• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Att vänta

Nu hoppar jag in här eftersom jag ändå följer tråden rätt aktivt. Vi gjorde vårt första försök i augusti 2014, plussade i januari men fick missfall i februari i v. 8+3. Plussade igen nu i maj men kände redan från början att det var fel med svaga streck och bruna flytningar redan från första plusset. Missfallet började några dagar senare. Så tredje gången gillt nu! Känns jävligt och orättvist att det ska krångla så mycket men försöker tänka att det är positivt att vi blir gravida. Ska till privat gyn den 15/6 och göra en undersökning så vi får se vad de säger. Eftersom det är månaden efter missfallet vet jag inte riktigt med ÄL och BIM men ÄL borde vara runt den 16:e och BIM typ 30 juni/1 juli om man räknar missfallet som en mens.

• Jessicalex
    Att vänta skrev 2015-06-08 15:54:56 följande:

Nu hoppar jag in här eftersom jag ändå följer tråden rätt aktivt. Vi gjorde vårt första försök i augusti 2014, plussade i januari men fick missfall i februari i v. 8+3. Plussade igen nu i maj men kände redan från början att det var fel med svaga streck och bruna flytningar redan från första plusset. Missfallet började några dagar senare. Så tredje gången gillt nu! Känns jävligt och orättvist att det ska krångla så mycket men försöker tänka att det är positivt att vi blir gravida. Ska till privat gyn den 15/6 och göra en undersökning så vi får se vad de säger. Eftersom det är månaden efter missfallet vet jag inte riktigt med ÄL och BIM men ÄL borde vara runt den 16:e och BIM typ 30 juni/1 juli om man räknar missfallet som en mens.

Beklagar dina missfall, .<3 jag har också haft två missfall sen januari :/ känns jäkligt tungt ibland. Men hoppas att de ska gå vägen denna gång!

Bra att du går till privat gyn och kollar så allt är ok! :)
  • Fronten

Jag hänger gärna med här då mensen nu är på g och vårat andra försök till mitt tredje och sambons första barn inte gick vägen. Jag misstänker att jag inte hade ägglossning förra månaden. Brukar känna av den mycket tydligare. Nu är mensen dessutom tre dagar tidig. Hoppas på ÄL runt 24 juni.

• missey

Hej! Kan jag hoppa in här? Har en son sen innan på 20 månader och vill gärna få ett syskon till honom snart :) Andra försöket är vi på, bim 3/7

• livias
    halo83 skrev 2015-06-08 14:28:22 följande:

Ja jag har 2 innan å mannen har en.. Jag har gjort 2 snitt och en abort så ber inte ens om jag kan få fler ...

Okej!:/ Ja, man tar ju inget för givet men vi får hoppas på det bästa. Min gynekolog sa att vi skulle försöka ett halvår och sedan en eventuell utredning med tanke på min bakgrund och vår ålder (jag 32 och mannen 37). Kan tänka mig att det blir lite kämpigt efter 13 försök.. Men skönt att man kan prata av sig här och peppa varandra:)
  • halo83

Faktiskt..funderar på å boka tid för undersökning. Kanske efter sommaren..

livias skrev 2015-06-08 23:49:25 följande:

Okej!:/ Ja, man tar ju inget för givet men vi får hoppas på det bästa. Min gynekolog sa att vi skulle försöka ett halvår och sedan en eventuell utredning med tanke på min bakgrund och vår ålder (jag 32 och mannen 37). Kan tänka mig att det blir lite kämpigt efter 13 försök.. Men skönt att man kan prata av sig här och peppa varandra:)

• Fronten

Ja, d inledde jag röda veckan få. ÄL 25/6 och BIM 9/7

Svar på tråden Vi med BIM i juli