• 999

Avsaknad av spermier

igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

• Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Charlie310
    999 skrev 2016-09-23 18:32:01 följande:

Ok, jag vet att du skrev för ett tag sen att ni hade svårt att acceptera donation som ett alternativ, hur känner ni nu? Har era farhågor släppt?

Klart det är tråkigt att inte få helt biologiska barn. Men å andra sidan har vi donation eller adoption att välja på.. Då tycker jag att valet är rätt enkelt. Vill ju gärna gå igenom en graviditet och förlossning.
  • Snövit1

Har ni koll på hur lång väntetid det är för spermiedonation? Har förstått att det skiljer sig markant mellan de olika länen men har någon koll på Göteborg? Charlie vart i Danmark har ni tänkt att vända er? Vet du ungefärlig kostnad för det? Så segt att kötiden nu blev ett år för er...

• MariaC
    Snövit1 skrev 2016-09-24 10:21:37 följande:

Har ni koll på hur lång väntetid det är för spermiedonation? Har förstått att det skiljer sig markant mellan de olika länen men har någon koll på Göteborg? Charlie vart i Danmark har ni tänkt att vända er? Vet du ungefärlig kostnad för det? Så segt att kötiden nu blev ett år för er...

Sahlgrenska är två års väntetid.
  • Alltannatvarupptaget
    Snövit1 skrev 2016-09-24 10:21:37 följande:
    vi har haft samma resa.. Vi gick via landstinget och fick via en privat klinik (landstingsfinansierat) prova donation genom insemination. Detta är det ingen kötid på men en IVF med donerade spermier får man ställa sig i kö för och det kan ta från 6 månader till 2 år.

• MariaC

Idag har vi gjort Mikro-tese och äggplock för andra gången. 8 ägg plockades på mig men endast en ynka spermie hittades på min sambo. De gjorde ICSI på ett av äggen och imon får vi besked om ifall ägget blivit befruktat. Förhoppningarna att min sambo ska få bli biologisk pappa känns minimala...

Verkade som äggen hann bli för gamla så resten gick inte heller att frysa...

• Charlie310
    MariaC skrev 2016-10-05 22:44:05 följande:

Idag har vi gjort Mikro-tese och äggplock för andra gången. 8 ägg plockades på mig men endast en ynka spermie hittades på min sambo. De gjorde ICSI på ett av äggen och imon får vi besked om ifall ägget blivit befruktat. Förhoppningarna att min sambo ska få bli biologisk pappa känns minimala...

Håller mina tummar för er. Lycka till!
  • Snövit1
    MariaC skrev 2016-10-05 22:44:05 följande:

Hur har det gått för er? Håller tummarna!
  • MariaC
    Snövit1 skrev 2016-10-09 18:20:18 följande:

Hur har det gått för er? Håller tummarna!

De tog sig aldrig tyvärr....
  • Snövit1
    MariaC skrev 2016-10-09 20:03:52 följande:

De tog sig aldrig tyvärr....

Åh nej... Fy vad tråkigt... Kramar
Svar på tråden Avsaknad av spermier