• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • aprilbebisen

Hej, plussade nyss väldigt svagt men 2 streck aå hoppas jag får hoppa in här ??

Har två tjejer som är födda 2012 och 2014 så detta vart en chock.

• Nilla22
    Feffan skrev 2015-06-13 22:37:10 följande:
    Ja det var planerat. Jag kommer nog dock inte att våga tro på det förrän vi fått bekräftat att det växer en bebis i magen! Hur gör alla för att släppa oron och bara glädjas åt plusset istället?

Tiden verkligen sniglar sig fram! Vill hoppa till vecka tolv direkt!
    Åh, jag förstår det.

Det är nog lite lättare när man (som jag) inte planerade det. Jag startade ju med 0 förväntningar :) Försöker leva "som vanligt" förutom att jag har justerat kosten.

Är dock sjukt hungrig och supertrött hela tiden så det går väl sådär ;)
  • Pelicca

Jag bor också i Tullinge och blev oplanerat gravid men längtar och ör superglad för barnet

Nilla22 skrev 2015-06-13 21:52:22 följande:

Jag bor i Tullinge söder om Stockholm. Är 27 år gammal :)

• Nilla22
    Pelicca skrev 2015-06-13 23:07:45 följande:

Jag bor också i Tullinge och blev oplanerat gravid men längtar och ör superglad för barnet

Men åh vad roligt! När är du beräknad och hur gammal är du? :)
  • Nummelin89

Hoppar oxå gärna in här.

Väntar mitt 3e barn med bf 8/2

Finns det någon fb grupp för oss? :)

• Tasha82

Jag bor i Sollentuna, norr om Sthlm förvisso! ;) 33 år, första barnet, 5+2 nu... :)

Feffan skrev 2015-06-13 21:48:48 följande:

Plussade 2/6 och beräknad BF är 4/2.

Första barnet för oss och det känns riktigt kul! Jag är 29 och min kille 37.

Har de senaste veckorna haft ömmande bröst, molande värk i magen och känt av onormalt mycket trötthet.

Någon mer som bor i Stockholm, kanske t.o.m. på Södermalm, som har lust att ses för en fika någon dag och prata?

• Erna90
    Feffan skrev 2015-06-13 22:37:10 följande:
    Ja det var planerat. Jag kommer nog dock inte att våga tro på det förrän vi fått bekräftat att det växer en bebis i magen! Hur gör alla för att släppa oron och bara glädjas åt plusset istället?

Tiden verkligen sniglar sig fram! Vill hoppa till vecka tolv direkt!
    Tkr med det är svårt att inte vara orolig. Tycker man funderar hela tiden på, ska det vara såhär, ska man känns detta, borde man inte känna såhär osv.

När tänker ni alla berätta för omgivningen? I och med semester innebär det ju för många träffarr som innefattar öl/vin/cider, hur slingrar ni er ur det snyggt om ni inte tänkt berätta än? Tex midsommar är ju på ingång!

Själv dricker jag inte öl eller vin så tog mig smidigt ur en situation igår då detta erbjöds och cider inte fanns som val Man får ha lite tur ibland!
  • EliWe

Grattis söka nya!

Skicka ett PM till nattöga med er mejladress så bjuder hon in till vår Facebook-grupp :)

• Nilla22
    Erna90 skrev 2015-06-14 08:40:50 följande:
    Tkr med det är svårt att inte vara orolig. Tycker man funderar hela tiden på, ska det vara såhär, ska man känns detta, borde man inte känna såhär osv.

När tänker ni alla berätta för omgivningen? I och med semester innebär det ju för många träffarr som innefattar öl/vin/cider, hur slingrar ni er ur det snyggt om ni inte tänkt berätta än? Tex midsommar är ju på ingång!

Själv dricker jag inte öl eller vin så tog mig smidigt ur en situation igår då detta erbjöds och cider inte fanns som val Man får ha lite tur ibland!
    Jag har också funderat på det!

Hittills har jag bara berättat för min allra närmaste vänner. Tänkte börja berätta för folk efter V10 men det är ju en hel månad kvar. Jag tänkte lösa problemet med att köra bil till fester och skylla på det ;)

På midsommar tänkte jag köpa med en flaska alkoholfritt vitt vin (finns ju även alkoholfri xider och somersby till exempel) och helt enkelt hoppas att ingen märker något Tungan ute Av någon skum anledning så känner sig folk sjukt provocerade om man dricker typ fanta, men så länge du har något som skulle kunna vara alkohol i glaset så känner sig folk nöjda.
  • Myyslii

Hoppar också in här!:) Plussade tidigare i morse. :D Så får bf runt 19/2. Blir andra barnet. <3 Har en son född i april 14. :)

Symptom innan plusset var ömma bröst, yrsel, trött och hungrig. Och humörsvängningar haha ;)

Svar på tråden BF februari 2016