999 skrev 2016-01-19 21:28:59 följande:
Exakt, så känner jag också. Han har gått på akupunktur i en månad samt ätit vitaminer/tillskott. Akupunkturen kostar 3000 kr för 10 ggr och han går två ggr i veckan första tiden och sen kommer det bli mer sällan tror jag, en gång i veckan. Vitamintillskott kan man köpa för en hundring på Apoteket, det hade vi inte behövt köpt via akupunktören, men jag vet inte om den hon ordinerat kanske innehåller lite annat bra också. Och det kinesiska naturläkemedlet kostar några hundralappar, räcker i kanske 1,5. Känner inte till någon akupunktör i Göteborgsområdet men kan be min man fråga henne om hon vet någon som hon kan rekommendera. Hon verkar känna väldigt många i branschen. Som jag sa förut så är hon från Kina och har arbetat med detta i nästan 30 år, så hon är väldigt kunnig och om hon rekommenderar någon så är säkert den också bra!
Det får du jättegärna be honom göra! Tack :) känner att det säkert finns en del som inte är så erfarna så det skulle kännas bra att få någon rekommenderad av någon som är duktig!
Förresten, ni som har gjort biopsier. Hur är det med vårdgarantin? Ingår testikelbiopsi i den? Läste att det inte gällde "provtagningar och undersökningar, t ex labbprovtagning" men blev så osäker på vad det klassas som.
Läste också lite om medicinskt motiverade behandlingar från olika landsting. De verkar räkna de behandlingar som har en chans på 10% (och uppåt) att resultera i graviditet som medicinskt motiverat. Tydligen ej med microtese då.. Jag ska faktiskt ta kontakt med patientnämnden någon dag och höra lite allmänt med dem vad man kan göra i vår situation. Har du pratat med dem?
Tack för svar på kostnad också! Alltid bra att ha koll på det :)