• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Tiger grr
    Fronten skrev 2015-07-22 21:06:03 följande:
    Jag brukar få mensvärk och ömma bröst några dagarna innan äl som sedan eskalerar. Inga flytningar efter äl men rikligt dagarna innan.
    Jag får alltid efter och inte innan och det brukar bara vara i ngn dag. Näe flytningarna är väldigt sparsamma nu och inte alls som innan den förväntade ÄL.
    Men åh, känns som att kanske kroppen hoppade över ägglossningen denna månad. Rynkar på näsan

• Anonym (Nymis)
    vår sommar skrev 2015-07-21 21:05:20 följande:
    Vi myser oxå varannan dag och hoppas det ska duga. Har försökt varje dag kring äl de andra månaderna men både jag och sambon tycket det blir för mycket och tröttnar typ. Varannan känns bra för oss. Hoppas på många pluss nu
    Ja, det känns mer avslappnat för oss :)
  • Murvel82
    Fsake skrev 2015-07-22 18:14:21 följande:
    Jag använde cb digital denna cykel. Hade blinkande smiley i 7 dagar men sen tog testen slut och har ingen möjlighet att köpa nya nu på semestern.. Blir det inget testar jag igen nästa cykel och då ser jag till att ha tillräckligt med test
    7 dagar?! Ok, så det där med att det står på paketet att den fastställer de 4 mest fertila dagarna ska man alltså ta med en nypa salt, verkar som att det kan variera en hel del.
    Då är det bara att fortsätta sexa på och hoppas på det bästa  Solig 
  • Fsake
    Murvel82 skrev 2015-07-22 21:31:29 följande:
    7 dagar?! Ok, så det där med att det står på paketet att den fastställer de 4 mest fertila dagarna ska man alltså ta med en nypa salt, verkar som att det kan variera en hel del.
    Då är det bara att fortsätta sexa på och hoppas på det bästa  Solig 
    Står på paketet att man kan ha fler fertila dagar än 4, men 7 låter mycket.. Och då hade jag inte ens stegring. Ska testa igen nästa cykel. Och sexa på
  • misslina

Hej! Hoppar in här från juli/tråden. Fick min mens idag. :( . Så augusti blir vårt andra försök. Räknar med bim ungefär den 20 augusti ( känns som en evighet till dess)

Bim kan även vara den 27... Har ibland en cykel på 35 dagar.
    Har två barn sedan tidigare :)

• Suada86

Hej hoppar in här hos er tjejer!

Fick min mens igår :( men men nya tag nu i augusti, ska på semester i 4 veckor utomlands så då ska vi vila upp oss ordentligt och mysa... så nu hoppas vi! Det blir vårt 3 försök och vi har inga barn sen tidigare... Hoppas vi kan följas åt!

{#emotions_dlg.flower}

• Symetrical
    Tiger grr skrev 2015-07-22 20:47:07 följande:

Jag skulle ju haft ägglossning nu i söndags men blir så osäker när kroppen inte beter sig som vanligt. Har inte ont i bröstvårtorna ännu, som jag brukar få efter, och har istället fått sen igår en lätt mensvärk. Brukar inte ha mensvärk alls... Men på sekretet så stämmer det att ÄL varit.
    Hur får ni efter ÄL?

Jag får också ömma bröstvårtor och har alltid ganska ont vid äl, så det tydligaste är att det går över i illamående istället dagen efter för att sedan dagen därpå släppa.
    I övrigt stiger ju tempen också, så jag tycker att det är en bra metod!
    Du kör inte med äl-test?
  • Tiger grr
    Symetrical skrev 2015-07-23 08:39:14 följande:
    Jag får också ömma bröstvårtor och har alltid ganska ont vid äl, så det tydligaste är att det går över i illamående istället dagen efter för att sedan dagen därpå släppa. smile1.gif
    I övrigt stiger ju tempen också, så jag tycker att det är en bra metod! smile1.gif
    Du kör inte med äl-test?
    Nej inte nu men gjorde det förut. Fick ganska starka teststreck hela månaden och för en fd testoman så är det ju väldigt stimulerande med att få två streck hela tiden. haha
    billigare att försöka lyssna på kroppen istället. :)
    Brukar ju få rätt tydliga känningar och kollar sekretet.
  • Yennie88

Nu är det bara väntan kvar för vår del. ÄL är nu/i dagarna och sambon har åkt. Vi har gjort det vi kunnat... Nu ska man bara försöka ha semester och inte tänka för mycket, det är ju så lätt.

• Fian88

Tror äl varit nu. Har inga direkta känningar men hade lite ont och en annorlunda känsla kring livmodern igår så tror det var det. Så nu är det bara att vänta (och ha sex som vanligt). Hoppas på 13e gången gillt såklart men tänker ändå att varför skulle det gå den här gången liksom?!

Svar på tråden Vi med BIM i augusti