• 999

Avsaknad av spermier

igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

• Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Anonym (Li)
    999 skrev 2016-08-21 11:57:02 följande:

Hej! Hur går det för dig med IVF behandlingen? Det blir äggplock om några dagar för mig. Tycker behandlingen har gått rätt så smärtfritt, har inte haft några biverkningar förutom nu de senaste dagarna då jag varit väldigt öm pga att jag fått väldigt många äggblåsor.

Har följt denna tråd sedan du startade tråden för att jag och min sambo var då i samma sits. Hoppas verkligen att de hittar spermier. Jag hade gjort samma utväg som er för att veta . som du skriver , att då har man verkligen gjort allt vad man har kunnat.
  • Jadu

Yäääy! Idag fick vi samtal om avbokning så nästa vecka ska vi på vårt första besök på sahlgrenska ????

• Anonym (Li)
    Jadu skrev 2016-08-24 16:47:23 följande:

Yäääy! Idag fick vi samtal om avbokning så nästa vecka ska vi på vårt första besök på sahlgrenska ????

Vad härligt att ni är på gång :)
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-24 22:27:55 följande:

Vad härligt att ni är på gång :)

Ja verkligen. Dock är jag rädd att det kommer ta massa tid innan vi får tid för biopsi o alles. Men får nog ta ett steg i taget.
  • Anonym (Li)
    Jadu skrev 2016-08-24 22:30:24 följande:

Ja verkligen. Dock är jag rädd att det kommer ta massa tid innan vi får tid för biopsi o alles. Men får nog ta ett steg i taget.

Något som man har lärt sig om man nu kan det, är just denna väntan för alla steg. Hoppas att det är någon tid inom en snar framtid och att detta är en information hur ingreppet går till , det tror jag nog att det är. Ett steg närmare målet iaf
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-24 22:40:04 följande:

Något som man har lärt sig om man nu kan det, är just denna väntan för alla steg. Hoppas att det är någon tid inom en snar framtid och att detta är en information hur ingreppet går till , det tror jag nog att det är. Ett steg närmare målet iaf

Känns som blivit väldigt bra på att vänta. Dock har det ändå gått snabbt för oss,började utredningen i februari och på sahlgrenska har vi bara väntat sen i början av maj så får vara glad för det.

Men är ju så Att jag vill att allt ska hända nu nu..
  • Jadu

Nu har vi vart på vårt besök. Så lyckliga, det fanns sperma i provet han lämna så i okt börjar jag med det korta protokollet ????

• Anonym (Li)
    Jadu skrev 2016-08-30 17:13:40 följande:

Nu har vi vart på vårt besök. Så lyckliga, det fanns sperma i provet han lämna så i okt börjar jag med det korta protokollet ????

Jadu skrev 2016-08-30 17:13:40 följande:

Vad underbart, grattis. Vilken lycka. Vet hur det kändes
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-30 18:54:32 följande:

Vad underbart, grattis. Vilken lycka. Vet hur det kändes

Tack! Känns underbart! Nu vill jag bara att det ska bli okt så vi kan börja.
  • Anonym (Li)
    Jadu skrev 2016-08-30 18:57:00 följande:

Tack! Känns underbart! Nu vill jag bara att det ska bli okt så vi kan börja.

Ja, det kan jag förstå. Så se kunde frysa ner spermier?

Vi började med sprutor i går
Svar på tråden Avsaknad av spermier