Vi med BIM i juli
Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)
Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)
Hur många upprepade missfall har du haft? Har du kollat upp det med läkare/gyn?
Jag har nu två nära par som under flera år enbart fått upprepade missfall mellan v 6-12. Bägge dessa har tillslut fått pröva med daglig blodförtunnande medicin i spruta och då fullbordat den graviditeten och fått barn. Dessa har genomgått utredningar och inget fel har hittats hos någon av parterna. Vill bara dela med mig utifall det kan hjälpa på något vis...
Jag har sedan efter sonen föddes fått två missfall i vecka tio. Hos gyn upptäckte de cystor som inte vill försvinna av sig själv men de säger att dom inte har någon inverkan på graviditeten och missfallen. Läkaren skrev ut tre månaders ppiller till mig för att se om de kan stabilisera hormonbalanse, få cystan att krympa och för att kroppen ska få vila... Att äta ppiller när jag inte vill annat än att bli gravid har varit väldigt kämpigt :( men snart är de slut :)
Jag vet i alla fall att jag kan bli gravid och har en lyckad graviditet bakom mig så hoppet finns att lyckas igen. Bara hårt med motgångar :(
Ska on på koll igen i slutet på juli så jag hoppas att cystan då är borta och kanske kanske kanske är jag gravid då också :) Drömmar får man ha
Jag har haft en blödning på en och en halv månad nu (vet inte varför, har inte sluppit på undersökning ännu). För två dagar sedan slutade den äntligen, och idag har jag haft världens värk i magen hela kvällen. Så för första gången tog jag ett ägglossningstest ikväll, och det blev genast starkt positivt! Så då har jag väl ägglossning då. Nu är frågan bara om vi ska köra utan skydd idag, eller vänta till nästa månad. Jag har tidigare blivit gravid direkt, så jag antar att det är samma sak denna gång. :)
Tack :) Jag hoppas verkligen att det går vägen nästa gång men om inte så ska jag absolut ta upp blodförtunnande med läkaren. Ska genast googla lite på det och läsa lite mer :) tusen tack för att ni tar er tid att dela med er av erfarenheter och kunskaper. De är guld värda
Nej jag förstår att det varit tungt :( Hoppas det ser bättre ut nu i juli då! Jag har hört om samma sak som Fronten skrev om, och det var lite därför jag frågade. Så jag tycker att OM du skulle få ett till missfall (nu hoppas vi ju inte det) så ska du ta upp den frågan med din läkare. Som sagt, hoppas att det inte behövs. Men det kan ju vara skönt att veta att det finns hjälp att få :)
Mensen kom ikväll! Så om allt går vägen får jag äl nästa helg och bim 10/7. Nån som vill lägga till mig i listan? :)
Hej!
Hoppar in här då mensen kom 3 dagar tidigt.
Bim
30/6: EkoS, åttonde försöket
1/7 Att vänta, nionde försöket (två missfall under tiden)
1/7: Halo83, trettonde försöket
1/7: Elyssa81, andra försöket
1/7: livias
1/7 Hoppas sommar 2015, första försöket
2/7: H1ssa, första försöket
2/7: Sowe81, sjunde försöket
2/7: Mayy
2/7: miamarina84, nionde försöket
2/7: Lisafisa22, andra försöket
2/6 ElsaR, andra försöket
4/7: Camilllla, första försöket
4/7: Akire-84, andra försöket
5-7/7: fsake, andra försöket
6/7 Nirvie, tredje försöket
7/7: nist, andra försöket
8/7: Tr86, tredje försöket
9/7 Fronten, tredje försöket
21/7 Familje lyckan, första försöket
15/7 Flerattälska, första försöket efter uppehåll
30/6: EkoS, åttonde försöket
1/7 Att vänta, nionde försöket (två missfall under tiden)
1/7: Halo83, trettonde försöket
1/7: Elyssa81, andra försöket
1/7: livias
1/7 Hoppas sommar 2015, första försöket
2/7: H1ssa, första försöket
2/7: Sowe81, sjunde försöket
2/7: Mayy
2/7: miamarina84, nionde försöket
2/7: Lisafisa22, andra försöket
2/6 ElsaR, andra försöket
4/7: Camilllla, första försöket
4/7: Akire-84, andra försöket
5-7/7: fsake, andra försöket
6/7 Nirvie, tredje försöket
7/7: nist, andra försöket
8/7: Tr86, tredje försöket
9/7 Fronten, tredje försöket
10/7 Novembersmile
15/7 Flerattälska, första försöket efter uppehåll
21/7 Familje lyckan, första försöket
Mensen kom ikväll! Så om allt går vägen får jag äl nästa helg och bim 10/7. Nån som vill lägga till mig i listan? :)
Hallå hallå :) hoppar in här med er :) mensens första dag idag så återkommer m Bim :)