• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • fruannie

Så mycket oro vi ska behöva dras med. Jag blir hypernervös när mina bröst inte spänner lika mycket som de gjorde igår. Gahhh!!

De här med statistik gör mig tokig med det skrivs olika överallt. Är de ovanligt med tre missfall på rad?

En dag till snart avklarad i alla fall. En dag i taget!!!

• Aqq1

Blir också sån när något avtar, så jobbigt! De säger ju att två är relativt vanligt men att tre än ovanligt och jag antar att det är därför gränsen för utredning får efter tre mf, så det är säkert så men som en på gyn sa till mig att även om det är ovanligt kan man ju ha otur tre ggr utan att det är något fel. Men oftast går det bra tillslut.

• zaza21

Är mycket rädd för missfall denna gång:(

Alla mina symtom försvann plötsligt för 2 dagar sedan. Men dagen innan hade jag alla mina symtom och var på ul och såg att fostret var bra och att hjärtat slog. Kan det vara normalt?:(

• AnneliR

Mina symtom har också avtagit känner jag :( har lite ömma bröst och halsbränna ibland, är den enda. Men som sagt, ingen ryggont eller bruna flytningar så är jag relativt lugn :)

• Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-21 14:28:50 följande:

Mina symtom har också avtagit känner jag :( har lite ömma bröst och halsbränna ibland, är den enda. Men som sagt, ingen ryggont eller bruna flytningar så är jag relativt lugn :)

Har inte heller så mycket symptom nu ömma bröst, o mer kissnödig. Det kommer väl och går hoppas jag
  • Aqq1
    zaza21 skrev 2015-05-21 14:11:28 följande:

Är mycket rädd för missfall denna gång:(

Alla mina symtom försvann plötsligt för 2 dagar sedan. Men dagen innan hade jag alla mina symtom och var på ul och såg att fostret var bra och att hjärtat slog. Kan det vara normalt?:(

Det ska ju vara helt normalt att det kommer och går. Men hade också blivit orolig. Vilken vecka är du i?
  • Aqq1

Är det nån mer än jag som är väldigt svullen om magen? Jeansen spänner och är väldigt obekväma just runt magen. Förstår att det är tarmar osv men fortsätter det så blir det svårt att dölja ända till Juli när det är sommar o allt.

• zaza21
    Aqq1 skrev 2015-05-21 14:37:14 följande:
    Det ska ju vara helt normalt att det kommer och går. Men hade också blivit orolig. Vilken vecka är du i?
    7+3
  • zaza21
    Aqq1 skrev 2015-05-21 14:38:43 följande:

Är det nån mer än jag som är väldigt svullen om magen? Jeansen spänner och är väldigt obekväma just runt magen. Förstår att det är tarmar osv men fortsätter det så blir det svårt att dölja ända till Juli när det är sommar o allt.

Jag har varit mycket svullen i magen oxå så det är normalt men för mig försvann det för 2 dagar sedan tillsammans med dem andra symtomen:(
  • Aqq1
    zaza21 skrev 2015-05-21 15:08:34 följande:
    Jag har varit mycket svullen i magen oxå så det är normalt men för mig försvann det för 2 dagar sedan tillsammans med dem andra symtomen:(
    Kan du inte åka in till gyn o kolla försäkerhetsskull, säga att alla symtom är bort osv. Om inte annat för att stilla oron? Har du haft mf innan?
Svar på tråden Så rädd för missfall