• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • siz

Hej! Gjorde 2 tester med clearblue och båda visade positivt! Är så lycklig efter 4 månsder av försök. Har inga barn sen innan. Så allt detta är nytt för mig, men har räknar ut att jag är i vecka 4. Min fråga, när kan man gå till barnmorsksn för att se om allt är ok? Hur går d till? Tacksam för svar :)

• emmymichaela

Jag hakar på! Fick precis upp "Gravid 2-3" på testet! Sååå glad ???? Beräknad den 21 februari om allt går som det ska!

• Meri87
    siz skrev 2015-06-18 03:12:48 följande:

Hej! Gjorde 2 tester med clearblue och båda visade positivt! Är så lycklig efter 4 månsder av försök. Har inga barn sen innan. Så allt detta är nytt för mig, men har räknar ut att jag är i vecka 4. Min fråga, när kan man gå till barnmorsksn för att se om allt är ok? Hur går d till? Tacksam för svar :)

Grattis!!!

Du kan ringa till bvc o höra när dom kan ta emot dog för inskrivning.. Jag ringde igår men fanns inget förens 3/7, semester tider just nu.
  • Anonym (Happy)
    emmymichaela skrev 2015-06-18 05:52:38 följande:

Jag hakar på! Fick precis upp "Gravid 2-3" på testet! Sååå glad ???? Beräknad den 21 februari om allt går som det ska!

Grattis!:)
  • Elsis00

Hej! Har följt er tråd ett tag och känner nu att jag nog vågar hoppa in. Är i vecka 5, bf 21 februari. Har en son född 1 februari 2014. Fick missfall i april. Fick svar på mitt cellprov dagarna innan jag plussade (plussade bim -3) som visade att jag hade förändringar. Var och gjorde biopsi för en vecka sedan och har efter det blödit mycket och haft kramper så jag var helt säker på att det var ett till missfall. Speciellt när tempen dök en morgon också (kör natural cycles). Fick tid hos gyn i tisdags för att bekräfta missfallet och få svar på biopsin. Gissa om jag blev ställd när läkaren sa att blodet kom från biopsiområdet och inte från livmodern och att hon tror det är en normal graviditet. Vul visade bara en tjock slemhinna eftersom det är så tidigt men nu är tempen hög igen och clearblue digital har stegrat från 1-2 till 2-3 så jag har fått hoppet tillbaka. Biopsin visade att jag har cellförändringar grad 2 som behöver behandlas genom konisering, läkaren kommer ringa idag eller på måndag för att berätta planen för mig, om det blir operation nu eller om dom väntar till efter graviditeten. Med tanke på hur påfrestande det är för psyket att blöda när man är gravid så hoppas jag på att kunna vänta. Har precis slutat störtblöda nu.

• Lollo1982

jag mår så illa och kräks dagligen. Finns det
    något man kan ta för illamåendet?

• busan00

]Lollo1982 skrev 2015-06-18 15:58:55 följande

Jag åt postafen de hjälpte jätte bra enda som hjälpte å då orkade ja vara uppe å kände knappt nåt illamående. Lycka till !

• Lollo1982
    busan00 skrev 2015-06-18 16:01:57 följande:

]Lollo1982 skrev 2015-06-18 15:58:55 följande

Jag åt postafen de hjälpte jätte bra enda som hjälpte å då orkade ja vara uppe å kände knappt nåt illamående. Lycka till !

ååh finns de på apoteket? Måste testa för detta är olidligt. Aldrig mått så här illa innan.Tack för tipset <3
  • busan00

Ja de finns det, kanske på en del mataffäter oxå jag vet inte. De har vare t stor hjälp innan låg ja bara konstant i sängen å nu orkar ja vara uppe å ute oså.

Svar på tråden BF februari 2016