• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Desideri

Tog ett till test idag, och ja jag är väl gravid då. Lite svårt att greppa men det börjar sjunka in nu. Testet har blivit starkare än det i förrgår också. :)

Nu håller vi tummarna att liten vill stanna bara! :)

• vår sommar
    Desideri skrev 2015-06-03 08:16:28 följande:

Tog ett till test idag, och ja jag är väl gravid då. Lite svårt att greppa men det börjar sjunka in nu. Testet har blivit starkare än det i förrgår också. :)

Stort grattis. Har du några symtom än?
  • Desideri
    vår sommar skrev 2015-06-03 08:32:00 följande:
    Stort grattis. Har du några symtom än?
    Tack! :) Inte direkt, har lite molande värk till och från och sen igår har jag fått illamående till och från. Annars mår jag precis som vanligt. :) Har väl lite lätt till tårar också men så har jag varit sen dottern föddes. Trodde först det var hormoner men det gick aldrig över. haha! Men känns som jag är lite mer känslig än vanligt. :P
  • Symetrical
    vår sommar skrev 2015-06-02 21:20:30 följande:

Håller alla fingrar och tår att det ligger en liten och växer där inne. När jag fick mitt missfall i vecka 6 så kunde de se det direkt på ultraljudet. Och jag fick verkligen mensvärken från helvete. När jag väntade min son så blöder jag två ggr i V30 och V 35 utan att det va nån fara. För här ligger han ju bredvid mej Va säger din Magkänsla?

Tack så mycket!

Jag hade en hel del mensvärk, men inte så illa att jag behövde ta någon värktablett.

Magkänslan säger gravid (kanske för att jag har växtvärk just där ) medan huvudet säger inte gravid. Gaah, blir galen på den här ovissheten!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-06-02 23:52:31 följande:

VAVAVA?!? nu hänger jag inte med..!!

När hade du bim? typ två veckor sedan? så det var en "fejkmens" då och du var gravid? jag hoppas verkligen inte detta är ett missfall nu, utan att det finns ett mirakel i magen, men om det är ett missfall så sägs det ju att man har lättare för att bli gravid. Håller alla tummar o tår!!!!

Ja, helt galet! Förstår att inte du hänger med när jag inte ens gör det själv!

Min "mens" måste med andra ord varit en rejäl implantationsblödning! Helt stört!

Tack goa du! Dock säger förståndet mig att det var ett missfall, även om hjärtat hoppas på det motsatta...
  • KarnaB
    Desideri skrev 2015-06-03 08:16:28 följande:

Yay grattis igen  
    Jag tänkte ta ett nytt test imorgon bitti, berättade för sambon igår kväll och han litade inte riktigt på mina svaga test även om jag förklarade att även svagt positivt är positivt :P så ska försöka försäkra honom med ett starkare test imorgon! 

Jag blir plötsligt supernervös över att berätta för mina föräldrar och storebröder, vet inte riktigt varför? Är ju en vuxen människa...Men yngst i familjen så dom tycker alltid att jag är "minstingen" :P ska besöka föräldrarna om en vecka och vara där i några dagar, undrar om jag kommer berätta redan då, eller vänta till runt v 8 typ när det känns lite säkrare (känns ju riktigt tidigt att berätta i v 5+3 typ :P) 
  • Desideri
    KarnaB skrev 2015-06-03 10:00:33 följande:
    Yay grattis igen  
    Jag tänkte ta ett nytt test imorgon bitti, berättade för sambon igår kväll och han litade inte riktigt på mina svaga test även om jag förklarade att även svagt positivt är positivt :P så ska försöka försäkra honom med ett starkare test imorgon! 

Jag blir plötsligt supernervös över att berätta för mina föräldrar och storebröder, vet inte riktigt varför? Är ju en vuxen människa...Men yngst i familjen så dom tycker alltid att jag är "minstingen" :P ska besöka föräldrarna om en vecka och vara där i några dagar, undrar om jag kommer berätta redan då, eller vänta till runt v 8 typ när det känns lite säkrare (känns ju riktigt tidigt att berätta i v 5+3 typ :P) 

Haha min sambo var med sådär när jag plussa med dottern. Tog massa svaga men fick höra "vi väntar och ser om mensen kommer" Först efter det trodde han mer på det. ;) Denna gång så tycker han det är lite onödigt att ta fler test för att jag fick ju ett positivt redan. haha 

Åh det där med att berätta är såå svårt. Jag berätta för min familj typ några dagar efter jag plussa. Kunde inte hålla mig alls. För sambons familj berätta vi i v 7. Denna gång kommer vi nog faktiskt vänta till efter KUB i v13 tror jag. Denna gång känner jag att vi vill ha en egen hemlis ett tag även om jag såklart vill skrika ut det också. :P Jag tyckte det var skönt att berätta tidigt sist för allt var nytt och om det skulle hända nått så hade man stöd från familjen. :)

• halo83

Gråter hysteriskt å är helt förtvivlad.. Efter 12mån försök och ständiga besvikelse har vi beslutat att sluta försöka och acceptera att vi inte kan få barn. Helt förtvivlad in i skälen men samtidigt skönt att all väntan förhoppningar och besvikelser är över .

• Det vackraste

:(

Men du har två barn förut? Kan ni inte köpa ett spermietest att kolla med hemma först?

halo83 skrev 2015-06-03 10:52:23 följande:

Gråter hysteriskt å är helt förtvivlad.. Efter 12mån försök och ständiga besvikelse har vi beslutat att sluta försöka och acceptera att vi inte kan få barn. Helt förtvivlad in i skälen men samtidigt skönt att all väntan förhoppningar och besvikelser är över .

• halo83
    Det vackraste skrev 2015-06-03 11:07:11 följande:

:(

Men du har två barn förut? Kan ni inte köpa ett spermietest att kolla med hemma först?

Jag har 2 och han har en... Han vill inte göra tester.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni