• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Lollo1982

Jag kan knappt fatta att jag e gravid. Idag har jag lite mensvärk liknande till o från. Men de är väl så de ska vara :) Sover hela tiden men ligger även i jordens förkylning så är säkert därför oxå. Hur mår ni?

• Erna90
    Lollo1982 skrev 2015-06-11 15:14:01 följande:

Jag kan knappt fatta att jag e gravid. Idag har jag lite mensvärk liknande till o från. Men de är väl så de ska vara :) Sover hela tiden men ligger även i jordens förkylning så är säkert därför oxå. Hur mår ni?

Tror jag skrivit om det innan men svarar en ggn till Mår väldigt bra, men känt av växtvärk (antar jag att det är) Känns som mensvärk!

En sak jag funderar på/oroar mig lite över är det här med stress. Har mkt att göra på jobbet + att det är en del förändringar i organisationen som medför mer att fixa!

Stressar ni mkt? Har ni börjat ta det lugnare sedan ni fick reda på att ni är gravida?
  • Lollo1982
    Erna90 skrev 2015-06-11 16:24:59 följande:
    Tror jag skrivit om det innan men svarar en ggn till smile5.gif Mår väldigt bra, men känt av växtvärk (antar jag att det är) Känns som mensvärk!

En sak jag funderar på/oroar mig lite över är det här med stress. Har mkt att göra på jobbet + att det är en del förändringar i organisationen som medför mer att fixa!

Stressar ni mkt? Har ni börjat ta det lugnare sedan ni fick reda på att ni är gravida?
    Jag tok stressade med mina 2 första barn båda kom för tidigt. Så denna graviditet har jag sagt att jag INTE ska stressa. Har ett lugnare jobb nu också.. Så försök att stressa ner lite grann om de går.
  • EliWe

Jag ringde också barnmorska imorse och ska få komma på ett mini-hälsosamtal imorgon redan! De brukar ha sådana där, då jag får information om vad jag ska undvika och kanske lite om hur jag mår redan nu. sen nästa hälsosamtal då prover tas skulle vi boka in i juli :) 

• EliWe
    Erna90 skrev 2015-06-11 16:24:59 följande:
    Tror jag skrivit om det innan men svarar en ggn till Mår väldigt bra, men känt av växtvärk (antar jag att det är) Känns som mensvärk!

Jag har "turen" att jag är sjukskriven nu. fick utmattningssymptom i april, med stark yrsel, och har vart hemma sen dess. nu mår jag mycket bättre och kommer gå upp till halvtid efter midsommar. så är skönt att ha gjort mitt "stressande" innan graviditeten och lärt mig massa om mig själv
  • Nilla22

Vad roligt att hitta den här tråden! 

Jag är oplanerat gravid med mitt första barn. Chocken och ångesten har äntligen lagt sig och övergått i lycka när vi väl bestämt oss 100% att behålla barnet.

Beräknad BF 13/2 Glad

• Erna90
    Nilla22 skrev 2015-06-12 21:09:37 följande:

Vad roligt att hitta den här tråden! 

Jag är oplanerat gravid med mitt första barn. Chocken och ångesten har äntligen lagt sig och övergått i lycka när vi väl bestämt oss 100% att behålla barnet.

Beräknad BF 13/2 Glad

Välkommen

Även om vi planerade att bli gravida så tyckte jag det var svårt att förstå att man nu är gravid, och en helt ny resa börjar! Kan tänka mig att det är ännu svårare då det kommer helt som en överraskning.

För att vara lite nyfiken, vilka tecken fick du som gjorde att du trodde du var gravid och testade? Var det utebliven mens, eller andra tecken redan innan det?
  • AngelinaAr

Och här har vi en som dom misstänker utomkveds inlagd med dropp..missfall förra månaden och hör är jag på ruta ett igen fast kanske utan ena äggledaren snart....

Önskar er det bästa hoppas jag får ett syskon till min lilla dotter...

Är fortfarande gravid men på vul ser dom inte... Vecka 6.

Hcg stiger långsamt på blodproverna

• MotherA

Angelina -Åh, nej! Hur mår du? Åkte du in för att du fick smärtor eller? Hoppas det går bra! Kramar

Svar på tråden BF februari 2016