• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1
    strawberri skrev 2015-05-19 15:32:02 följande:

Hoppas det är som det ska för min del då ;) hade massa molvärk när jag väntade min son o nu inget :S

Ja det är det säkert, jag hade inte ont någonstans, inget illamående eller nånting med honom, bara massa halsbränna på slutet, och det gick ju bra Nu har jag dock lite molvärk denna gången men hoppas det inte är någon fara, hade ingen alls vid missfallen heller så det känns väl som att både och är helt normalt.
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-19 15:03:44 följande:

Har du haft fler missfall än två innan dina andra barn menar jag? Var de tredje ggn gillt isf vid de tillfällena?

Förlåt, råkade skriva 7 men menar att jag varit gravid 6 gånger. Gjorde en abort när yngsta sonen var 3 månader, hade alltså en 1-åring och en liten bebis hemma då, har bara 15 månader mellan mina barn. Ytterligare en till tätt hade inte gått för oss då. Kan ångra den aborten på ett sätt nu, speciellt när jag fått två missfall i rad.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-19 16:12:13 följande:
    Förlåt, råkade skriva 7 men menar att jag varit gravid 6 gånger. Gjorde en abort när yngsta sonen var 3 månader, hade alltså en 1-åring och en liten bebis hemma då, har bara 15 månader mellan mina barn. Ytterligare en till tätt hade inte gått för oss då. Kan ångra den aborten på ett sätt nu, speciellt när jag fått två missfall i rad.
    Nä det förstår jag två så små barn är ju klart tillräckligt nä men de kan man ju inte veta. Hur gamla är dem nu?
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-19 16:17:56 följande:

Nä det förstår jag två så små barn är ju klart tillräckligt nä men de kan man ju inte veta. Hur gamla är dem nu?

Äldsta fyller fem i juni och yngsta 4 år i oktober :) det känns ganska perfekt att skaffa ett tredje barn nu, har ju man (snart make) hus, jobb och en bebis är det som fattas nu :) förhoppningsvis är det här min sista graviditet. Min man går inte med på fler än tre barn, fick kämpa för att han ens skulle vilja ha en till efter dom två vi har. Önskar iaf kunna njuta den här graviditen, älskar att vara gravid!
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-19 16:56:48 följande:
    Äldsta fyller fem i juni och yngsta 4 år i oktober :) det känns ganska perfekt att skaffa ett tredje barn nu, har ju man (snart make) hus, jobb och en bebis är det som fattas nu :) förhoppningsvis är det här min sista graviditet. Min man går inte med på fler än tre barn, fick kämpa för att han ens skulle vilja ha en till efter dom två vi har. Önskar iaf kunna njuta den här graviditen, älskar att vara gravid!
    Ja det är ju perfekt då sköter de sig själva en liten stund vid amning osv förhoppningsvis Ja jag älskade med att vara gravid, men hade en underbar graviditet med sonen med, så har längtat så efter detta! Min sambo kommer aldrig gå med på fler än tre heller, engentligen bara två men övertalning brukar funka haha.
  • hsh

Nu kom mitt morgonillamående! Och även en lättare förkylning.. Ont i halsen. :/ Intressant hur snabbt immunförsvaret går ner. Förra gången fick jag magsjuka ganska snabbt efter att jag plussade.

• Alex92
    hsh skrev 2015-05-20 05:44:16 följande:

Nu kom mitt morgonillamående! Och även en lättare förkylning.. Ont i halsen. :/ Intressant hur snabbt immunförsvaret går ner. Förra gången fick jag magsjuka ganska snabbt efter att jag plussade.

Känner igen det där. Jag har haft halsfluss två gånger sen jag blev gravid. Och att konstant pumpa i sig antibiotika känns lite sådär när man har en liten i magen.
  • fruannie

Får jag va med?? Jag plussade igår då jag dragit på att testa ett tag för jag orkar inte med väntan. Hade väl inga tvivlet innan då mensen var sen och tuttarna började ömma. Men på nåt sätt var den där sista bekräftelsen för definitiv och jag ville vänta. Men i går på 4+6 tog jag tag i det och fick två fina streck.

Hade missfall i okt 5+6 och i januari 7+2. Är just nu livrädd och bara går o väntar på att börja blöda.

• hsh
    fruannie skrev 2015-05-20 06:14:21 följande:

Får jag va med?? Jag plussade igår då jag dragit på att testa ett tag för jag orkar inte med väntan. Hade väl inga tvivlet innan då mensen var sen och tuttarna började ömma. Men på nåt sätt var den där sista bekräftelsen för definitiv och jag ville vänta. Men i går på 4+6 tog jag tag i det och fick två fina streck.

Hade missfall i okt 5+6 och i januari 7+2. Är just nu livrädd och bara går o väntar på att börja blöda.

Hej och välkommen, grattis till plusset. Jag har hört många som får behålla sitt på tredje försöket. Men rädslan kommer vara där i vilket fall som helst. Har du tänkt boka in tidigt ultraljud? Det har jag gjort för att ha "delmål" så man kan tänka att man snart får veta. Dock väntar jag ändå tills vecka 9, vilket är 9e juni. Räknar ner dagarna.
  • Aqq1
    fruannie skrev 2015-05-20 06:14:21 följande:

Välkommen o grattis då är vi samma situation jag är nu gravid i v.6 (5+1) efter två missfall. Är också superorolig. Men har ett vul inbokat i vecks 8 (7+2) så det är om två veckor, så det blir skönt iallafall.
Svar på tråden Så rädd för missfall