• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Adorii

Hej sötpluttar!!
    Tänkte hoppa in i här hos er:) Vi har kört tidigare på "blir jag gravid så blir jag gravid" men efter några månader så får vi nu göra det lite seriösare då jag ännu inte blivit gravid"/

äl 11/7
    bim 24/7

Nu håller jag tummar och tår för er andra också Skrattande

• Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-05 10:05:38 följande:

Det kan absolut vara då. Jag åt rosenrot förra cykeln för att försöka korta ner min långa cykel. Den minskade med fyra dagar på två veckors användande! :) Så det kan säkert stämma att den kortat även din! Hade du lång cykel tidigare? Vad var anledningen till att du började ta dessa preparat?

Mätkte du om det var lutealfasen eller fasen innan ÄL som blev kortare? Nyfiken
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-05 10:05:38 följande:

Det kan absolut vara då. Jag åt rosenrot förra cykeln för att försöka korta ner min långa cykel. Den minskade med fyra dagar på två veckors användande! :) Så det kan säkert stämma att den kortat även din! Hade du lång cykel tidigare? Vad var anledningen till att du började ta dessa preparat?

Mätkte du om det var lutealfasen eller fasen innan ÄL som blev kortare? Nyfiken
  • mammaA93

Grattis till de nya plussen och jag håller tummarna för er andra!

Här har gravidillamåendet kickat igång ordentligt och det går aldrig över utan håller på hela dagarna.. Lär bli ännu en kräkgraviditet för mig antar jag, usch.

• Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-05 11:06:46 följande:

Det lovar jag att göra! Men om du inte har långt mellan mens och äl lär inte letrozol vara rätt för dig. Låter som att du har för låg progesteronnivå. Testat progesterallkräm? Vet att det hjälpt många. Gör det inte det kan det vara läge att få utskrivet progesteron i tablettform.

Kan man köpa det receptfritt? Kan man använda det även om man blivit preggo för att minska missfallsrisken?
  • Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-05 11:06:46 följande:

Det lovar jag att göra! Men om du inte har långt mellan mens och äl lär inte letrozol vara rätt för dig. Låter som att du har för låg progesteronnivå. Testat progesterallkräm? Vet att det hjälpt många. Gör det inte det kan det vara läge att få utskrivet progesteron i tablettform.

Kan man köpa det receptfritt? Kan man använda det även om man blivit preggo för att minska missfallsrisken?
    Elyssa81 skrev 2015-07-05 12:39:56 följande:

Kom hem från stugan nu och då jag mådde illa hela vägen i bilen hem tig jag ett test direkt när jag kom hem.

Grattis!!!!!
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-05 15:08:22 följande:

Tack va snällt! Jag kör både temp och stickor faktiskt. Och idag är jag på bim-5 och tog faktiskt ett test för att jag haft molvärk och att det dragit lite i ljumskarna o så. Samma men Tydligare symptom denna gången. Det här fick jag då! Måste ju vara ett plus även fast både teststreck och kontrollstreck är lite förskjutet till vänster?

Åhhhh grattis!!!
  • Villbligravidnu
    emzerus skrev 2015-07-05 18:00:37 följande:

Jag plussade i onsdag med Clearblue vanliga o även digitala och var då på bim -4 (ÄL+10) och vart ju överlycklig MEN imorse på bimdagen så tog jag det sista digitala testet jag hade (clearblue) och det står Inte gravid!! Va faan!?!

jag har testat flera vanliga clearblue fram tills i fredags o fått successivt starkare plus på dom...och tog ett sådant test nu på em som visade plus. men dock samma styrka på plusset som i fredags.

Någon som vet vad som händer? har jag fått missfall trots att jag inte blöder än?

Fyy vad ledsen o orolig jag är just nu!! :(

efter att ha försökt i 10 månader efter förra missfallet så tyckte jag verkligen att det var vår tur :(

.

Gör ett nytt test och köp ett annat märke. Det är ju större chans att det negativa testet var fel än tvärtom eftersom du gjort så många test. Jag håller tummarna!
  • H1ssa
    vår sommar skrev 2015-07-05 23:03:55 följande:

Imorrn är det bim. Känner mej ganska säker på att mensen kommer. Tänker vänta med testande tills tisdag eftersom mensen oftas kommer på em/kvällen på bim dagen.

Jag gav helt upp hoppet när jag kände mensvärken komma som vanligt ett par dagar innan bim. Plussade på bim +1, så det är ju inte omöjligt
Svar på tråden Vi med BIM i juli