• 999

Avsaknad av spermier

igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

• Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Jadu
    999 skrev 2016-09-07 12:57:01 följande:

Jag fick en binda ifall att jag skulle blöda, men jag blödde ingenting samma dag. Det är bara några droppar man blöder i så fall, som en följd av att de varit där och petat :) Dagen efter kom det några droppar och det var allt! Fick min mens nu två veckor efter äggplocket, då är mensen precis som vanligt.

Okey tack för svar. :)

Vad tråkigt med mens,blir de nytt försök vid nästa mens?
  • 999
    Jadu skrev 2016-09-07 14:22:40 följande:
    Okey tack för svar. :)

Vad tråkigt med mens,blir de nytt försök vid nästa mens?
    Mensen var väntad, inga ägg befruktades. 
  • Jadu
    999 skrev 2016-09-07 18:39:19 följande:

Vad tråkigt:(
  • Tevira
    999 skrev 2016-09-07 18:39:19 följande:

Vad tråkigt att det inte blev något befruktat! Har ni funderat på vad ni vill göra nu?
  • Minimasken

Är det någon i tråden som testat något som gjort att sperman blivit bättre hos er partner? Vill ju försöka allt man kan

• 999
    Minimasken skrev 2016-09-13 12:11:39 följande:

Är det någon i tråden som testat något som gjort att sperman blivit bättre hos er partner? Vill ju försöka allt man kan

Tråden handlar om män som saknar spermier överhuvudtaget, så för oss finns inget att göra "bättre" men testa med kosttillskott, bland annat zink.
  • 999
    Tevira skrev 2016-09-07 19:13:22 följande:

Vad tråkigt att det inte blev något befruktat! Har ni funderat på vad ni vill göra nu?

22 ägg plockades, inga kunde befruktas och 13 ligger just nu i frysen. Vi får se hur vi går vidare.
  • Snövit1

Hej! Vi har nu fått en kortvarseltid. Min sambo tyckte dom sa att han inte behöver fasta innan men nu blev han osäker. Vet någon vad som gäller vid testikelbiopsi? Tacksam för snabbt svar!

• 999
    Snövit1 skrev 2016-09-19 21:36:39 följande:

Hej! Vi har nu fått en kortvarseltid. Min sambo tyckte dom sa att han inte behöver fasta innan men nu blev han osäker. Vet någon vad som gäller vid testikelbiopsi? Tacksam för snabbt svar!

Osäker. Var så längesen. Men för säkerhets skull är det bäst att han enbart äter flytande föda. Kaffe, yoghurt etc. När ska ni göra biopsin? Lycka till!
  • Charlie310
    Snövit1 skrev 2016-09-19 21:36:39 följande:

Vi behövde inte vara fastande. Se till och ät ordentligt innan.
Svar på tråden Avsaknad av spermier