• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • m2b
    Malin 845 skrev 2015-07-06 18:56:24 följande:

Samma test någon minut senare :) kan äl ha varit, eller kommer den? Ska jag testa imorgon igen? :)

Symetrical du är ju expert på detta! Behöver lite hjälp ;) phpgusErQ21098.jpg

Såhär ser min stegring ut med Testlagret så fortsätt testa
  • Migas

Jag vet inte hur det går, då jag inte hann testa innan jobbet imorse, men jag har fortfarande känningar av illamående lite av och till (värre om man dricker vatten eller något på kvällen), ömma bröst lite till och från samt ont i magen av och till (känns som mensvärk men ändå inte riktigt som det brukar kännas).

Jag reagerade också på idag att jag var extra törstig trots att det inte var så varmt här idag, kan det vara ett tecken på ett graviditet? 

• Malin 845
    m2b skrev 2015-07-06 20:23:50 följande:
    Såhär ser min stegring ut med Testlagret så fortsätt testa php9LyXqz07491.jpg
    Oj ja jag ska fortsätta då! :) men testet från den 5/7 är väl positivt? Den är ju nästan lika stark som kontrollsträcket? :)
  • Natt91
    Migas skrev 2015-07-06 20:30:00 följande:

Jag vet inte hur det går, då jag inte hann testa innan jobbet imorse, men jag har fortfarande känningar av illamående lite av och till (värre om man dricker vatten eller något på kvällen), ömma bröst lite till och från samt ont i magen av och till (känns som mensvärk men ändå inte riktigt som det brukar kännas).

Jag reagerade också på idag att jag var extra törstig trots att det inte var så varmt här idag, kan det vara ett tecken på ett graviditet? 

Jag måste äta frukost på morgonen, men nu senaste dagarna är jag inte ens hungrig blir istället lite illamående, jag är också väldigt törstig. När har du BIM?
  • Villbligravidnu
    Yennie88 skrev 2015-07-06 18:40:28 följande:

Det "jobbiga" är att det är det enda symtomet kvar, ömheten i bröstvårtorna är borta. Inbillar mig eventuellt lite känslor i tjejmagen, men vet inte, det kan vara annat. Har varit konstant trött i flera månader så det kan jag heller inte lita på, kort stubin vid hunger så länge jag kan minnas så inte ens det kan jag ta som ett tecken. Eventuellt att det känns som att det ska komma flytningar men det kommer inga...

Jag vet, så jobbigt med bara ett symptom! Jag har haft mensvärk som enda riktiga symptomet båda mina graviditeter innan. Men nu tycker jag att jag känner det som att det rinner till bröstmjölk ibland och häromdagen läckte det lite!!!!! Hoppas att symptomen kommer tillbaka för dig snart!
  • Villbligravidnu
    mammaA93 skrev 2015-07-06 18:02:09 följande:

Jaha, det blev ett missfall.. Började blöda idag i 3+6 :( jag har alltid blivit gravid så fort en kille tar av sig kallingarna annars så har aldrig ens tänkt att detta kan hända mig?!

Jäkla skit! :(

Mår as så tänker ha Johan Falk-marathon och svulla choklad resten av dagen..

Har jag tur hinner jag få äl innan juli tar slut så jag hänger kvar här!

Nä fy så tråkigt! Tur att det hände nu i alla fall och inte om ett par veckor, nu hann du ju inte spilla så mycket tid på denna graviditeten. Förstår att det är svårt att tänka så, skickar styrkekramar!!!
  • Migas
    Natt91 skrev 2015-07-06 20:36:23 följande:
    Jag måste äta frukost på morgonen, men nu senaste dagarna är jag inte ens hungrig blir istället lite illamående, jag är också väldigt törstig. När har du BIM?
    Jag kan fortfarande äta på morgonen, men inte alls lika mycket som jag kunde för någon vecka sedan. 

Då jag är osäker på om jag hade senaste mensens första dag den 10 - 11 och cykeln normalt brukar variera mellan 26 - 28 dagar, så om jag inte har räknat helt fel, så borde det innebär att jag har Bim allt mellan idag och på torsdag. Jag börjar känna att det är svårt att inte börja hoppas nu med risk att bli besviken då mensen kommer (speciellt med tanke på att jag inte är säker på när bim är). 

Väntar du på bim eller har du redan plussat?
  • Villbligravidnu
    emzerus skrev 2015-07-06 18:50:27 följande:

Jag tog ett vanligt Clearblue imorse som visade svagt plus och nu på em ett nytt digitalt som visade Inte gravid. Eftersom testen inte blir starkare så tyder det säkert på att missfall är på G :(

Men har inte börjat blöda än... Om dte ändå inte är nån graviditet så vill jag bara att det blöder ut nu så vi kan börja om!!

Men testar du alltid med morgonurin och det blir inte starkare ändå? Du kan nog inte lita på digitaltestet tog i eftermiddags, när det är så tidigt så visar inte alltid testerna på eftermiddag/kväll. Hormonet fördubblas varannan dag (har jag för mig) så det är inte alltid man ser så stor skillnad från en dag till nästa, men varannan dag borde du ju se skillnad på testen om hormonet ökar som det ska. Hoppas att det blir tydligare snart eller att det blöder ut, förstår hur plågsamt det är att gå i ovisshet och inte kunna börja om det ändå är missfall på G. Hoppas inte missfall!
  • Villbligravidnu
    Malin 845 skrev 2015-07-06 18:56:24 följande:

Samma test någon minut senare :) kan äl ha varit, eller kommer den? Ska jag testa imorgon igen? :)

Symetrical du är ju expert på detta! Behöver lite hjälp ;)

Precis som nån annan skrev så ska testlinjen visa lika starkt eller starkare för att det ska vara ÄL. Så är det i alla fall med testlagrets test. Jag har dock aldrig lyckats med det :P
Svar på tråden Vi med BIM i juli