• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Nattöga
    Hedisen skrev 2015-06-10 23:43:30 följande:

Jag fick precis liiiite blod på pappret när jag torkade mig, i en flytning typ. Är de normalt eller missfall på g? :/

Det är normalt med små blödningar även under graviditet, behöver inte alls vara missfall :)
  • Erna90
    Penguinlover skrev 2015-06-10 20:52:41 följande:
    Precis samma som för mig! Jag skulle haft bim igår men plussade i söndags! Jag tror inte att du behöver göra ett till test. Jag gjorde det, men det var bara för att jag hade köpt ett två-pack och jag har inställningen att detta ska gå vägen och är det ju ingen idé att spara det.

Allesammans, vad har ni för symptom? Jag är i vecka 5 och det enda jag känner är molvärk som kommer och går och trötthet. Tror även att jag kissar lite oftare än normalt sett. Borde jag inte vara illamående och ha ömma bröst?
    Jag är också i vecka 5, vecka 6 imon. Känner inga direkta symtom utöver molvärk ( typ som mensvärk). Och haft svårt att komma upp på mornarna nu i veckan..!
  • Darimna
    FrunIHuset skrev 2015-06-11 07:19:09 följande:

Jag har fått feber och denna vecka måste jag bara alert då jag är på kurs.

Hur ofta kan jag ta Panodil 500mg?

Man får ju äta det under grav så borde inte vara någon fara?

Det är ingen fara, du kan ta full dos, dvs 1g 3-4 gånger per dygn.

Men ta det lugnt så mycket du bara kan okej!
  • Lollo1982

Hoppas det är Okej att jag hoppar in här. Jag plussade i går efter 9 månaders försök.. Hoppas det går hela vägen för oss nu.

Har inte direkt symtom mer än lite ömma bröst kissar jämt o sover haha. Hur mår ni?

• Nattöga
    Lollo1982 skrev 2015-06-11 08:57:08 följande:

metall smak i munnen oxå är de normalt?

Det är ett vanligt symtom :)
  • Lollo1982
    Nattöga skrev 2015-06-11 09:07:38 följande:
    Det är ett vanligt symtom :)
    Vilken tur. Har 2 barn sen innan men aldrig haft metallsmak i munnen. Borstar tänderna hela tiden haha
  • Erna90

När tänker ni ringa MVC? Krockar ju med semester och sånt där snart, ringer ni innan?

• Desideri
    Erna90 skrev 2015-06-11 09:23:00 följande:

När tänker ni ringa MVC? Krockar ju med semester och sånt där snart, ringer ni innan?

Jag ringde förra veckan just för att hinna få en tid då det är semester tider. Hos min BM jag hade sist fanns det enbart 5 tider att välja på i sommar innan hon går på semester och jag jobbade alla utom en av dem. Känns skönt att jag ringde tidigt så jag hann få en tid, hade tur känner jag. :)
  • Lollo1982
    Erna90 skrev 2015-06-11 09:23:00 följande:

Jag tänkte ringa idag. För jag känner också att de krockar
Svar på tråden BF februari 2016