• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Erna90
    busan00 skrev 2015-06-19 22:33:39 följande:

Beslutsångest om ja ska berätta för föräldrarna lr inte idag, tänk om nåt händer tänk om lillen inte ens lever :/

Blev det att du berättade sen? Vi berättade för våra föräldrar igår men de får hålla det hemligt tills vi okejar att det är officiellt Våra syskon ska med få veta i veckan och troligen berättar jag för mina 2 närmsta kompisar. Fördelen med att några vet är ju att du kan få stöd om något går snett, men vi hoppas ju såklart att allt ser bra ut med liten!
  • Erna90
    busan00 skrev 2015-06-19 22:33:39 följande:

Beslutsångest om ja ska berätta för föräldrarna lr inte idag, tänk om nåt händer tänk om lillen inte ens lever :/

Blev det att du berättade sen? Vi berättade för våra föräldrar igår men de får hålla det hemligt tills vi okejar att det är officiellt Våra syskon ska med få veta i veckan och troligen berättar jag för mina 2 närmsta kompisar. Fördelen med att några vet är ju att du kan få stöd om något går snett, men vi hoppas ju såklart att allt ser bra ut med liten!
    Erna90 skrev 2015-06-20 09:14:37 följande:

Såg förresten att det var rätt sent du skrev "busan00" så det kanske är idag lördag du menade att du ev ska berätta?
  • busan00

Nej ja berättade inte , vi valde att vänta till efter ultraljud om de går att dölja annars till vecka 12. Vill göra kubtest oså innan :)

• me93

Godmorgon! Vad tkr ni om denna ökningen? Ser den bra ut? Helt galet att jag egentligen lyckades se ett streck på första Stickan..

• me93

Men oj! Bilden blev ju jätteljus (i allafall när jag tittar via datorn)? 

Nä, jag har betydligt starkare streck i verkligheten (och i kameran jag tog med)

• Desideri
    Lisa 236 skrev 2015-06-19 12:40:16 följande:

Hej på er vänner !

Skickar en regnig midsommarhälsning från Linköping.

Så här ser dagens test ut. Ökning är det ju i allafall.  Är på v4+3 idag

Nu hoppas vi att lilla smulan vill stanna, Kan dock säga att jag är orolig efter alla 11 missfall fast inget tyder på något galet. Nu bara väntan att digitala ska slå om från gravid 2-3 till gravid 3+ Ha en bra dag.

Grattis till pluset! Kika gärna in i linköpingstråden också. :)
  • Blivandeungmamma94

Fick rosa på papperet igår för tredje gången. Grotta barnmorskan sagt det är heelt normalt började ju tankarna gå och oron att komma. Ringde gyn-akut och dom tyckte jag kunde komma om jag är orolig. Vi fick göra ultraljud och fick se det lilla hjärtat för första gången. Skönt att veta att allt såg bra ut! Hade en sån otrolig doktor som stöttade och välkomnade oss att komma så fort vi blev oroliga. :D

• Javli

Åh vilken härlig bild blivandeungmamma 94, hur långt gången är du?

• Blivandeungmamma94
    Javli skrev 2015-06-20 12:04:48 följande:

Åh vilken härlig bild blivandeungmamma 94, hur långt gången är du?

Jag går in i v.8. Imorgon!:D
  • siz

Hej! När gör man de första ultraljudet? Vill verkligen se om ally är ok i magen :)

Svar på tråden BF februari 2016