• 999

Avsaknad av spermier

igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

• Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-18 20:00:58 följande:

Hej,

Hur har det gått för er?, tänkt på er. Min sambo har inga spermier, men hittades via pesa/tesa.

Här står det still.. vi väntar fort på att få komma på vårt första besök på sahlgrenska.. när jag ringde innan de stängde för sommaren trodde hon de skulle bli sep/okt för då hade vi plats 8 i kön.
  • Anonym (Li)
    Jadu skrev 2016-08-19 20:00:33 följande:

Här står det still.. vi väntar fort på att få komma på vårt första besök på sahlgrenska.. när jag ringde innan de stängde för sommaren trodde hon de skulle bli sep/okt för då hade vi plats 8 i kön.

Är det för pesa/tesa ni väntar på, förstod att ni inte hade gjort ngn.

Vi gick privat , hade inte klarat av väntetiden.

Hoppas det går bra o lycka till
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-19 21:01:18 följande:

Är det för pesa/tesa ni väntar på, förstod att ni inte hade gjort ngn.

Vi gick privat , hade inte klarat av väntetiden.

Hoppas det går bra o lycka till

Tack.

Jadu.. jag antar att vi ska eller han ska göra en biopsi.

Vet inte så mkt, vi gjorde utredningen privat och de skicka remiss till sahlgrenska pga spermaprov visa på 0.

Väntan har vart jobbig Men vart "skönt" att det vart sommar och man kunnat hitta på saker.

Har ni fått Göra insemination eller hur ligger ni till?
  • Anonym (Li)

[quote=76897594][quote-nick]Jadu skrev 2016-08-19 22:36:33 följande:[/quote-nick]Tack.

Vet inte så mkt, vi gjorde utredningen privat och de skicka remiss till sahlgrenska pga spermaprov visa på 0.

Väntan har vart jobbig Men vart "skönt" att det vart sommar och man kunnat hitta på saker.

Har ni fått Göra insemination eller hur ligger ni till?[/

Vi betalade 6000 kr för ingreppet där de hittade spermier som kunde frysa ner så det blev även 1000 kr till. Vi gick sedan vidare med ivf. Har gjort två, en som inte fastnade och en som fastnade men som slutade med missfall. Snart sätter vi igång med ivf 3.

Det är så jobbigt att få besked att det inte finns en enda spermier, så ivf är vår ända chans. Men det gick många tankar innan dess . Men vi hade redan bestämt om de inte skulle hitta några spermier så skulle vi åka till Danmark.

Hoppas att ni snart får tid så att ni får information hur det ligger till.

• Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-20 06:57:22 följande:

[quote=76897594][quote-nick]Jadu skrev 2016-08-19 22:36:33 följande:[/quote-nick]Tack.

Har ni fått Göra insemination eller hur ligger ni till?[/

Vi betalade 6000 kr för ingreppet där de hittade spermier som kunde frysa ner så det blev även 1000 kr till. Vi gick sedan vidare med ivf. Har gjort två, en som inte fastnade och en som fastnade men som slutade med missfall. Snart sätter vi igång med ivf 3.

Det är så jobbigt att få besked att det inte finns en enda spermier, så ivf är vår ända chans. Men det gick många tankar innan dess . Men vi hade redan bestämt om de inte skulle hitta några spermier så skulle vi åka till Danmark.

Hoppas att ni snart får tid så att ni får information hur det ligger till.

Usch vad tråkigt med missfall, håller tummarna att det blir 3e gången gillt!!

Fick ni vänta länge när de betala själva?

Ja tankarna snurrar en del när man får svaren, trodde man förberett sig men när man väl sitter där så känns det som hela världen slås undan. Just nu känns det som att hela världen utom vi blir gravida.
  • 999
    Tevira skrev 2016-07-21 14:30:21 följande:

Vecka 35 tror jag ???? Roligt att det blir ungefär samtidigt :)

Hej! Hur går det för dig med IVF behandlingen? Det blir äggplock om några dagar för mig. Tycker behandlingen har gått rätt så smärtfritt, har inte haft några biverkningar förutom nu de senaste dagarna då jag varit väldigt öm pga att jag fått väldigt många äggblåsor.
  • Tevira
    999 skrev 2016-08-21 11:57:02 följande:

Hej! Hur går det för dig med IVF behandlingen? Det blir äggplock om några dagar för mig. Tycker behandlingen har gått rätt så smärtfritt, har inte haft några biverkningar förutom nu de senaste dagarna då jag varit väldigt öm pga att jag fått väldigt många äggblåsor.

Hej! Härligt att det går så bra för dig. Håller tummarna att det ska gå hela vägen! För oss blev det nya hinder på vägen istället. Vi fick inte starta med ivfen som planerat. Jag ska göra nytt ultraljud istället för att undersöka endometrios. Så förhoppningsvis blir det ivf i september..
  • 999
    Tevira skrev 2016-08-21 18:32:52 följande:

Hej! Härligt att det går så bra för dig. Håller tummarna att det ska gå hela vägen! För oss blev det nya hinder på vägen istället. Vi fick inte starta med ivfen som planerat. Jag ska göra nytt ultraljud istället för att undersöka endometrios. Så förhoppningsvis blir det ivf i september..

Jaha, misstänker man att du har endometrios? Jag hoppas också det går vägen för oss, men vi har inte så stort hopp, vi är ganska inställda på att det inte kommer hittas några spermier. Vi gör egentligen detta enbart för att slippa tänka "tänk om" inte för att vi tror att det kommer bli något av det, eftersom mannen lämnat tre spermaprov och gjort en biopsi utan en enda spermie.
  • Tevira

Ja det verkar som att jag har det. Spelar egentligen troligtvis ingen roll för själva ivfen men behöver ändå utredas tydligen.

Bra av er att ni kämpar på och undersöker alla möjligheter! Men vet aldrig när det händer eller hur.. Som du skriver är det skönt att veta att ni iaf provat om det nu inte skulle lyckas, vilket vi såklart hoppas att det gör.

999 skrev 2016-08-21 20:16:00 följande:

Jaha, misstänker man att du har endometrios? Jag hoppas också det går vägen för oss, men vi har inte så stort hopp, vi är ganska inställda på att det inte kommer hittas några spermier. Vi gör egentligen detta enbart för att slippa tänka "tänk om" inte för att vi tror att det kommer bli något av det, eftersom mannen lämnat tre spermaprov och gjort en biopsi utan en enda spermie.

• Anonym (Li)

[quote=76900728][quote-nick]Jadu skrev 2016-08-21 09:51:50 följande:[/quote-nick]Usch vad tråkigt med missfall, håller tummarna att det blir 3e gången gillt!!

Fick ni vänta länge när de betala själva?

Ja tankarna snurrar en del när man får svaren, trodde man förberett sig men när man väl sitter där så känns det som hela världen slås undan. Just nu känns det som att hela världen utom vi blir gravida.[/

Vi gjorde utredningen via länstinget. Vi fick tid efter 10 dagar på en privat klinik. Dagen efter hade vi vårt första samtal om ivf och 3 veckor senare så startade vi ivf. Det kostar ju en hel del, men vi ansåg att det var det värt

Svar på tråden Avsaknad av spermier