• 999

Avsaknad av spermier

igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

• Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Tevira

Ja helt underbar och ofattbar känsla! Jag var mer inställd på att de inte skulle hitta. Hoppas att ni också får samma svar, håller tummarna!

• lompan
    Tevira skrev 2016-03-15 21:39:52 följande:

Ja helt underbar och ofattbar känsla! Jag var mer inställd på att de inte skulle hitta. Hoppas att ni också får samma svar, håller tummarna!

Hur lång tid tog det från ni gjorde biipsin till ni fick svar om det fanns några?
  • Popetot
    lompan skrev 2016-03-16 06:18:04 följande:

Hur lång tid tog det från ni gjorde biipsin till ni fick svar om det fanns några?

Vet inte var ni går någonstans men när vi gjorde vår biopsi på rmc Malmö så kom labbet in och berättade direkt när de hittat under ingreppet. Sen fick vi brev i efterhand hur mycket de hade frusit in. Lycka till i morgon!
  • MariaC
    999 skrev 2016-03-03 18:08:27 följande:

Är dels nervös för sprutorna (lite rädd för sprutor) men mest för eventuella biverkningar och att kroppen kan spöka, att jag inte ska orka vara på jobbet etc. Och så självklart att allt det kommer vara i onödan i slutändan.

Jag har sprayat I 22 dagar nu och det jag känner mest är en fruktansvärd huvudvärk, sådär så jag känner varje trappsteg i huvudet när jag går i trappan. Tur det finns huvudvärkstabletter! Annars känner jag inte så mkt biverkningar längre.

Jag hoppas så att det inte kommer vara för onödan för er!!
  • MariaC
    lompan skrev 2016-03-11 22:47:40 följande:

Hur gick det för dig?

Jag fick fortsätta med Sprayet och är nu frisk så ska börja med sprutor 24/3... Tur jag bara var sjuk en vecka!
  • MariaC
    Tevira skrev 2016-03-15 20:58:58 följande:

Nu har vi varit på biopsi. De HITTADE spermier!! :D Så glada är vi nu och ser fram emot att få försöka med ivf!

Grattis!!!!!!!!! =)
  • MariaC
    lompan skrev 2016-03-16 06:18:04 följande:

För oss tog det lite längre tid, vi fick åka hem och sen ringde de vid kl 17 tror jag det var.

Spermierna var få och långsamma så de fick leta lite efter dem. Kan säga att vi nästan dog av nervositet när vi gick flera timmar och väntade. Kommer aldrig glömma min sambos ansiktsuttryck när han pratade med läkaren och fick beskedet =)
  • lompan

Vi har idag gjort ytterligare ett spermaprov, som visade nollspermier. Väntar på biopsi imorgon, men tappade hoppet helt idag. Hur var er mans testiklar? Min mans var något små... Hittade ni något i spermaprovet?

• Tevira

Tack för grattis!

Vi fick också svar direkt. Tog nog en minut innan de kom tillbaka med besked. De hittade i bitestikeln så de slapp öppna upp och försöka hitta i testiklarna. Samma här och spermaproverna har också visat noll men alla andra prover har varit normala.

Svar på tråden Avsaknad av spermier