• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Obsession89
    Erna90 skrev 2015-06-19 10:18:35 följande:

Har nog frågat innan men skriver igen i så fall

Har ni berättat om er graviditet eller är det en hemlighet hittills? Vilken vecka är ni i och vilka har fått veta? Jag är i vecka 7 (6+0) och vi velar om ifall vi ska berätta eller inte. På semestern ska vi hälsa på några kompisar och vi misstänker då att det kommer komma fram att jag är gravid så vi funderar på att berätta för föräldrarna idag då jag tkr att de ska få veta först. Men egentligen hade jag gärna väntat med att berätta till efter ultraljudet vecka 12. Hur gör ni andra?

Jag är i vecka 6 (5+1). Vi har berättat för min familj (mamma, pappa, syster och bror) och jag har berättat för min närmsta kompis. Kommer nog berätta för resterande familj och vänner efter vecka 12 :)
  • busan00

Beslutsångest om ja ska berätta för föräldrarna lr inte idag, tänk om nåt händer tänk om lillen inte ens lever :/

• Anonym (Tingelina)

Jag gick in i v 7 idag och har berättat för våra föräldrar idag???? Väntar ett tag till med resten. Jobbet blir det nog efter semestern. Om man inte blir dålig innan Vill säga och börjar spy????

• Anonym (Tingelina)

Jag gick in i v 7 idag och har berättat för våra föräldrar idag???? Väntar ett tag till med resten. Jobbet blir det nog efter semestern. Om man inte blir dålig innan Vill säga och börjar spy????

• Tvärslut

Busan00

busan00 skrev 2015-06-19 22:33:39 följande:

Beslutsångest om ja ska berätta för föräldrarna lr inte idag, tänk om nåt händer tänk om lillen inte ens lever :/

Om du har någotsånär förhållande med dina föräldrar kan man ju berätta... Hur det än blir o går kan man ju behöva stöttning. Allt går säkert bra! Lycka till!
  • Delacore

Jag berättade för min mamma samma dag jag plussade! Sen vet min mormor och sambo såklart ;) Det är svårare med hans sida,då systern länge försökt på ett till barn... Tänkte jag ska prata med henne själv när det blir dax!

Är i v5 endast,men förra gången sparade vi nyheten till v12 och jag kände mig otroligt lurad när det slutade i ma 15! Kände då att jag fick ett otroligt stöd av mina nära och är därför inte rädd för att berätta tidigt denna gång, alla är liksom medvetna om hur det kan gå!

Känns skönt att ha några att gråta hos om det inte går hela vägen!

• newlife80

Hej på er! Är i v 7+5 med bf 1 feb 2016. Andra barnet. Igår morse var mina bröstspänningar som bortblåsta. Jag är superorolig då jag fick missfall så sent som i april i år. Fast då försvann alla symptom i samband med missfallet. Nån som varit med om detta och det ändå varit ok? Gjorde VUL i tisdags och då var allt ok...

• newlife80

Hej på er! Är i v 7+5 med bf 1 feb 2016. Andra barnet. Igår morse var mina bröstspänningar som bortblåsta. Jag är superorolig då jag fick missfall så sent som i april i år. Fast då försvann alla symptom i samband med missfallet. Nån som varit med om detta och det ändå varit ok? Gjorde VUL i tisdags och då var allt ok...

• FrunIHuset
    newlife80 skrev 2015-06-20 08:35:10 följande:

Jag hade mycket motvärk i livmodern i början men det försvann fort. Tror absolut inte att det är någon fara :) symtom kommer och går! :)
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
Svar på tråden BF februari 2016