men men hoppet är inte ute förrens mensen kommer. Tror dock att den är på g.

• Det vackraste
    halo83 skrev 2015-06-02 22:09:02 följande:

Jag har mellan 28-32 dagar.

Ja då har du 99% säkert ägglossning. Annars kommer inte mensen så ofta och regelbundet.

Hur lång tid tog ert första barn att bli till?

Har du kollat hur din sköldkörtel fungerar? Tsh alltså.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni