• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • siz

Hur räknar man ut bf. Alls appar o hemsidor säger olika????

• Lysmasken
    siz skrev 2015-06-19 09:14:51 följande:

Vet du när du hade mensens första dag? Å ca hur många dagar du har till nästa?

Det är ju först på rul du vet vilken vecka du är i.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Lysmasken
    siz skrev 2015-06-19 09:14:51 följande:

Vet du när du hade mensens första dag? Å ca hur många dagar du har till nästa?

Det är ju först på rul du vet vilken vecka du är i.
  • Erna90

Har nog frågat innan men skriver igen i så fall

Har ni berättat om er graviditet eller är det en hemlighet hittills? Vilken vecka är ni i och vilka har fått veta? Jag är i vecka 7 (6+0) och vi velar om ifall vi ska berätta eller inte. På semestern ska vi hälsa på några kompisar och vi misstänker då att det kommer komma fram att jag är gravid så vi funderar på att berätta för föräldrarna idag då jag tkr att de ska få veta först. Men egentligen hade jag gärna väntat med att berätta till efter ultraljudet vecka 12. Hur gör ni andra?

• Lysmasken

Dom andra gångerna har vi väntat till efter v 12. Förra grav som slutade i MA, berättade vi redan i v 6.

Denna grav berättade vi för våra svärföräldrar igen. Går igenom lite tråkigheter så vi piggade upp dom med nyheter.

Helst vill jag berätta för alla men ska vänta tills vi har gjort vul om några dagar. Har inte ens berättat för barnen.

• busan00

Hur berättade ni för era föräldrar att ni vänta barn? Ja är blyg av mig å har aldrig vilja prata om nåt me dom :/

• busan00

]Erna90 skrev 2015-06-19

Har nog frågat innan men skriver igen i så fall

Har ni berättat om er graviditet eller är det en hemlighet hittills? Vilken vecka är ni i och vilka har fått veta? Jag är i vecka 7 (6+0) och vi velar om ifall vi ska berätta eller inte. På semestern ska vi hälsa på några kompisar och vi misstänker då att det kommer komma fram att jag är gravid så vi funderar på att berätta för föräldrarna idag då jag tkr att de ska få veta

först. Men egentligen hade jag gärna väntat med att berätta till efter ultraljudet vecka 12. Hur gör ni andra?

Jag är i vecka 9 (8+3) å har inte berättat för mer än min sambo å 3 kompisar, vet inte riktigt hur ja ska säga till föräldrarna då ja hatar att prata om sånt :(

Och ja har tänkt göre kubtest så vet inte om ja ska vänta tills efter de isf, för nu mår ja inte nåt illa alls typ å för 1 vecka sen så mådde ja så dåligt så ja inte ens orka va uppe ut sängen på hele dagen .. är oroligt nåt ska va fel när ja inte mår illa knappt nåt.

• Erna90
    busan00 skrev 2015-06-19 11:44:59 följande:

Jag är i vecka 9 (8+3) å har inte berättat för mer än min sambo å 3 kompisar, vet inte riktigt hur ja ska säga till föräldrarna då ja hatar att prata om sånt :(

Och ja har tänkt göre kubtest så vet inte om ja ska vänta tills efter de isf, för nu mår ja inte nåt illa alls typ å för 1 vecka sen så mådde ja så dåligt så ja inte ens orka va uppe ut sängen på hele dagen .. är oroligt nåt ska va fel när ja inte mår illa knappt nåt.

Att du inte mår illa längre behöver inte alls vara ett tecken på att något är fel. Vissa kan må dåligt några veckor, andra en hel graviditet och vissa mår inte dåligt alls!
  • Lisa 236

Hej på er vänner !
    Skickar en regnig midsommarhälsning från Linköping.

Så här ser dagens test ut. Ökning är det ju i allafall.  Är på v4+3 idag
    Nu hoppas vi att lilla smulan vill stanna, Kan dock säga att jag är orolig efter alla 11 missfall fast inget tyder på något galet. Nu bara väntan att digitala ska slå om från gravid 2-3 till gravid 3+ Ha en bra dag.

Svar på tråden BF februari 2016