999 skrev 2016-01-17 07:51:27 följande:
Ja men när man har azoospermi som våra män har då är produktionen ur funktion för att den är gravt nedsatt, även om några få spermier hittas i testiklarna så är de så pass få att de inte hittas i utlösningen. Det var så jag menade.
Ok, då förstår jag att de inte valde att frysa ner spermierna. Ofta är det så tyvärr, att män med azoospermi har dålig kvalité på de spermier som eventuellt finns. Men innebär det då, nu när ni ska göra IVF i samband med mikrotese, att ni bara gör ett färskförsök och sedan så måste ni börja om och hämta ut nya färska spermier ifall det första försöket misslyckas? Eller kommer de befrukta alla ägg som plockas om det finns tillräckligt många spermier för det och sedan frysa eventuella embryon? Är nyfiken eftersom vi själva ska göra detta om några mån...
Vi har jobbat på som vanligt hela tiden. Ni då? Jag får se om jag orkar jobba heltid sen när jag ska IVF-behandlas, det beror på hur jag mår då.
Ja, som jag förstått det så är det ett försök som ingår i de där 52.000 kr. Men om det blir flera embryon så antar jag att de fryser dem så vi kan använda dem senare om det inte skulle funka första gången. Men det har jag inte heller frågat utan bara tagit för givet då jag förstått att det görs i andra fall...Får nog börja skriva ner alla frågor som dyker upp och kontakta dem.
De ska i alla fall sätta in två embryon, om nu vi kommer så långt som till det steget.
Vi jobbar också på som vanligt. Fast jag jobbar inte heltid utan valde att gå ner till 80 % för 3,5 år sedan. Men börjar känna av att jag inte är lika fokuserad och motiverad på jobbet som innan. Får se hur det blir framöver.... Svårt att hjälpa andra med deras problem när man själv inte mår bra, kan jag känna..